حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

معرفی دوربین ارزان قیمت (Canon IXUS 870 IS (IXY 920

در این پست میخواهیم یکی دیگر از محصولات کانن را معرفی و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. دوربین کانن سری جدید IXUS که در سال 2008 به بازار عرضه شده است. Canon IXUS 870 IS که با سنسور CCD و 10 مگاپیکسل کیفیت سنسور. در ادامه بیشتر درباره این دوربین با شما صحبت خواهیم کرد.
همانطور که میدانید مانند بسیاری دیگر از دوربین های ژاپنی این دوربین نیز با نام های متفاوت در جهان منتشر شده است. دوربین دیجیتال کانن مدل IXUS 870 IS (که در آمریکا با نام SD880 IS و در ژاپن با نام IXY 920 شناخته می شود) دوربین کارآمدی است که به حس‌گر 10.00 مگاپیکسلی CCD مجهز می‌باشد. این دوربین به عنوان یکی از دوربین‌های جمع و جور کانن با زوم اپتیکال 4 برابر (112- 28 میلی‌متری)، پردازش‌گر جدید DIGIC 4 کانن، نمایش‌گر 3.0 اینچی LCD و منظره‌یاب اپتیکال طراحی شده است. از کار با آن راضی خواهید بود.

درباره بدنه و جنس این دوربین باید ذکر کنیم که دوربین دیجیتال کانن IXUS 870 IS با بدنه‌ای در اندازه‌های 24×57×94 میلی‌متر طراحی شده است. وزن این دوربین با در نظر داشتن باتری 195 گرم و بدون آن 155 گرم است. طراحی زیبایی هم دارد. این دوربین را می‌توانید با تنوع رنگی طلایی یا نقره‌ای تهیه کنید.

این دوربین زوم اپتیکال بالایی ندارد. در واقع زوم اپتیکال 4 برابر (28 میلی‌متری)IXUS 870 IS برای عکاسی‌های دسته‌جمعی، فضاهای کروی و نسبتا دایره‌ای شکل و عکاسی از انواع سازه‌های ساختمانی در این دوربین تعبیه شده است. با این وجود لرزش‌گیر اپتیکال به کار رفته در این دوربین نیز کارکرد خوبی را از خود نشان داده است و در داشتن عکس‌های با کم‌ترین محوی ممکن نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

 

مشخصات دوربین عکاسی کانن پاورشات SD880 IS (Digital IXUS 870 IS)

  • تاریخ معرفی به بازار: Sep 17, 2008
  • اندازه سنسور : (6.17 x 4.55 میلی متر)
  • پیکسل های موثر : 10 مگاپیکسل
  • محدوده لنز : 28–112 میلی متر
  • نوع سنسور : CCD
  • قیمت جهانی: اطلاعاتی موجود نیست
  • بازترین دیافراگم : F2.8–5.8

درباره قلب این دوربین و پردازشگر این دوربین باید اضافه کنیم که این دوربین به پردازش‌گر DIGIC 4 مجهز است. به کمک این پردازش‌گر عمل‌کرد خوب وسریعی را تجربه خواهید کرد و تصاویر شما نویز بسیار کمی خواهند داشت. یکی دیگر از قابلیت‌های این پردازش‌گر را می‌توان تاثیر آن در عمل‌کرد تکنولوژی‌های هوشمند به کار رفته در دوربین دانست.  از دیگر قابلیت های دوربین 870 IS که آن را از دیگر دوربینهای سری IXUS جدا میکند ، داشتن توانایی تنظیم دستی میباشد که کار را برای کاربران حرفه ای آسان نموده است.

بزارید نکته جالبی را اینجا عنوان کنیم . اگر از جمله عکاسانی باشید که با دوربین‌های دیجیتال کار کرده‌اند یا دست کم از علاقه‌مندان عکاسی باشید مطمئنا با تکنولوژی تشخیص چهره (Face Detection) آشنا هستید یا نام آن را شنیده‌اید. این مشخصه می‌تواند چهره‌ی سوژه را در کادر دوربین تشخیص دهد. Face Select & Track نیز مشخصه‌ی دیگری است که در این جا ارایه شده و عمل‌کرد آن طوری است که سوژه‌ی مورد نظر را تشخیص داده،‌ آن را ردگیری می‌کند. این کار به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. کارکرد FaceSelf-timer نیز برای عکاسی‌های دسته‌جمعی یا عکاسی پرتره کار می‌کند. به این صورت که بعد از تنظیم شدن آن،‌ بلافاصله پس از ورود چهره‌ی جدیدی به کادر دوربین کلید شاتر به طور اتوماتیک آزاد می‌شود.

تکنولوزی های جالبی در این دوربین تعبیه شده است. تکنولوژی تشخیص سوژه‌ی متحرک (Motion Detection) نیز قابلیت دیگری است که در دوربین IXUS 870 IS در نظر گرفته شده و به داشتن عکس‌های شارپ و باکیفیت کمک زیادی می‌کند. این قابلیت با تشخیص سوژه‌ی متحرک تنظیمات ایزوی دوربین را به شکل کارآمدی تنظیم می‌کند تا به این ترتیب، از محوی تصاویر شما جلوگیری شود. افزون بر این، قابلیت Servo AF نیز از محو شدن تصاویر جلوگیری می‌کند. این قابلیت به صورت اتوماتیک بر روی سوژه‌های متحرک فوکوس می‌کند.

