حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

مقایسه دو پرچمدار گلکسی اس 8 با آیفون 7

دسترسی سریع به مطالب:

همیشه رقابت در بین گوشی های هوشمند بین دو شرکت اصلی یعنی اپل از یک سو و دیگری سامسونگ بوده است. سامسونگ از اول اردیبهشت گوشی جدید خود یعنی سامسونگ s8 را به بازار عرضه خواهد کرد. تا وقتی که اپل رقیبی برای سامسونگ s8 معرفی کند، خانواده گوشی های آیفون 7 (Apple iPhone 7) مدلهای برتر و بنوعی پرچمدار این تولیدکننده کوپرتینویی خواهند بود. در سمتی دیگر این رقابت گلکسی اس 8 سامسونگ (Samsung Galaxy S8) تازه‌ترین نمونه برتر جهان اندروید است که مدتی قبل بیننده معرفی آن شدیم. همین مسئله بهانه‌ی خوبیست که به مقایسه گلکسی اس 8 سامسونگ با آیفون 7 بپردازیم. در ادامه به مقایسه این دو گوشی برتر بازار میپردازیم.

مقایسه مشخصاتگلکسی اس 8 سامسونگ با آیفون 7

مقایسه اندازه گلکسی اس 8 با آیفون 7

طبیعی ایست که سامسونگ ابعاد بزرگتری داشته باشد. گلکسی اس 8 از ابعاد 149 در 68 در 8 میلی‌متر دارا است و در سمتی دیگر آیفون 7 در ابعادی برابر با 138 در 67 در 7.1 میلی‌متر دیزاین شده است. نمونه برتر سامسونگ 8 درصد بلندتر است، با اینحال تنها 1 میلی‌متر از آیفون عریض‌تر خواهد بود. درحالی که آیفون 11 درصد باریک‌تر است، با اینحال صفحه نمایش خمیده گلکسی S8 دلیل شده تا این ضخامت مشکلی برای مصرف کنندگان بوجود نیاورد.

مقایسه وزن گلکسی اس 8 با آیفون 7

اگر بخواهیم وزن دو گوشی را مقایسه کنیم گلکسی اس 8 حاوی وزن 155 گرم بوده، درحالی که وزن آیفون 7 تنها 138 گرم است. با استناد به این شرایط ورژن کوچک خانواده آیفون 7 حدود 11 درصد سبک‌تر از نماینده سامسونگ است.

مقایسه کیفیت بدنه گلکسی اس 8 با آیفون 7

میتوان گفت این دو برند مطرح به پای سبک دیزاین خود ایستاده‌اند: سامسونگ از سال 2015 پرچمدارانی با بدنه‌ی شیشه‌ای همراه با فریم آلومینیومی تولید میکند، همزمان با اینکه آیفون های اپل از سال 2012 (پیرو اولین آیفون در سال 2007) همگی تمام آلومینیومی هستند.

مقایسه رنگهای گلکسی اس 8 با آیفون 7

برای خریداران گزینه های انتخاب خوبی را در بین رنگهای مختلف این دو گوشی میتوان دید. گلکسی اس 8 در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، طلایی، آبی و خاکستری توزیع خواهد شد، درحالی که آیفون 7 در رنگ‌های مشکی مات، مشکی براق (جت بلک)، طلایی، رزگلد و نقره‌ای به فروش می‌رسد.

مقایسه توانایی ضد آب در گلکسی اس 8 با آیفون 7

هر دو گوشی معرفی کننده توانایی‌های ضد آب هستند؛ گرچه نماینده سامسونگ با استناد به تاییدیه IP68 می‌تواند مقاومت بیشتری را در مقابل آب داشته باشد.

مقایسه اندازه صفحه گلکسی اس 8 با آیفون 7

همزمان با اینکه گلکسی اس 8 از لحاظ ابعاد تنها کمی از آیفون 7 بزرگ‌تر است، با اینحال صفحه نمایش استفاده شده در آن به خاطر حاشیه‌های کمی که دارد 40 درصد بزرگتر از نماینده اپل است. گلکسی اس 8 از صفحه نمایش 5.8 اینچی و آیفون 7 از صفحه نمایش 4.7 اینچی دارا هستند.

مقایسه رزولوشن صفحه نمایش گلکسی اس 8 با آیفون 7

در چنین موقعیتی صفحه نمایش Galaxy S8 حدود 75 تراکم پیکسلی بیشتری را معرفی می‌کند، با اینحال به خاطر داشته باشید که اپل در قسمت‌هایی مانند کنتراست، تراز سفیدی و شفافیت صفحه نمایش خود به قدری خوب عملکرده که رضایت مصرف کنندگان را به طرز کامل به چنگ آورد.

با این وجود به صحبت صاحبنظران “DisplayMate”، گلکسی اس 8 معرفی کننده بهترین صفحه نمایش موبایل های هوشمند در طول تاریخ است.

