حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

معرفی دوربین های EOS M10، PowerShot G5 X و PowerShot G9 X توسط کانن

 

 

 

علاقه مندان به عکاسی پیگیر اخبار کانن هستن. معمولا افرادی که به تازگی وارد جرگه عکاسی میشوند علاقه دارند با جدیدترین محصولات این حرفه را بیاموزند. از اینرو خواندن این مقاله را به این دوستان توصیه میکنیم.

در ابتدا باید بگوییم کمپانی کانن به‌ تازگی دوربین‌های EOS M10، PowerShot G5 X و PowerShot G9 X را معرفی کرده است.

گفتنیست کمپانی کانن مدت زمانی قبل سه دوربین عکاسی به نام‌های M10 ،G5 X و G9 X را معرفی نمود که بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار از قیمت برخودارند.

قابل ذکر است که نخستین دوربین PowerShot G5 X نام دارد. دوربین G5X یک محصول کامپکت می باشد که سنسور یک اینچی CMOS با کیفیت ۲۰٫۲ مگاپیکسل برای آن در نظر گرفته شده است. فاصله کانونی این دوربین ۲۴-۱۰۰ میلی‌متر و اندازه دیافراگم آن بین f/1.8 تا f/2.8 می باشد. کمپانی کانن کنترل دستی هم به این دوربین اضافه کرده تا مناسب عکاسان حرفه‌ای‌تر هم واقع گردد.

باید دانید که این دوربین زیبا از پردازنده‌ی DIGIC 6 بهره می‌برد که سب می‌شود کیفیت تصاویر بیشتر شوند و همچنین دوربین سرعت بیشتری پیدا کند. گستره ISO‌ دوربین G5X بین ۱۲۵ تا ۱۲۸۰۰ است. این دوربین می‌تواند با کیفیت Full HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری نماید.

شایان ذکر است یک چشمی با کیفیت ۲٫۳۶ میلیون پیکسل برای این دوربین در نظر گرفته شده می باشد. سرعت بازیابی چشمی هم ۱۲۰ فریم برثانیه می باشد. برای این دوربین زیبا یک صفحه نمایش ۳ اینچی با کیفیت ۱٫۰۴ میلیون نقطه در نظر گرفته شده می باشد.

توجه داشته باشید که کمپانی کانن این دوربین جذاب را در ابعاد ۱۱۲ در ۷۶ در ۴۴ میلی‌متر ساخته و از طراحی ساده و معمولی برای آن استفاده کرده می باشد. این دوربین حالب ۳۷۷ گرم وزن دارد. پشتیبانی از شبکه‌های Wi-Fi و NFC هم از دیگر ویژگی‌های این محصول می باشد. همچنین برنامه‌ای برای تلفن‌های همراه هوشمند اندرویدی و آیفون طراحی شده که می‌توان به وسیله آن عکس‌ها را به تلفن‌همراه ارسال نمود.

باید بگوییم دوربین بعدی کمپانی کانن PowerShot G9 X می باشد. برای این دوربین زیبا از سنسور یک اینچی با کیفیت ۲۰٫۲ مگاپیکسل استفاده شده می باشد. پردازنده‌ی DIGIC 6 روی آن قرار دارد تا تصاویر کیفیت بهتری داشته باشند. گستره ISO آن هم بین ۱۲۵ تا ۱۲۸۰۰ می باشد. این دوربین جالب توجه قادر می باشد با کیفیت Full HD با سرعت ۶۰ فریم برثانیه فیلم‌برداری نماید. این دوربین کامپکت از وزن کمی هم برخوردار می باشد. لنز این دوربین عالی فاصله کانونی ۲۸-۸۴ میلی‌متر و دیافراگم f/2 تا f/4.9 را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

باید ذکر کنیم که بر روی G9 X از چشمی الکترونیکی استفاده نشده است این مسئله سبب شده که وزن آن کم گردد. دوربین G9 X در ابعاد ۹۸ در ۵۸ در ۳۱ میلی‌متر ساخته شده و ۲۰۹ گرم وزن دارد. یک صفحه نمایش ۳ اینچی با کیفیت ۱٫۰۴ میلیون نقطه برای آن در نظر گرفته شده می باشد. رابط کاربری جدیدی برای این دوربین جدید طراحی شده تا کاربران بتوانند بهتر با آن کار کنند. دوربین G9 X به Wi-Fi و NFC مجهز شده است و به وسیله برنامه مخصوصی که دارد می‌توان عکس‌ها را روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون ارسال نمود.

فراموش نکنید که آخرین دوربینی که کمپانی کانن آن را معرفی نمود، EOS M10 نام دارد. این محصول یک دوربین بدون آینه می باشد که جزو محصولات میان‌رده بازار قرار می‌گیرد. این دوربین جایگزینی برای گوشی M2 به‌حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۳ راهی بازار شده بود. دوربین M10 از یک سنسور APS-C CMOS با کیفیت ۱۸ مگاپیکسل بهره می‌برد. این دوربین هوشمند هم به پردازنده‌ی DIGIC 6 مجهز شده می باشد.

جالب است بدانید دوربین M10 از Wi-Fi و NFC پشتیانی می‌نماید و همانند دو دوربین قبلی می‌تواند عکس‌ها را به تلفن‌های همراه ارسال نماید. دوربین M10 قادر می باشد با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم برثانیه فیلم‌برداری نماید. همچنین با کیفیت ۷۲۰p هم می‌توان با ۶۰ فریم برثانیه فیلم‌برداری نمود. یک صفحه نمایش ۳ اینچی برای این دوربین در نظر گرفته شده است. فاصله کانونی لنز آن هم ۱۸-۵۵ می باشد.

در پایان باید بگوییم کمپانی کانن قصد دارد دوربین G5 X را با قیمت ۸۰۰ دلار، دوربین G9 X را با قیمت ۵۳۰ دلار و دوربین M10 را با قمیت ۶۰۰ دلار راهی بازار نماید.

اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X