حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی اجمالی دوربین Sony DCR-SR220D

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

 

در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR220D دوربین دیگری می باشد که در این‌ مقاله سعی خواهیم کرد به معرفی آن می پردازیم. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR220D به قابلیت ضبط هیبریدی تجهیز شده می باشد.

 

حس‌گر این دوربین زیبا یک حس‌گر 2.3 مگاپیکسلی ClearVid ™ CMOS می‌باشد. با دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR220D امکان ثبت عکس‌های 4 مگاپیکسلی نیز وجود دارد. میکروفون داخلی برای زوم صدا، دکمه‌ی Quick On، صدای دالبی 1/5 کاناله، صفحه نمایش 2.7 اینچی، مشخصه‌ی بهینه سازی‌ محدوده‌ی دینامیکی، قابلیت Dual Record از دیگر ویژگی‌های این دوربین جذاب به شمار می‌روند.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

گفتنیست حس‌گر ClearVid™ CMOS (با تکنولوژی Exmor™) و پردازش‌گر BIONZ™، از دوربین سونی مدل DCR-SR220D یک دوربین کارآمد ساخته‌اند که تصاویری بسیار خوب و درخشان با رزولوشن بالا ارائه می‌نماید. در حالت Dual Record نیز امکان داشتن عکس‌های 4 مگاپیکسلی و در عین حال، ضبط ویدیویی مستقیما بر روی هارد 120 گیگابایتی این دوربین عالی، کارت‌های حافظه‌ی Duo™ یا PRO Duo وجود دارد.
در ادامه توجه داشته باشید که تکنولوژی Exmor™ به داشتن عکس‌هایی با رزولوشن بالا و BIجزییات خوب کمک می‌نماید. مبدل A/D نیز در داشتن رنگ‌های خوب و نویز کم موثر می باشد. پردازش‌گر ONZ™ دوربین نیز با بهره‌گیری از مدارات سخت‌افزاری دوربین، سرعت کار آن را بالا می‌برد.

باید بگوییم تکنولوژی تشخیص چهره مشخصه‌ی بسیار خوبی می باشد که در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR220D ارائه شده و حداکثر 8 چهره‌ی داخل کادر را تشخیص می‌دهد. به این صورت، دوربین به طور اتوماتیک کادربندی کرده، فوکوس خوبی را بر روی چهره‌ها اعمال می‌نماید. به کمک این تکنولوژی، تصاویر شما کیفیت رنگی خوبی خواهند داشت.
قابل ذکر است زوم اپتیکال دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR220D نیز یک زوم 15 برابر است. زوم دیجیتال آن نیز 180 برابر است. علاوه بر این، مشخصه‌ی درون‌نمایی زوم دیجیتال (Digital Zoom Interpolation) به داشتن یک زوم دیجیتال خوب بدون هر گونه اعوجاجی کمک بسیاری می‌نماید.
نمایش‌گر LCD دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR220D یک نمایش‌گر 2.7 اینچی 211.000 پیکسلی است.

 

زاویه چرخش این صفحه نمایش 270 درجه است. جزییات و کیفیت تصاویر به نمایش درآمده بر روی آن نیز بسیار خوب است و از آن راضی خواهید بود. نسبت نمایشی این نمایش‌گر نیز 16:9 می باشد.

 

شایان ذکراست تکنولوژی ضبط هیبریدی از  امکانات جالب و بسیار کارآمدی است که در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR220D به چشم میخورد. به کمک این توانایی به راحتی می‌توانید فایل‌ها و تصاویر خود را از دوربین به دستگاه‌های سازگار دیگر انتقال دهید. شما قادر هستید تصاویر خود را بر روی هارد دوربین یا یکی از کارت‌های حافظه‌ی Duo™ و PRO Duo™ ضبط کنید.

 

حتی می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به کامپیوتر عکس‌ها و فیلم‌های خود را از هارد دوربین روی کارت حافظه‌ کپی کنید. تصاویر ضبط شده یا منتقل شده بر روی کارت‌های حافظه نیز مستقیما بر روی PS3 یا PC قابل پخش می باشند.
در ادامه باید بگوییم شما با دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR220D قادر هستید هم‌زمان با ضبط ویدیو به صورت High Definition، عکس‌های خوب و با کیفیتی را بر روی کارت‌ حافظه‌ی Duo™ که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد ثبت نمایید.

