حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

مقایسه عکاسی در شب با گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی

حقیقت این است که عکاسی در شب می‌تواند عکس‌هایی زیبا و دیدنی را برایتان به ارمغان بیاورد. شاید دوربین های عکاسی موبایل ها کیفیت خوبی برای عکاسی در شب نداشته باشند اما خیابان‌های شهر در رنگارنگ‌ترین زمانشان هستند، هنگامی که چراغ‌های رنگارنگ خیابان‌ها روشن هستند. غروب آفتاب رنگ‌های درخشانی را می‌سازد که می‌تواند منظره‌ی زیبایی را برایتان به منظور عکاسی در شب ایجاد کند. شما می‌توانید عکس‌های در نور کم شب را به کمک یک اس‌ال‌آر و کیت‌لنزی که به همراه آن گرفته‌اید بگیرید. ولی در این مقاله قصد داریم ازگوگل پیکسل و نکسوس 6 پی برای این منظور استفاده کنیم. امیدواریم بعد از عکاسی در شب با گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی اختلاف را احساس کنید. نمونه عکس ها دوربین تلفن های قابل حمل Google Pixel و Nexus 6P در تاریکی شب خیره‌کننده و باورنکردنی هستند.

 

وقتی جستجویی در بین دوربین های موبایل انجام میدهید درمی یابید که به نظر بسیاری از مردم، گوشی موبایل گوگل پیکسل به بهترین دوربین در بین تمامی موبایل های هوشمند حال حاضر مارکت تجهیز شده است. مثل بسیاری دیگر از برترین موبایل های اندرویدی در قسمت تصویر برداری، رزولوشن دوربین گوگل پیکسل نیز عدد بسیار بالایی نیست، با اینحال بجای آن کیفیت تصویر دوربین گوگل پیکسل بسیار بسیار بالاست. بعد از عکاسی در شب با گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی، بیش از قبل به قدرت بالای دوربین این گوشی موبایل و به علاوه از طرف دیگر نمونه برتر پیشین گوگل پی خواهید برد.

با اسم یکی از مهمترین مشکلات مشترک به اشتراک تمامی تلفن های قابل حمل باید به کیفیت بسیار پایین عکس ها ثبت شده به وسیله دوربین آن‌ها در تاریکی شب و لحظه عدم وجود نور آفتاب اشاره کنیم. سخت تصویر برداری در شب با گوشی موبایل موضوعی است که تمامی عکاسان و به علاوه از طرف دیگر مصرف کنندگان دنیا بر روی آن اتفاق نظر دارند. به عبارت دیگر، عادی‌ترین موبایل های هوشمند نیز عکس ها قابل قبولی را ثبت می‌کنند، مگر اینکه خبری از نور طبیعی و تابش مستقیم آفتاب نباشد. ولی باید گفت، عکاسی در شب با گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی را باید یک استثنا در جهان تصویربرداری دانست.

 

با استناد به مطالب قبلی گفته شده، مصرف کنندگان هرگز نمی‌توانند با بهره برداری از دوربین گوشی موبایل خود از آسمان زیبای شب و زیباترین اشیا واقع در آن از قبیل کهکشان راه شیری تصویر‌ برداری کنند. بیشتر ما تجربه تلخ تلاش برای ثبت یک تصویر دلچسب از ستاره‌های آسمان به وسیله گوشی موبایل خود را به خاطر داریم. بعد از ثبت تصویر، پیوسته دیده‌اید که تنها یک تصویر بطور کلی سیاه قابل مشاهده است!

ولی واقعیت این است که در هر عرصه‌ای استثنا می باشد. بعد از عکاسی در شب با گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی به توانایی بالای این دو نمونه برتر اندرویدی، که تحت نظر گوگل ساخته شده‌اند، پی خواهید برد. باید اقرار کنیم قبل از مشاهده نمونه عکس ها دوربین گوگل پیکسل و به علاوه از طرف دیگر نمونه عکس ها دوربین نکسوس 6 پی، تمامی عکس ها قرار گرفته در گالری پایین را در دست به یک دوربین نه بطور کلی حرفه‌ای، حتی نیمه حرفه‌ای DSLR تصور می‌کردیم.

 

قصد داریم در اینجا بگوییم که به چه نحو چنین موضوعی امکان دارد؟ انتظار می‌رفت در تک تک عکس ها قرار گرفته در گالری پایین کوله‌باری از نویز وجود داشته باشد، همزمان با اینکه آن‌ها بطور کلی واضح و بدون نویز هستند. دلیل کیفیت برتر نمونه عکس ها دوربین دو گوشی موبایل گفته شده در شب را نمی‌توان تنها تکنیک نوردهی طولانی مدت دانست، حتی وجود طولانی‌ترین لحظه نوردهی در دوربین این دو ابزار باعث ثبت چنین عکس هایی شده است. نوردهی (حداکثر) 4 ثانیه‌ای دوربین نکسوس 6 پی و نوردهی 2 ثانیه‌ای دوربین گوگل پیکسل مهمترین دلیل ایجاد چنین عکس ها اعجاب‌آوری است که تشخیص آن‌ها با نمونه عکس ها ثبت شده به وسیله یک دوربین DSLR به راستی سخت است. در تکنیک نوردهی طولانی مدت (Long Exposure)، به سرعت شاتر طولانی‌تری نیاز است، غیر از اینکه می‌بایست به منظور جلوگیری از هرگونه لرزش از یک پایه ثابت استفاده کرد.

ویرایش تصاویر گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی

بعد از عکاسی در شب با گوگل پیکسل باید سر وقت تکنیک‌های ادیت تصویر برویم

با این وجود عکاسی در شب با گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی در هر حالتی به ایجاد عکس ها این‌چنینی ختم نمی‌شود. در لحظه ثبت این عکس ها، دو گوشی موبایل بر روی سه پایه قرار گرفته و فوکوس دوربین آن‌ها بر روی حالت بی‌نهایت تنظیم شده بود. به علاوه از طرف دیگر دو سری سی و دو تایی تصویر ثبت شدند که در سری دوم بیننده قرارگیری یک نوار چسب سیاه و سفید در بالای لنز بودیم. تاثیر تکنیک‌های ادیت تصویر و از بین بردن نویز را نمی‌توان ندید، با اینحال پرسش اینجاست که آیا با ادیت نمونه عکس ها دوربین دیگر موبایل های هوشمند که در تاریکی به ثبت رسیده‌اند نیز می‌توان به چنین تصویر‌هایی دست پیدا کرد؟

 

در نهایت باید بگوییم که ممکن است لذت عکاسی در شب با گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی اکنون برای همه مصرف کنندگان واضح شده باشد ولی باید بیاد داشته باشید برای ثبت چنین عکس هایی باید لحظه کافی صرف کرده و تکنیک‌های مهم تصویربرداری را به اجرا درآورید. به علاوه از طرف دیگر باید مهارت خوبی در عرصه ادیت تصویر داشته باشید. برای دانلود تمامی عکس ها گالری پایین در شکل یک فایل زیپ میتوانید از باکس قرار گرفته در پایین گالری استفاده کنید.

 

نمونه تصاویر گرفته شده با گوگل پیکسل و نکسوس 6 پی

 

مجتبی صدیق
دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X