مقایسه نوع صفحه نمایش  گلکسی اس 8 با آیفون 7

آیفون 7 از صفحه نمایش IPS دارا است. گلکسی اس 8 نیز با استناد به رسم قبلی موبایل های سامسونگ از صفحه نمایش آمولد سود می‌برد. در چنین موقعیتی با استناد به اخبار غیر موثق شنیده شده، آیفون سال جاری نیز برنامه ریزی شده است به نمایشگر های آمولد سامسونگ تجهیز شود.

مقایسه صفحه نمایش خمیده گلکسی اس 8 با آیفون 7

گلکسی اس 8 از صفحهء نمایشی دو لبه خمیده دارا است. نمایشگر آیفون 7 تخت است.

مقایسه مکان کلید هوم گلکسی اس 8 با آیفون 7

سامسونگ کلیدهای ناوبری و کلید هوم گوشی تازه خود را به روش مجازی در قسمت زیرین صفحه نمایش Galaxy S8 قرار داده است که از تکنولوژی بازخورد هپتیک دارا است. در آن سمت آیفون 7 اپل از یک کلید هوم هپتیک بر روی بدنه جلوی سود می‌برد.

مقایسه صفحه نمایش حساس به فشار گلکسی اس 8 با آیفون 7

لمس سه بعدی اپل به مصرف کنندگان اجازه می‌دهد از شرتکات‌های جذابی که در پلتفرم آی ایشان اس تعبیه شده بهره ببرند. با این وجود سامسونگ نیز سعی داشته تا این تکنولوژی را به گوشی خود بیاورد با اینحال تنها به کلید هوم آن ختم می‌شود.

مقایسه سنسور اثر انگشت در گلکسی اس 8 با آیفون 7

سامسونگ سنسور اثر انگشت S8 خود را به قسمت پشتی گوشی و درست در سمت راست سنسور دوربین برده است. اپل نیز با استناد به رسم سابق آن را در پایین کلید هوم گوشی قرار داده است.

مقایسه اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 با آیفون 7

یکی از توانایی‌هایی که هشتمین نسل کهشانی‌های سامسونگ از گلکسی نوت 7 به ارث برده است، اسکنر عنبیه چشم آن گوشی خواهد بود. گفته می‌شود عملکرد این اسکنر سریع‌تر شده و ما نیز با تست‌های انجام داده می‌توانیم آن را تایید کنیم.

مقایسه تشخیص چهره گلکسی اس 8 با آیفون 7

در چنین موقعیتی این یک شیوه ایمن نیست، با این وجود با این وجود سامسونگ همراه با اسکنر اثر انگشت و عنبیه چشم از یک سنسور برای تشخیص چهره نیز در گوشی خود استفاده کرده است که می‌تواند مورد بهره برداری قرار گیرد.

مقایسه پردازشگر گلکسی اس 8 با آیفون 7

مصرف کنندگان آمریکایی و چینی گلکسی اس 8 این گوشی را همراه با یک پردازشگر اسنپدراگون 835 تهیه خواهند کرد. با وجود این خریداران دیگر بازارها آن را همراه با یک پردازشگر اگزینوس تولید خود سامسونگ دریافت می‌کنند. در آن سمت آیفون 7 اپل از پردازشگر Apple A10 سود می‌برد.

مقایسه رم گلکسی اس 8 با آیفون 7

رم Galaxy S8 دو برابر رم آیفون است، با اینحال به خاطر داشته باشید که در بیشتر مواقع هم رم بیشتر نشانه‌ی عملکرد بهتر نخواهد بود.

مقایسه حافظه داخلی گلکسی اس 8 با آیفون 7

سامسونگ گوشی تازه خود را تنها در یک نمونه تجهیز به حافظه 64 GB معرفی می‌کند؛ در چنین موقعیتی شما میتوانید با بهره برداری از یک کارت حافظه میکرو اس دی آن را گسترش دهید.

در آن سمت آیفون 7 در ورژن‌های 32 / 128 و 256 GB به فروش می‌رسد.

مقایسه میکرو اس دی در گلکسی اس 8 با آیفون 7

اگر شما از ویدیوها و موسیقی‌های فراوانی بر روی گوشی خود استفاده می‌کنید و 64 GB محیط کافی برای شما نیست، سامسونگ به شما اجازه می‌دهد از کارت های حافظه خارجی (microSD) برخوردار شوید. در آن سمت اپل چنین اجازه‌ای را به مصرف کنندگان خود نمی‌دهد.

مقایسه باتری گلکسی اس 8 با آیفون 7

گلکسی اس 8 از باتری بزرگتری دارا است، با اینحال فاکتورهای دیگری نیز در اینجا می باشد که منجر به عمر باتری بیشتر می‌شود. با استناد به تست های انجام گرفته، باتری دو گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از عمر طولانی‌تری دارا هستند.

مقایسه شارژ سریع در گلکسی اس 8 با آیفون 7

اپل از هیچ تکنولوژی شارژ سریعی در گوشی آیفون 7 خود استفاده نکرده است.