عمل‌کرد DIGIC IV طوری است که بر مشخصه‌های هوشمند دیگر نیز تاثیر می‌گذارد. i-Contrast یکی از این مشخصه‌ها ست که در هر دو حالت عکاسی یا پخش مجدد در دست‌رس شما ست. این کارکرد میزان نوردهی، محدوده‌ی دینامیکی و مشخصه‌های دیگر تصویر را مورد تجزیه و تحلیل خود قرار می‌دهد و با افزایش جزییات نقاط تیره سعی در واضح‌تر کردن آن‌ها دارد. مثلا با افزایش دادن محدوده‌ی دینامیکی تصاویر، باعث می‌شود تا جزییاتی که در نقاط تیره‌ای مثل سایه‌ها قرار دارند به شکل خوبی نشان داده شوند. این کار بدون آسیب رساندن به جزییات نقاط روشن صورت می‌گیرد. تکنولوژی کاهش نویز و مشخصه‌یFace Detection AF/AE/FE/WB نیز از این جمله‌اند.

سیستمFace Detection AF/AE/FE/WB این دوربین می‌تواند حداکثر 35 چهره‌ی داخل کادر را پیش از تنظیم فوکوس، نوردهی، فلاش و تراز سفیدی تشخیص دهد. هم‌چنین، می‌تواند تشخیص دهد که کدام چهره‌ها قرار است به عنوان چهره‌ها‌ی اصلی کادر عکاسی شوند و در صورتی که هیچ یک از چهره‌ها چهره‌ی اصلی نباشند، به حالت AiAF نه نقطه‌ای تغییر حالت می‌دهد.

یکی دیگر از مشخصه‌های این دوربین را می‌توان قابلیت فیلم‌برداری آن دانست که به صورت ‌VGA و با سرعت 30 فریم در ثانیه انجام می‌شود.

اگر نیزا به چاپ تصاویر خود چیدا کنید با دوربین کانن IXUS 870 IS به راحتی می‌توانید تصاویر خود را چاپ کنید. برای این کار منوی مخصوص Print در نظر گرفته شده که به کمک آن به گزینه‌های منو به صورت مستقیم دست‌رسی خواهید داشت. پشتیبانی کامل از PictBridge یکی دیگر از ویژگی‌های این دوربین است که امکان چاپ مستقیم بدون نیاز به کامپیوتر را فراهم می‌کند. دکمه‌ای هم برای Print/Share در نظر گرفته شده که با یک بار فشار دادن آن به راحتی می‌توانید تصاویر خود را بر روی سیستم‌های سازگار با Windows یا Mac آپلود کنید.

IXUS 870 IS از 26 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. این زبان‌ها عبارت‌اند از انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، هلندی، دانمارکی، فنلاندی، ایتالیایی، نروژی، سوئدی، اسپانیایی، چینی ساده، چینی باستان، ژاپنی، روسی، پرتغالی، کره‌ای، یونانی، لهستانی، چک، مجارستانی، ترکی، تایلندی، عربی، رومانیایی و اوکراینی. پیش‌بینی می‌شود از پاییز 2008 به بعد زبان فارسی نیز به این مجموعه اضافه شود. همانطور که گفتیم رزلوشن 10 مگاپیکسل ، زوم اپتیکال 4برابر با فاصله کانونی 112- 28 میلی متر ،نمایشگر 3 اینچ با پیکسل 230000 و سیستم تشخیص چهرهAF/AE/FE/WB مهمترین خصوصیات این دوربین عکاسی است.

جمع بندی نهایی این اینکه باید اشاره کنیم که در این دوربین علاوه بر کارت‌های حافظه‌ی SD، SDHC و MMC از فرمت‌های MMCplus و HC MMCplus نیز پشتیبانی می‌شود.

 

 

http://adorama.ir/product/canon-powershot-sd880-is-digital-ixus-870-is/

 

 

قاببلیت های اصلی دوربین دیجیتال کانن مدل IXUS 870 IS:

• حس‌گر کارآمد 10.0 مگاپیکسل موثر نوع CCD
• تنوع رنگی طلایی یا نقره‌ای
زوم اپتیکال 4.0 برابر
• لرزش‌گیر اپتیکال
• پردازش‌گر DIGIC 4
• قابلیت ارایه‌ی عکس‌های بی‌نظیر به کمک Face Detection AF/AE/FE/WB، FaceSelf-Timer و Face Select & Track
• ایزوی بین 1600- 80
• صفحه نمایش 3.0 اینچی PureColor LCD II
• فیلم‌برداری VGA با سرعت 30 فریم در ثانیه
• عکاسی پیاپی با سرعت 1.4 فریم در ثانیه
• ابعاد: 14 × 57 × 94 میلی‌متر
• وزن: 195 گرم (بدون باتری)

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X