حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

مجموعه تصاویر آبستره معماری از Peter Stewart

انتزاعی یا آبستره در برابر واقعی قرار میگیرد. واقعی چیزی است که در جهان وجود داشته باشد و انتزاعی چیزی که به شکل خالصش در جهان نباشد. عکاسی انتزاعی، شاخه‌ای از عکاسی است که با حذف برخی ویژگی‌های سوژه و پررنگ کردن برخی دیگر، به بیانی انتزاعی دست می‌یابد. (به نقل از ویکیپدیا)

 

با توجه به تعریفی که در این زمینه وجود دارد میتوان سوژه های مختلفی برای عکاسی انتزاعی یافت. در اینجا عکاسی به نام پیتر استوارت از پنجره ها بعنوان سوژه این نوع عکاسی استفاده کرده است.  در ادامه مجموعه تصاویر ایشان را برای شما به نمایش میگذاریم.

همانطور که گفتیم  عکاسی معماری اغلب اوقات در سبک های تک رنگ و نوردهی طولانی دیده می شود. جریان ابر ها در بالا، به همراه خطوط سیاه و سفید و کنتراست قوی ای که با کمک ویرایش سنگین ایجاد می شود، روی شکل ساختمان ها تاکید می کنند. عکس های معماری پیتر استوارت اما این قوانین را برای رسیدن به افکتی زیبا زیرپا گذاشته اند. در ادامه این مقاله، از شما عزیزان برای تماشای شماری از عکس های معماری خلاقانه و انتزاعی (آبستره – abstract) از پیتر دعوت می کنیم.لطفا با ما همراه باشید.

لازم به ذکز است که اگر بخواهیم سوژه این تصاویر را بررسی کنیم باید بگوییم  که عکس های معماری پیتر استوارت (Peter Stewart) مملو از رنگ هستند، همچنین این تصاویر اکثرا در شب گرفته شده اند و گاهی اگر حسابی کل کادر را بررسی نکنید، حتی متوجه نخواهید شد که دارید به یک ساختمان نگاه می کنید. در ادامه با هم تعدادی از این عکس ها را نظاره خواهیم کرد:

  

امیداواریم از دیدن این تصاویر لذت برده باشید.

امیدواریم این مقاله مورد استفاده علاقه مندان به عکاسی صنعتی قرار گیرد.اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X