مقایسه شارژ بیسیم گلکسی اس 8 با آیفون 7

سامسونگ یکی از معدود تولیدکنندگانیست که خدمات رسانی از شارژ بیسیم را به موبایل های خود آورده است. نکته جالب اینجاست که حتی شما میتوانید با بهره برداری از پدهای شارژ بی سیم ویژه، شارژ بیسیم سریع را نیز تجربه کنید.

مقایسه مگاپیکسل های دوربین های گلکسی اس 8 با آیفون 7

مگاپیکسل دوربین های این دو گوشی یکسان است که می‌تواند به شما عملکردی نسبتا برابر را القا کند. در چنین موقعیتی باید بررسی های بیشتری پیرامون این مثال صورت بگیرد تا بتوانیم آن دو را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه گشودگی لنز دوربین گلکسی اس 8 با آیفون 7

اپرچر لنز دوربین سامسونگ گلکسی S8 کمی بزرگتر بوده که می‌تواند عکس هایی شفاف‌تری را نیز به ارمغان بیاورد.

مقایسه تثبیت اپتیکال تصویر گلکسی اس 8 با آیفون 7

دوربین هر دو گوشی معرفی کننده تثبیت اپتیکال تصویر است.

مقایسه پرداخت تلفن هوشمندی گلکسی اس 8 با آیفون 7

این دو گوشی از اپل پی و سامسونگ پی (Apple Pay & Samsung Pay) برخورداند. با اینحال در مقایسه گلکسی اس 8 سامسونگ با آیفون 7 باید سیستم پرداخت تلفن هوشمندی سامسونگ را پیروز میدان بدانیم؛ چرا که برای بهره برداری از آن میتوانید از کارتخوان‌های استاندارد استفاده کنید، درحالی که اپل Pay مستلزم ترمینال‌های ویژه NFC است.

مقایسه واقعیت مجازی گلکسی اس 8 با آیفون 7

در اینجا هیچ هدست حقیقت مجازی نیست که با آیفون های اپل سازگار باشد. با وجود این گلکسی S8 سامسونگ از یکی از پرطرفدار‌ترین و با این وجود پرمحتواترین هدست های حقیقت مجازی تلفن هوشمندی به اسم Gear VR (که نسل تازه آن حاوی یک کنترلر نیز هست) دارا است.

مقایسه داک دسکتاپی گلکسی اس 8 با آیفون 7

سامسونگ دکس (Samsung DeX)، یک داک 150 دلاری است که میتوانید با قراردادن گوشی گلکسی اس 8 داخل آن و اتصال به مانیتور، کیبورد و یک ماوس از آزمایشات دسکتاپی لذت ببرید.

مقایسه جک هدفون گلکسی اس 8 با آیفون 7

نمونه دیگری از جدی ترین موارد در مقایسه گلکسی اس 8 سامسونگ با آیفون 7 جک هدفون آنهاست. اپل تصمیم گرفت برای معرفی آزمایشات صوتی باکیفیت‌تر و لذتبخش‌تر از قبلی جک هدفون کلاسیک را از گوشی تازه خود حذف کند. با اینحال در آن سمت سامسونگ دست به چنین کاری نزد تا بازهم از هدفون‌های استاندارد خدمات رسانی کند.

مقایسه نرم افزار گلکسی اس 8 با آیفون 7

گلکسی S8 همراه با اندروید 7 نوقا توزیع خواهد شد که رابط کاربری ویژه تاچ ویز سامسونگ نیز بر روی آن نصب است. اپل نیز بر روی نمونه برتر خود از ورژن 10 سیستم عامل ویژه آی ایشان اس استفاده کرده است.

مقایسه دستیار صوتی گلکسی اس 8 با آیفون 7

نمونه برتر تازه سامسونگ حاوی دو دستیار صوتی گوگل و سامسونگ بیکسبی (Samsung Bixby) است. این تولیدکننده حتی یک کلید فیزیکی نیز برای دسترسی راحت‌تر به بیکسبی در قسمت چپ گوشی خود تعبیه کرده است. در آن سمت آیفون نیز از دستیار سیری سود می‌برد.

مقایسه زمان عرضه گلکسی اس 8 با آیفون 7

سامسونگ قصد دارم یکم اردیبهشت ماه فروش موبایل های گلکسی اس 8 و گلکسی اس پلاس خود را شروع کند. اپل نیز از سپتامبر سال قبلی آیفون های جدیدش را به فروش می‌رساند.

مقایسه قیمت گلکسی اس 8 با آیفون 7

میتوان گفت قیمت گوشی های سامسونگ نجومی بوده است، با اینحال اگر در جستجوی خرید مدرنترین نمونه برتر اندرویدی هستید آن گزینه‌ی فرضیه آلی برای شما خواهد بود. آیا صفحهء نمایشی تازه، دیزاین مدرن، نسبت ابعاد صفحه به بدنه بسیار بالا برای شما به قدری مهم است که بخواهید بیش از 700 دلار به پای آن خرج کنید؟ گو اینکه اپل نیز قیمت تقریبا مشابهی با این گوشی هوشمند دارد. امیدواریم این بررسی و مقایسه راهگشای خریداران تازه قرار گیرد.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X