بعلاوه  امکان ثبت عکس‌ مستقیما بر روی کارت‌های Stick PRO Duo™  که به طور جداگانه به فروش می‌رسد  نیز وجود دارد. با انتقال این عکس‌ها به کامپیوتر به راحتی قادر هستید تصاویر خود را به صورت ایمیل یا پرینت با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.
نکته ی دیگر اینکه مشخصه‌ی Quick On قابلیتی است که با فشار دادن تنها یک دکمه مود Sleep دوربین را فعال می‌نماید. اگر این دکمه را مجددا فشار دهید، این دوربین جدید از نو شروع به کار می‌کند. از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR220D می‌توانیم به میکروفون زوم داخلی اشاره کنیم که صدا را به صورت دالبی 5.1 کاناله پخش می‌کند و فوکوس صوتی خوبی را نیز ارائه می‌نماید.
و اینکه بهینه‌ سازی محدوده دینامیکی مشخصه‌ی دیگری است که دردوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR220D  تعبیه شده است. این ویژگیبه کمک پردازش‌گر BIONZ™ سونی، به داشتن جزییاتی با کیفیت بالا و درخشان کمک زیادی می‌نماید. برای نمونه می‌توانیم به تصویربرداری از آسمان اشاره کنیم که تصاویر خوبی ایجاد خواهد شد.
توجه کنید که در صورت فشار دادن دکمه‌ی Easy Handycam بیش‌تر مشخصه‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR220D  به صورت خودکار قفل می‌شوند و شما فقط با دکمه‌هایی کار خواهید کرد که برای ضبط فیلم مورد استفاده قرار می گیرند.

 

همچنین لنز زوم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR220D از نوع کارل زایس Vario-Tessar است که اکثرا برای دوربین‌های جمع و جور طراحی شده می باشد. این لنز عمل‌کرد خوبی دارد. با USB 2.0 نیز امکان اتصال دوربین به PC فراهم می‌شود. به این صورت، انتقال ویدیوها و تصاویر شما برای ویرایش با سرعت خوبی انجام می‌گردد.

همانطور که میدانید باتری‌های شارژی یون لیتیوم کمپانی سونی بر خلاف باتری‌های NiCad (نیکل کادمیومی)، کیفیت خود را در اثر شارژ پی در پی از دست نمی‌دهند. به همین خاطر به راحتی قادر هستید بدون هیچ نگرانی نسبت به عمر باتری‌ها، آن‌ها را شارژ نمایید و مشکلی هم پیش نمی آید.
می توانیم از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR220D به حالت‌های Scene Selection اشاره کنیم که به ضبط آسان تصویر کمک زیادی می‌نمایند.

 

شما قادر هستید یکی از حالت‌های مختلف Beach، Candle، Fireworks، Landscape، Portrait، Sports Lesson، Spotlight، Sunrise یا Sunset را انتخاب نمایید. در مورد افکت‌های تصویری دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR220D  هم می‌توانیم به مود Picture Effect اشاره کنیم. این افکت‌ها در مود Camera موجود می باشند: Monotone، Pastel و Sepia.

 

خصوصیات بارز دوربین سونی  DCR-SR220D

از ویژگی های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR220D می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•1- حس‌گر 2.3 مگاپیکسلی ClearVid ™ CMOS
•2- تکنولوژی Exmor™
•3 -هارد 120 گیگابایتی
•4 -عکس‌های 4 مگاپیکسلی
• 5-تکنولوژی تشخیص چهره
• 6-نمایش‌گر 2.7 اینچی 211.000 پیکسلی با زاویه چرخش 270 درجه‌ای
• 7-قابلیت Dual Record
•8-لنز زوم کارل زایس Vario-Tessar
• 9-زوم اپتیکال 15 برابر
•10- زوم دیجیتال 180 برابر

 

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X