حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

لذت عکاسی زیر آب با دوربین Fujifilm FinePix XP10

این بار برای بررسی یکی از دوربینهای شرکت فوجی فیلم تصمیم داریم به زیر آب برویم . با ما در سایت عکاسی همراه باشید.

 

فوجی فیلم دوربین ضد آب خود یعنی  را XP10 در سال 2010 رونمایی کرد این دوربین در مقابل چهار عامل نفوذی آب، یخ زدگی، نفوذ گرد و غبار و ضربه مقاوم است. این دوربین در حقیقت مدل ارتقاء یافته‌ای از دوربین FinePix Z33WP می‌باشد. دوربین فوجی فیلم XP10 از بدنه‌ای آرگونومیک بهره می‌برد، از فلز یک‌پارچه ساخته شده است و در دست به محکمی قرار می‌گیرد. فوجی فیلم XP10 از یک سنسور تصویر 12.1 مگاپیکسلی، نمایشگر LCD High-Contrast برای دیدن بهتر در زیر نور آفتاب، لنز Fujinon پریسکوپی با زوم اپتیکال 5 برابر به همراه محافظ لنز بهره می‌برد و تنها 22.7 میلی‌متر قطر دارد و کاملا جمع و جور و کامپکت می‌باشد. لیتیوم-یونی این دوربین توانایی شارژدهی تا 165 عکس را دارد.

از ویژگی‌های خاص

دوربین ضد آب فوجی فیلم XP10 که در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و سبز موجود است. اگر این دوربین به طور اتفاقی از دست شما به زمین افتد، در سرمای شدید کوهستان برده شود و یا اینکه در طوفان گرد و غبار بیابان از آن استفاده شود باز هم هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بیند. این دوربین تا عمق 3 متر ضد آب می‌باشد و می‌تواند ضرباتی معادل با افتادن از ارتفاع 1 متر را تحمل کند. به علاوه تحمل دماهای بسیار پایین و تا 10- سانتی‌گراد را دارد. با امکان ضد غبار نیز دیگر می‌توانید مطمئن باشید که به راحتی آن را هر کجا که بروید به همراه خود داشته باشید.

امکانات وب

این دوربین دارای  امکاناتی می باشد  که می‌توان عکس‌ها و تصاویر گرفته شده با سرعت هرچه بیشتر بر روی سایت‌هایی چون Facebook و youtube آپلود کرد. تنها کافی است که در بازبینی عکس‌های مورد نظر خود را مارک کنید و پس از اتصال به رایانه دوربین با استفاده از نرم‌افزار MyFinePix Studio کار آپلود و بار گذاری را انجام می‌دهد.

ضبط ویدیوییHD

این دوربین توانایی ضبط ویدیویی 720P HD را دارا می‌باشد. بسیاری از کاربران ترجیه می‌دهند که ویدیوهای HD گرفته شده را بر روی رایانه نگاه کنند ولی با HD Player جدیدی که به صورت اختیاری همراه با یک دستگاه کنترل از راه دور با دوربین همراه خواهد بود می‌توان ویدیوها را به همراه خانواده و بر روب HDTV مشاهده کرد.

فن‌آوری‌ها

تا زمانی که دکمه‌ی شاتر دوربین تا نصفه نگه داشته شود  سوژه را دنبال می‌کند و پس از فشرده شدن کامل بهترین فوکوس را بر روی آن انجام می‌دهد. فن‌آوری تشخیص صحنه هم امکانی است که دوربین به طور خودکار نوع صحنه‌ی در حال عکاسی را تشخیص می‌دهد و بهترین تنظیمات نوردهی را برای آن اعمال می‌نماید. فن‌آوری تشخیص چهره و از بین برنده‌ی سرخی چشم امکانی برای به دست آوردن بهترین و باکیفیت‌ترین عکس‌ها از چهره‌ی انسان را فراهم می‌آورد، همچنین توانایی این را دارد که به طور خودکار سرخی چشم به وجود آمده از نور فلاش را از بین ببرد. این فن‌آوری به طور همزمان قادر به تشخیص 10 چهره‌ی مختلف انسان می‌باشد و عکس‌های گرفته شده را به صورت سرخی چشم اصلاح شده و اصلاح نشده ذخیره می‌کند. این دوربین از لرزش‌گیر دیجیتالی تصویر بهره می‌برد و با کمک بالا بردن سرعت شاتر و حساسیت سنسور از تارشدگی بر اثر حرکت سوژه می‌کاهد. باتری شارژی لیتیوم-یونی این دوربین توانایی شارژدهی تا 165 عکس را دارد.

 

منبع دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X