حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

معرفی سه لنز تازه واید نیکون

خبری برای دوستداران لنز های واید نیکون داریم. نیکون مدت فراوانی نمیگذرد که سه لنز واید تازه را معرفی کرده است. از این سه لنز تازه نیکون ، که تقریبا هر سه واید هستند یکی برای دوربین‌های کراپ یا DX مقرر شده است و دو نمونه دیگر برای استفاده با دوربین‌های فول‌فریم یا FX به بازار معرفی شده.

معرفی  NIKKOR 28mm F1.4E Eِ AF-S

اولین لنز تازِ AF-Sه نیکون یک نمونه ۲۸ میلی‌متری بسیار سریع با دیافراگم F1.4 است و این لنز بنوعی ششمین لنز از سری لنزهای سریع F1.4 پرایم نیکون محسوب میشود. دیگر لنزهای این سری از نوع ۲۴، ۳۵، ۵۸، ۸۵ و ۱۰۵ میلی‌متری هستند. AF-S NIKKOR 28mm F1.4E ED حاوی دیافراگم ۹ تیغه‌ای است و از ۲ عدسی ED و سه عدسی Aspherical سود می‌گیرد. به علاوه از طرف دیگر بر روی عدسی‌های این لنز از پوشش نانوکریستال ویژه نیکون نیز استفاده شده است. بدنه‌ی این لنز تازه نیکون از نوع آلیاژ منیزیوم شکل گرفته و در مقابل نفوذ رطوبت و گردوغبار نیز مقاوم‌سازی شده است. فروش این لنز از انتهای ماه ژوئن شروع خواهد شد.

 

معرفی NIKKOR 8-15mm F3.5-4.5E Eِ AF-S FISHEYE

اگر به لنزهای فیش آی علاقه مندید نیکون برای شما هم فکری کرده است. لنز دوم از نوع Fisheye یا فوق واید با فاصله‌ی کانونی متغیر است. این لنز از بازه‌ی فاصله‌ی کانونی ۸ تا ۱۵ میلی‌متر سود می‌گیرد (همانطور که میدانید به این بازه فیش آی میگویند) و حداکثر گشودگی دیافراگم آن نیز از F3.5 تا F4.5 متغیر است. این لنز هم شبیه نمونه ۲۸ میلی‌متری پرایم برای دوربین‌های فول‌فریم نیکون دیزاین شده است و در وایدترین حالت بازه‌ی دید ۱۸۰ درجه‌ای را در جهت افقی و عمودی تولید می‌کند. این لنز فیش آی از سه عدسی ED و دو عدسی aspherical سود می‌گیرد و حاوی پوشش نانو کریستال و فلورین نیز هست. AF-S FISHEYE NIKKOR 8-15mm F3.5-4.5E ED از همین الان برای خرید در ایالات‌متحده در معرض قرار گرفته است. باید دید چه زمانی وارد کشور عزیزمان میشود.

معرفی  DX NIKKOR 10-20mm F4.5-5.6G VR AF-P

به سومین لنز جدید نیکون میرسیم.  سومین لنز تازه نیکون برای دوربین‌های کراپ دیزاین شده است و یک لنز واید مقرون‌به‌صرفه محسوب میشود. AF-P DX NIKKOR 10-20mm F4.5-5.6G VR بر روی دوربین‌های APS-C فاصله‌ی کانونی برابر با ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر را معرفی می‌کند و سیستم لرزشگیر آن لرزش‌ها را به میزان ۳ استاپ کاهش می‌دهد. برای فوکوس نیز از سیستم Pulse Motor که یک موتور مرحله‌ای است سود میبرد تا فوکوسی سریع و بی‌صدا را در دست استفاده کننده قرار دهد. حداقل فاصله‌ی فوکوس آن نیز ۲۲ سانتی‌متر تعیین شده است. این لنز نیز در انتهای ماه ژوئن به مارکت توزیع خواهد شد.

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X