حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی دوربین فیلمبردرای JVC GZ-HD7

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی جی وی سی را که یکی از  تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

 

در ابتدا باید بگوییم کمپانی JVC با تولید و عرضه دوربین فیلم‌برداری دیگری از سری خانواده Everio، مدل‌های خود را ارتقا داد. این مدل چیزی نیست جز دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7. این مدل از دوربین‌های بسیار کارآمد و پیشرفته‌ای می باشد که توانایی فیلم‌برداری HD با رزولوشن 1080×1920 را ارائه کرده است. شما با این دوربین زیبا به راحتی قادر می باشید لحظه‌های به یاد ماندنی خود را با بالاترین کیفیت و رزولوشن ممکن ثبت و ضبط کرده، آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

راحتی کار، کاربرپسند بودن، مشخصه‌های خوب و کارآمد، تکنولوژی پیشرفته و تنظیمات دستی همگی در کنار هم از دوربین فیلم‌برداری JVC مدل HD Everio GZ-HD7 یک دوربین بسیار خوب و کارآمد ساخته‌اند که مطمئنا از کار با آن راضی خواهید بود.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
گفتنیست  هارد دیسک داخلی دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 یک هارد دیسک 60 گیگابایتی است که حداکثر تا 5 ساعت به صورت HD و با رزولوشن کامل 1080×1920و با سرعت بالای 30 مگابایت در ثانیه کار می‌کند. این دوربین جهت ارائه بهترین عکس‌های ممکن به سه عدد CCD و لنز فوجینون (Fujinon) مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 می‌توانیم به لرزش‌گیر اپتیکال، تنظیمات تمام دستی متعدد، اتصالات چندگانه‌ (Component) دیجیتال، قابلیت‌های ویرایشی و نرم‌افزار کارآمدی برای آرشیو کردن فایل‌ها اشاره کنیم بعلاوه، قابلیت HD Everio Share Statio نیز برای انتقال آسان فایل‌ به دیسک DVD در نظر گرفته شده می باشد.

بهتر است بدانید  در دوربین فیلم‌برداری JVC مدل GZ-HD7 علاوه بر قابلیت عالی ضبط به مدت 5 ساعت و با به‌ترین کیفیت Full HD، به کاربر امکان داده شده تا برای حداکثر 7 ساعت با رزولوشن 1080×1440در مود SP نیز کار کند. بعلاوه، حالت 1440CBR نیز با رزولوشن 1080×1440و حداکثر ظرفیت 5 ساعت نیز در نظر گرفته شده می باشد. دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 با فرمت MPEG2 Transport Stream نیز سازگاری دارد. فیلم‌های ضبط شده با این دوربین جالب را می‌توان بر روی دیسک‌های دی وی دی Blu-ray و با استفاده از نرم‌افزار ارائه شده ضبط نمود.
باید خاطر نشان کنیم برای داشتن بهترین، درخشان‌ترین و واقعی‌ترین رنگ‌های ممکن از سه عدد CCD استفاده می‌گردد که هر کدام اندازه‌ای برابر با 1.5 اینچ دارند. هر کدام از این حس‌گرها برای تشخیص یک رنگ خاص به کار می‌روند: قرمز، سبز و آبی. علاوه بر این، به منظور ثبت دقیق جزییات بر روی ‌CCD تکنولوژی فوجینون در ساختار لنز دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 بکار رفته است که تنها در دوربین‌های پیشرفته به کار می‌رود.

این تکنولوژی توانایی زوم اپتیکال 10 برابر را نیز به همراه آورده است که در نوع خود، عملکردی عالی و تقریبا با همان درخشانی (1.8-1.9F) و در طول محدوده زوم mm 33 mm ~3.3= f و با بهره‌گیری از سه لنز کروی کارآمد ارائه می‌کند. لنز دوربین با لایه‌ای از پوشش ضد انعکاس EBC پوشانده شده است و به این صورت، از افت کیفی لنز که از انعکاس نور بر سطح آن ناشی می‌شود جلوگیری می‌شود. برای حفظ این کیفیت، لرزش‌گیر اپتیکال در نظر گرفته شده است که از افت سیگنالی که به خاطر عمل‌کرد لرزش‌گیر الکترونیکی حاصل می‌شود جلوگیری می‌کند. به طور خلاصه می توانیم اینگونه بگوییم که دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 یک دوربین پیشرفته با قابلیت‌های عالی ضبط است که در صنعت فیلم‌برداری ارزش خود را به خوبی نشان داده می باشد.

