حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

میکروفون‌ ضد آب سنهایزر برای دوربین های گوپرو Hero 4

سنهایزر الکترونیک یک شرکت خصوصی آلمانی است که در ساختن تجهیزات صوتی کیفیت بالا نظیر میکروفون، هدفون و تجهیزات مکالمه تخصص دارد. {ویکی پدیا}، این شرکت آلمانی یک میکروفون اکسترنال کوچک ضدآب تولید کرده که برای اتصال به دوربین‌های اکشن Hero 4 دیزاین شده است. این میکروفون با به کارگیری از یک کپسول MK 2 به گونه‌ای دیزاین شده است تا به طرز کامل با اکشن‌کمرای Hero 4 سازگاری داشته باشد. این میکروفون در مقابل نفوذ آب بطور کلیً مقاوم بوده و تا ۳۰ دقیقه نیز می‌تواند روی آب غوطه‌ور باشد.

اگر بخواهیم بیشتر درباره این میکروفون توضیح دهیم باید بگوییم که میکروفون‌ ضد آب سنهایزر به گونه‌ای دیزاین شده که به جای کیس پشتی گوپرو قرار گیرد. به علاوه از طرف دیگر برای کاهش نویز و حذف صدای جریان باد، از یک بادگیر پیچی استفاده شده است. این میکروفون در تمام مراحل تولید پایین نظر کمپانی GoPro ساخته شده، از اینرو Sennheiser اولین کمپانی صدا به شمار می‌رود که به طرز رسمی با Gopro هم کاری داشته است.

حتما میدانید که میکروفون های اکسترنال حرفه ای نسبت به میکروفون های خود دوربین های عکاسی و فیلمبرداری از کیفیت بالاتری برخوردارند. میکروفون‌ ضد آب سنهایزر MK 2 با استناد به اینکه از سطح مؤثر بیشتری درمقایسه با میکروفون داخلی Hero 4 دارا است، صدا را با جزئیات و کیفیت بالاتری به ثبت می‌رساند. به علاوه از طرف دیگر دامنه ضبط صدا و داینامیک رنج ثبت آن، به میزان قابل‌توجهی گسترش می‌یابد.

ولی باید بی اغراق بگوییم که کمی جای تعجب دارد که چرا سنهایزر بعد از ۲ سال از معرفی گوپرو هیرو 4، تازه به فکر معرفی یک میکروفون اکسترنال و گسترش توانایی‌های صدابرداری آن افتاده است. این تولیدکننده بزرگ آلمانی در نهایت موفق شد تمرکز خود را به پیشرفت یک ابزار جانبی صدابرداری برای بروزترین کالا گوپرو یعنی هیرو 5 معطوف کند. با این وجود از قرار معلوم سنهایزر در حال پیشرفت کالایی شبیه به MK 2 برای Hero 5 نیز می‌باشد که خبر آن هنوز به روش رسمی تایید نشده است.

در نهایت باید یادآوری کنیم که میکروفون‌های MK2 از امروز ۲۷ آوریل در مارکت‌های جهانی توزیع می گردند؛ از اینرو برای تهیه آن در مارکت‌ ایران باید حداقل چند روزی  و شاید بیشتر را منتظر ماند.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X