حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

معرفی و نقد دوربین ضد آب کداک Kodak PlaySport ZX3

 

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی Kodak را که یکی از  تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. (دوربین ضد آب کداک Kodak PlaySport ZX3)

 

در ابتدا باید بگوییم از لحاظ ظاهری،دوربین فیلم‌برداری  Kodak PlaySport ZX3 کاملا آشناست و از فرم و ظاهر معمولی و سنتی برخور دار می باشد. این دوربین زیبا همانند دیگر رقبای خود به شکل یک تلفن همراه ساخته شده که کنترل‌های آن در قسمت پشتی و نمایشگر 2 اینچی اش در بالای آن‌ها قرار گرفته است. بدنه از پلاستیک براق ولی نرم ساخته شده و به نظر نمی‌رسد که در افتادن‌های معمولی آسیبی ببیند.

 

بهتر است یادآوری کنیم دوربین فیلم‌برداری  Kodak PlaySport ZX3 یک دوربین ضد آب می باشد و بنابراین جای تعجب ندارد که شاهد درب‌های کاملا مهر و موم شده بر روی پورت‌ها، باتری و شیار کارت حافظه‌ی SD هستیم. نکته‌ی جالب درباره‌ی موادی که این دوربین از آن‌ها ساخته شده این است که تنها چند ثانیه پس از آن که دوربین را در آب فرو کردید و در آوردید گویی کاملا خشک شده است و این امر بسیار خوب می باشد چرا که پس از آن دوباره به راحتی به دست شما می‌چسبد و لیز نخواهد بود. خاصیت ضد آب آن تا 3 متر می‌باشد که قادر هستید دست کم از آن برای شنا کردن در نواحی کم عمق و فیلم برداری استفاده نمایید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

گفتنیست دوربین فیلم‌برداری  Kodak PlaySport ZX3مشابه  بعضی دیگر از رقبای اخیر،  هم مجهز به سنسور تصویر نسبتا بزرگ 1/2.5 اینچی CMOS می‌باشد و رزولوشن 5 مگا پیکسل را ارائه می‌دهد. ویدیو می‌تواند با رزولوشن 1080p Full HD ضبط گردد ولی رزولوشن‌های پایین‌تر 720p HD و WVGA نیز موجود می‌باشد. همه‌ی این‌ها با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌شوند ولی در 720p HD سرعت 60 فریم بر ثانیه نیز مهیا می‌باشد. ویدیوها با کامپرشن H.264 ضبط می‌گردد و در فرمت Quick time MOV ذخیره می‌گردند. سرعت دیتا نیز در بهترین کیفیت تنها کمی از 13 مگابیت بر ثانیه کمتر است که برای دوربین فیلم برداری در این رده کاملا قابل قبول می باشد. صدا نیز فقط در حالت مونو و کامپرشن AAC LC ذخیره می‌گردد.

 

نوع کارت حافظه کداک Kodak PlaySport ZX3

دوربین فیلم‌برداری  Kodak PlaySport ZX3  از کارت حافظه‌ی SD تا سقف 32 گیگابایت پشتیبانی می‌کند که برای ذخیره‌ی 5.5 ساعت فیلم در بهترین کیفیت کافی می باشد.

 

قابل ذکر است دوربین فیلم‌برداری  Kodak PlaySport ZX3 با توجه به سنسور تصویر بزرگی که دارد، در شرایط نوری خوب،به نسبت تصاویر با کیفیتی را ارائه می‌دهد.

 

 

هرچند که حتی در این هنگام نیز دانه دانگی و کاسته شدن از جزئیات مشاهده می‌گردد. در شرایط نوری ضعیف نیز خوشبختانه کیفیت رنگ‌ها خیلی خوب حفظ می‌گردد.  با این حال این دوربین جالب نمی‌تواند با بهترین‌هایی چون Sony Bloggie Touch و JVC PICSIO GC-FM2 رقابت نماید.

در ادامه باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری  Kodak PlaySport ZX3قابلیت  زوم دیجیتال 4 برابر را داراست و فوکوس لنز آن نیز ثابت می‌باشد به صورتی که همواره می‌تواند بر روی سوژه‌هایی از 1 متر تا بینهایت فوکوس کند. بنابراین همه‌ی سوژه‌ها به جز سوژه‌های نزدیک شارپ ثبت می‌شوند. در ضمن هیچ گونه مود ماکرو نیز وجود ندارد. سیستم لرزش گیر نیز وجود دارد که تا حدودی می‌تواند لرزش دست شما را جبران نماید ولی از نوع الکترونیکی می‌باشد که به اندازه‌ی نوع اپتیکال تاثیر گذار نیست. امکان کنترل نور دهی هم وجود دارد که البته تا سه مرحله بیشتر نمی‌تواند صورت گیرد و قادر هستید آن را بر روی مود Auto قرار دهید. امکان کنترل قدرت میکروفون و تشخیص چهره نیز تعبیه شده است. تشخیص چهره به خوبی می‌تواند چهره‌ی افراد را تشخیص دهد و نور دهی را بر اساس چهره‌ی آن‌ها تنظیم نماید.

 

برخلاف بسیاری از رقبا، پلاگ USB دوربین فیلم‌برداری  Kodak PlaySport ZX3 از نوع داخلی نمی باشد و در عوض یک کابل USB با آن همراه شده است. همچنین با آن و در یک CD نرم افزار ArcSoft Media Impression for Kodak نیز دیده می‌شود.

این نرم افزار قابلیت‌های زیادی دارد و به وسیله‌ی آن می‌تواند کمی به ویرایش ویدیوها، ترکیب آن‌ها و حتی زیرنویس و دوبله‌ی آن‌ها بپردازید. همچنین اگر شما قصد دارید که ویدیوها را به صورت مستقیم بر روی تلویزیون دیجیتال مشاهده کنید می‌توانید از پورت mini HDMI بهره ببرید.

به هر ترتیب در پایان باید بگوییم که هرچند Kodak PlaySport Zx3 جایزه‌ی خاصی را در هیچ کدام از زمینه‌ها کسب نمی‌کند، ولی به عنوان یک دوربین فیلم برداری بسیار کوچک و ارزان قیمت، قابلیت ضبط ویدیویی 1080p Full HD و ضد آب بودن تا عمق 3 متری را ارائه می‌دهد که عالی است. در نتیجه شما اگر به دنبال یک دوربین فیلم برداری با این مشخصات می باشید دوربین فیلم‌برداری  Kodak PlaySport ZX3 گزینه‌ی مناسبی می باشد.

 

قابلیت های دوریین فیلم برداری ضد آب کداک Kodak PlaySport ZX3

  • نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card – ذخیره سازی بر روی کارت حافظه
  • مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CMOS با دقت 5 مگاپیکسل
  • کیفیت فیلمبرداری: کیفیت Full HD با فرمت H.264 (MOV), AAC LC
  • نوع و مشخصات لنز: 5.54 میلیمتر – لرزشگیر تصویر لرزشگیر الکترونیک (Electronic Image Stabilization)
  • نوع صفحه نمایش: صفحه نمایش 2.4 اینچ
  • نوع ورودی و خروجی ها: خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
  • سایر قابلیت هایKodak PlaySport ZX3  : – پشتیبانی از کارت حافظه SD – حافظه داخلی 128 مگابایت – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X