 

در ادامه باید بگوییم  دوربین فیلم‌برداری JVC مدل GZ-HD7 به سه رابط دیجیتال مجهز می باشد که اعم از: USB، HDMI و i.LINK. USB عمدتا برای حفظ فایل‌ها به کار می‌رود، HDMI نیز برای مرور دیجیتال تصویر بر روی صفحه نمایش‌های بزرگ.
شما قادر هستید با به کارگیری کابل USB 2.0   دوربین را به دستگاه رایت دی ودی JVC DVD Burner متصل کنید و به این ترتیب، فایل‌های خود را با استفاده از Share Station بر روی دیسک‌های DVD-R و DVD-RW رایت کنید. Share Station به شما امکان می‌دهد عکس‌هایی دیجیتال با فرمت JPEG ایجاد کنید. در این دوربین از دیسک‌های دولایه‌ای DVD-R نیز پشتیبانی می‌گردد.

 

شما  با برنامه دیگری که ارائه شده که برنامه Cyberlink BD Solution نام دارد که به کمک آن قادر هستید فایل‌های خود را با استفاده از کامپیوتر ویرایش و در عین حال، آرشیو نمایید. این برنامه PowerDirector برای ویرایش فیلم‌های ویدیویی HD، PowerProducer برای داشتن دیسک‌های Blu-ray و DVD-Video، و PowerCinema برای مدیریت فایل‌های HD و پخش مجدد آن‌ها را شامل می‌شود. از لوازم جانبی اختیاری این دوربین نیز می‌توان به لنز 46 میلی‌متری تله فتو و لنز 46 میلی‌متری واید، شارژر باتری و سه عدد باتری اضافی اشاره نمود.
همچنین  دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7نیز مانند بسیاری از دوربین‌های فیلم‌برداری دیگر به کاربر امکان می‌دهد در مود 16:9 بتواند فیلم‌ها و عکسهای خوبی با رزولوشن 1080×1920 بگیرد.

 

در این دوربین فلاش داخلی در نظر گرفته نشده است، به همین خاطر عکس‌هایی که در فضای بسته گرفته شده‌اند تا اندازه‌ای دانه دانه می باشند. به عبارت دیگر، انتظار نداشته باشید عکس‌هایی که در قطع A4 چاپ می‌شوند کیفیت مطلوبی داشته باشند. خروجی USB، Firewire و HDMI و زوم فوجینون 10 برابر (Fujinon) از دیگر امکانات آن می باشند.
در مجموع می توانیم بگوییم دوربین فیلم‌برداری JVC مدل GZ-HD7 طراحی بسیار خوب و در عین حال زیبایی داراست و بسیار خوش‌دست می باشد. کافی است این دوربین  فوق العاده را در دست بگیرید تا استحکام آن را در دست حس کنید. بدنه‌ آن مشکی رنگ است و وزنی برابر با 0.7 کیلوگرم داراست.

 

ویژگیهای Everio GZ-HD7

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1• کیفیت خوب فیلم‌برداری
2• ظرفیت ضبط حداکثر 5 ساعت با بهترین رزولوشن
3• تنظیمات دستی عالی
4• طراحی زیبا
5• خروجی USB، Firewire و HDMI
6• لنز زوم اپتیکال فوجینون 10 برابر (Fujinon)
7• زوم دیجیتال 200 برابر
8• توانایی فیلم‌برداری HD با رزولوشن 1080×1920
9• رینگ فوکوس دستی و فوکوس کمکی
10• لرزش‌گیر اپتیکال
11• تکنولوژی Pixel Shift
12• سه عدد CCD با اندازه 1.5 اینچی
13• رابط‌های کاربری دیجیتال چندگانه
14• قابلیت ویرایش و آرشیو به صورت پیش‌رفته در کامپیوتر
15• ابعاد: 91×77×186 میلی‌متر
16• وزن: 0.7 کیلوگرم

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X