حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

معرفی دوربین جدید پنتاکس KP با ایزوی باورنکردنی ۸۱۹۲۰۰

کمپانی بسیار معتبر ژاپنی ریکو از دوربین Pentax KP مجهز به سنسور ۲۴ مگاپیکسل از نوع APS-C و میزان حساسیت ISO تا ۸۱۹۲۰۰ بعنوان جانشین دوربین موفق قبلی خود به نام  Pentax K-3 II رونمایی کرد. این دوربین جدید ریکو دارای یک حسگر 24 مگاپیکسلی جدید و فوق‌العاده حساس است که علاوه بر ISO باورنکردنی، به لرزشگیر داخل بدنه هم مجهز شده است. حسگر CMOS جدید دوربین پنتاکس KP، می‌تواند تا حساسیت 819,000 ISO عکس‌برداری کند و شاتر الکترونیکی آن توانایی ثبت عکس با سرعت 1/24000 ثانیه را دارد (با شاتر مکانیکی امکان عکاسی با سرعت 1/6000 ثانیه وجود دارد).

روی این حسگر دوربین پنتاکس KP یک لرزشگیر 5 محوره با نام  ‘Shake Reduction II’ IBIS system قرار دارد که نخستین بار روی دوربین فول‌فریم و رده بالای K-1 نیز قرار گرفته بود. این لرزشگیر می‌تواند تا 5 استاپ، لرزش حاصل از دست را در هنگام عکاسی در سرعت‌های شاتر پایین جبران کند. همانند دیگر دوربین‌های پنتاکس، دوربین Pentax KP هم از تکنولوژی‌های پیشرفته و اختصاصی پنتاکس مانند Pixel Shift Resolution و AA Filter Simulation بهره‌مند شده است. ضمنا پنتاکس KP هم مانند پنتاکس K-3 II از سیستم فوکوس SAFOX 11 استفاده می‌کند که دارای 27 نقطه فوکوس (25 نقطه از نوع کراس یا ضربدری) است.

همانطور که گفتیم دوربين Pentax KP داراى يكى از بالاترين نرخهاى ISO در ميان دوربينهاى بازار با قدرتى معادل 819,200 مى باشد.

پیشتر گفتیم که سرعت شاتر اين دوربين در حالت الكترونيكى 1/24000 است و شاتر مكانيكى آن سرعتى معادل 1/6000 بر ثانيه دارد كه در هر ثانيه قادر به هفت بار باز و بسته شدن است.  این دوربین دارای بدنه نسبتا کوچک و جمع و جور است و همچنین باید بگوییم که علاوه بر اینکه در برابر گرد و غبار و رطوبت عایق است، می‌تواند در دمای -10 درجه سانتی‌گراد هم عمل کند.پش بسیار مناسب عکاسی طبیعت است و دارای منظره‌یاب چشمی از نوع منشوری با پوشش تقریبا 100% و بزرگنمایی x0.63 میباشد. همچنین می‌توانید از نمایشگر 3 اینچی این دوربین با قابلیت لمسی نیز برای عکاسی با LiveView و فیلم‌برداری استفاده کنید. یک نکته طراحی جالب در بدنه این دوربین، این است که می‌توانید بسته به شرایطی که راحت هستید، دستگیره دوربین را از میان یکی از سه اندازه طراحی شده انتخاب و تعویض کنید.

نمونه تصویر ثبت شده با پنتاکس KP

این دوربین از نظر امکانات نرم‌افزاری نیز بسیار پیشرفته است. امکان سفارشی کردن وضعیت های مختلف عکس‌برداری خودکار با ترکیب حساسیت بالای دوربین با سرعت شاتر و دیافراگم، وضعیت Star Tracking برای عکاسی از ستارگان و کنترل WiFi فلاش‌های پنتاکس، از امکانات پیشرفته پنتاکس KP هستند.

در ادامه تصاویر بیشتری از این دوربین برای شما میآوریم.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X