حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

معرفی کامپکت پر امکانات و پیشرفته ی Panasonic Lumix DMC-LX7

در این مقاله قصد داریم کمی درباره دوربین های پاناسونیک صحبت کنیم. و همچنین دوربین Panasonic Lumix DMC-LX7 را مستقیما مورد نقد و بررسی قرار دهیم . احتمالا درباره سنسورهای جدید پاناسونیک شنیده اید. اجازه میخواهیم کمی درباره آنها با شما صحبت کنیم. همانطور که میدانید سنسور تصویر جدید High Sensitivity MOS صحبت کنیم چرا که در دوربین های جدید پاناسونیک از آن استفاده شده است. نخست اینکه، با استفاده از این سنسور تصویر، امکان عکاسی در نسبت های مختلف تصویر فراهم شده و این در حالیست که در همه ی آن ها از تعداد برابر پیکسل استفاده می گردد. نسبت های مختلف تصویر نیز به راحتی از طریق سویچی که در بالای لنز قرار گرفته قابل انتخاب می باشند. همچنین اینکه؛ عکاسی پیاپی با سرعت بالا هم محقق شده است به طوری که با فوکوس و نوردهی ثابت، عکاسی پیاپی با سرعت 11 فریم بر ثانیه مقدور می باشد و این درحالیست که به همراه فوکوس و نوردهی این مقدار حدود 5 فریم بر ثانیه می باشد. LX5 تنها توانایی عکاسی پیاپی با سرعت 2.5 فریم بر ثانیه را ارائه می داد.

کیفیت فیلمبرداری نیز در Panasonic Lumix DMC-LX7 تغییر چشمگیری یافته و باید بگویم سنسور تصویر جدید همچنین قابلیت های فیلم برداری را هم تا حد چشمگیری افزایش داده است. اکنون این دوربین توانایی ضبط ویدیویی Full HD در فرمت های AVCHD و MPEG4 را دارد. سرعت ضبط ویدیویی می تواند تا 60 فریم بر ثانیه تنظیم شود و قابلیت فوکوس خودکار و زوم نیز در هنگام فیلم برداری وجود دارد. صدا به صورت استریو و از طریق میکروفون های که در بالای دوربین و جلوی کفشک فلاش اکسترنال وجود دارد ضبط می شود. در قسمت پشت آن و در عقب دوربین یک پورت برای نصب چشمی الکترونیکی DMW-LVF2 قرار گرفته است. این دقیقا همان چشمی است که بر روی دوربین GX1 هم استفاده شده بود. با رزولوشن 1,040,000 نقطه کاملا برتر از چشمی LX5 می باشد. به جز این ها، این دوربین یک سری ویژگی های دیگر چون تراز دو محوره ی الکترونیکی، توانایی عکاسی Time Lapse و نمایشگر با رزولوشن بالاتر نسبت به مدل پیشین هم بهره می برد.

مشخصات دوربین عکاسی پاناسونیک Lumix DMC-LX7

  • تاریخ معرفی به بازار: Jul 18, 2012
  • اندازه سنسور : (7.44 x 5.58 mm)
  • پیکسل های موثر :
  • محدوده لنز : 24–90 mm
  • نوع سنسور : CMOS
  • قیمت جهانی: £449
  • بازترین دیافراگم : F1.4–2.3

 

اجازه بدهید کمی درباره طراحی این دوربین با شما صحبت کنیم. از همه ی این ها که بگذریم، LX7 در نگاه نخست شباهت خیلی زیادی با LX5 دارد. با این حال اینکه پاناسونیک بیکار ننشسته و بهبودهایی هم در طراحی رخ داده کاملا مشهود است. از قسمت جلو که نگاه کنیم شباهت بیشتر نیز هست، فقط LX7 کمی بلند قدتر می باشد و دستگیره ی باریک تری هم دارد. در قسمت پشتی، اهرم سویچ جدیدی برای کنترل فوکوس دستی و فیلتر ND دیده می شود. در ضمن پورت چشمی الکترونیکی جدید هم کمی پهن تر است و این میتواند در مواقعی کمک حال عکاس باشد. هرچند که چینش دکمه های پشتی یکسان است، ولی عملکردهای آن ها تغییراتی داشته. بیشتر تغییرات را می توان در نما از بالا مشاهده کرد. به خصوص در رینگ دیافراگم بر روی بشکه ی لنز و میکروفون های استریو که دومی باعث شده کفشک فلاش اکسترنال کمی عقب تر برود. در نتیجه LX7 نسبت به مدل پیشین خود کمی ضخیم تر نیز هست. با این حال بدنه ی این دوربین همچنان از فلز ساخته شده است. اجازه بدهید بالای دوربین را هم برای شما توصیف کنیم. در قسمت بالای دوربین نیز پیچ تنظیم آشنایی قرار گرفته که از طریق آن می توان مودهای عکاسی مختلف را انتخاب کرد. این مودها علاوه بر iA یا همان اتوماتیک هوشمند، شامل P,A,S,M که مختص عکاسان حرفه ای تر هست هم می شوند. این اتفاقات همگی نشان دهنده یک دوربین خوب است.

 

همگی میدانیم که کیفیت یک دوربین عکاسی مستقیما به کیفیت لنز آن بستگی دارد. ما برای این منظور سراغ ویژگی خیلی خاص این دوربین یعنی لنز میرویم، همانطور که گفتیم LX7 مجهز به لنز 24-90 میلی متر با توانایی زوم 3.8 برابر می باشد. البته در دنیای امروز دوربین های کامپکت این مقدار زیادی نیست ولی، کمینه ی نسبت کانونی این لنز در حالت واید f/1.4 و در حالت زوم f/2.3 می باشد که استثناییست. تا به حال در این حد و اندازه فقط دوربین Samsung EX2F معرفی شده بود که آن هم در حالت زوم کامل کمینه ی نسبت کانونی f/2.7 را ارائه می داد. بنابراین این دوربین برای عکاسی در شرایط ضعیف نوری استثنایی می باشد.

نمایشگر دوربین دیجیتال یعنی راحتی استفاده عکاس. از دیگر ویژگی های Panasonic Lumix DMC-LX7 می توان به نمایشگر 3 اینچی 920,000 پیکسلی، گستره ی سرعت شاتر از 1/4000 ثانیه تا 60 ثانیه، فلاش بالا جهنده ی قدرتمند، توانایی عکاسی 3D و عکاسی در فرمت RAW و پشتیبانی از انواع کارت های حافظه ی SD اشاره کرد. در ضمن انرژی این دوربین از طریق همان باتری لیتیوم-یونی 1250 میلی آمپری تامین می شود که بر روی LX5 هم مورد استفاده قرار گرفته بود. این باتری در هر بار شارژ کامل توانایی پشتیبانی برای گرفتن تا 330 عکس را دارد. این تعداد عکس تقریبا جوابگوی شما خواهد بود.

اتفاقات خوبی در این دوربین عکاسی افتاده و پاناسونیک زحمات زیادی برای آن کشیده است و باید بگوییم که به هر صورت همانطور که گفتیم، پاناسونیک لومیکس دی ام سی LX7 دوربین کامپکت پر امکانات و پیشرفته ی دیگری از این شرکت است که نسبت به مدل پیشین خود پیشرفت های زیادی را داشته. این دوربین نسبت به همه ی دوربین های موجود در بازار یک ویژگی خاص و برتر دارد که همان کمینه ی نسبت کانونی پایین لنز آن می باشد. در آینده و با به بازار آمدن این دوربین سعی می کنیم که اطلاعات بیشتری از آن را ارائه دهیم.

 

کیفیت تصاویر تست شده با این دوربین عکاسی: همگی میدانیم که کیفیت تصویر مهمترین خواسته ما از یک دوربین عکاسی است.  در تست هایی که انجام دادیم، پاناسونیک LX7 توانایی تولید عکس هایی با کیفیت خیلی خوب را داشت. به خصوص اینکه به خوبی از پس خطای رنگی بنفش بر می آید و این مورد را فقط می توان در مناطق خیلی پر کنتراست مشاهده کرد. فلاش بالا جهنده نیز به خوبی عمل می کند و در محیط های بسته می تواند نوردهی کافی را بدون اینکه اثر سرخی چشم ایجاد نماید فراهم کند. با کمینه ی سرعت شاتر 60 ثانیه نیز عکاسی در شب می تواند خیلی خوب انجام گیرد. به خصوص اینکه کمینه ی نسبت کانونی f/1.4 را هم ارائه می کند. عملکرد ماکرو نیز با کمینه ی فاصله ی فوکوس 1 سانتی متر عالیست. از نظر عملکرد در حساسیت های مختلف هم باید گفت که تا حساسیت 1600 عکس ها خیلی تمیز و تقریبا بدون نویز هستند. با این حال از حساسیت 3200 تا 12800 به یک باره میزان نویز افزایش می یابد. امیدواریم این نقد و بررسشی مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

 

 

مشخصات فنی Panasonic Lumix DMC-LX7

 

تقدم دیافراگم دارد
مشخصات باتری Lithium-Ion rechargeable battery & charger
نوع باتری Battery Pack
فلاش داخلی دارد
عمر باتری (CIPA) 330
ابعاد 111 x 68 x 46
نصب فلاش دارد
تنظیمات فلاش Auto, On, Off, Red-Eye
محدوده فلاش 8.50 m
نقاط فوکوس 23
عکاسی پیاپی 11.0 fps
موقعیت یاب GPS ندارد
خروجی HDMI دارد
تصویر زنده Live View دارد
فاصله ماکرو 1 cm
رزولوشن تصویر 3648 x 2736
حداکثر سرعت 1/4000 sec
روش های نورسنجی Multi Center-weighted Spot
کیفیت ضبط صدا استریو
حداقل سرعت شاتر 60 sec
فرمت فیلم MPEG-4, AVCHD
خرده فروشی £449
حداقل فاصله 50 cm
ژیروسکوپ دارد
کنترل از راه دور فیزیکی ندارد
ضد آب ندارد
عکاسی خودکار Yes (10 sec, 2 sec)
کیفیت پخش صدا مونو
تقدم شاتر دارد
خصوصیات USB USB 2.0 (480 Mbit/sec)
رزولوشن فیلم 1920 x 1080 (60, 50,
نوع چشمی الکتریکی (اختیاری)
ابعاد حسگر (7.44 x 5.58 mm)
ایزو Auto, 80, 100, 200, 400,
بیشینه دیافراگم 3.8×
پردازشگر تصویر Venus Engine
خصوصیات LCD ثابت
دقت حسگر 13
زوم اپتیکال 3.8×
زوم دیجیتال Yes
سطوح کیفیت JPEG Fine, Standard,
فاصله کانونی 24–90 mm
فرمت غیر فشرده RAW
فوکوس دستی دارد
نسبت ابعاد عکس 1:1, 4:3, 3:2, 16:9
نوع حسگر CMOS
نوع لرزشگیر اپتیکی
تاریخ معرفی Jul 18, 2012

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X