حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی دوربین کانن Canon HV30

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی کانن را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

 

بطور خلاصه باید بگوییم که دوربین فیلمبرداری Canon HV30، از طرف شرکت کانن جایگزین مدل بسیار موفق HV20 شده است. شرکت معتبر کانن معتقد است که دوربین های کاست خور (HDV)، دوره ی خود را به پیان رسانده وجای خود را به دوربین های HDD (هاردیسکی) و کارت حافظه ای داده اند.

با توجه به این شرایط این آخرین مدل دوربین کاست خور شرکت کانن است که فقط کمی ارتقا پیدا کرده و بدنه ی ظریف تری دارد، و البته رنگ آن هم مشکی است. دوربین Canon VIXIA HV30، مجهز به حسگر CMOS با کیفیت Full HD و پردازنده ی تصویر DIGIC DVII می باشد که با استفاده از کاست های Mini DV، فیلم هایی با کیفیت HD ذخیره می نماید.

ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Canon HV30جایگزین مدل بسیار موفق دوربین HV20 شده است. کمپانی کانن معتقد می باشد که دوربین های کاست خور (HDV)، دوره ی خود را به پیان رسانده وجای خود را به دوربین های HDD (هاردیسکی) و کارت حافظه ای داده اند. پس تعجب نکنید که این آخرین مدل دوربین کاست خور کمپانی کانن است که فقط کمی ارتقا پیدا کرده و بدنه ی ظریف تری دارد، و البته رنگ آن هم مشکی می باشد. دوربین Canon VIXIA HV30، مجهز به حسگر CMOS با کیفیت Full HD و پردازنده ی تصویر DIGIC DVII می باشد که با استفاده از کاست های Mini DV، فیلم هایی با کیفیت HD ذخیره می نماید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

 

  دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Canon HV30، سازگار با کارت حافظه ی Mini SD
دوربین فیلم‌برداری کانن مدل  VIXIA HV30، به راحتی عکس های دیجیتال شما را روی کارت حافظه ی Mini SD، ذخیره می کند. این کارت های حافظه، معمولاً در گوشی موبایل های امروزی، مورد استفاده قرار می گیرند و اندازه ی آنها، تقریباً نصف کارت های SD می باشد، Mini SD ها، این مزیت را دارند که اندازه ی کوچک و کیفیت بالا را با هم دارند.
دوربین فیلم‌برداری کانن مدل  VIXIA HV30،و لرزش گیر تصویر اپتیکال یا Super-Range
لرزش گیر تصویر اپتیکال به کار گزفته شده در دوربین فیلم‌برداری کانن مدل  VIXIA HV30، کمک می کند تا عکس های شفاف تر، ویدیوهای یکنواخت حتی در فاصله های کانونی طولانی تری بگیرید. این سیستم از دو روش حفاظتی استفاده می کند (gyro و vector) تا لرزش های دست را به طور مثال در هنگام فیلمبرداری در حین رانندگی، جبران نماید.

 

دوربین فیلم‌برداری کانن مدل  VIXIA HV30 و حسگر True HD CMOS
معمولا کانن حس گرهای خوبی استفاده میکند و حسگر های بی نظیر CMOS که کمپانی کانن معمولاً از آنها در دوربین های حرفه ای خود استفاده می کند، حالا در دوربین فیلم‌برداری کانن مدل  VIXIA HV30، نیز به کار گرفته شده است. حسگر 2.96 مگاپیکسلی، عکس و فیلم ها را با جزییات کامل با رزولوشن 1920*1080، ضبط می نماید. تکنولوژی پیشرفته ی کاهش نویز، نویز و سایر ناهنجاری ها را در تک تک پیکسل های تصویر شما، کاهش می دهد و آنها را شفاف تر می نماید.
دوربین فیلم‌برداری کانن مدل  VIXIA HV30 و سیستم فوکوس Instant AF
یکی از جنبه های حائز اهمیت دوربین سیستم فوکوس آنهاست .از آنجا که فوکوس درعکس برداری با کیفیت HD، بسیار مهم و حیاتی می باشد، دوربین فیلم‌برداری کانن مدل  VIXIA HV30، از سیستم فوکوس Instant AF بهره گرفته است که در سرعت و دقت فوکوس اتوماتیک، پیشرفت بسیاری، ایجاد کرده است. این سیستم از یک حسگر خارجی به همراه سیستم فوکوس خودکار خود دوربین، استفاده می نماید تا زمان یافتن سوژه و تمرکز روی آن را کاهش دهد. این سیستم به ویژه در هنگام عکس برداری در شب، شرایط بسیار پر نور یا عکس برداری از سوژه ی متحرک، بسیار پر کاربرد می باشد.
دوربین فیلم‌برداری کانن مدل  VIXIA HV30 و ویژگی AiAF (Auto Intelligent Auto Focus)
سیستم فوکوس خودکار دوربین ها به شما این توانایی را می دهند تا سوژه ی مورد نظر خود را تقریباً در هر قسمت کادر که دوست دارید، قرار بدهید. سیستم AiAF، اطلاعات را از 9 نقطه ی جداگانه می خواند و بدون این که موقعیت سوژه را گم کند، روی آن تمرکز می نماید.

قابلیت های کانن HV30

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری کانن مدل  VIXIA HV30 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• 1-نوع رسانه: Mini DVD (HDV) به همراه کارت حافظه ی Mini SD
•2- لنز با زوم اپتیکال 10 و زوم دیجیتال 200 برابر و فاصله ی کانونی 1.8-3.0 میلی متر
• 3-لرز ش گیر دست اپتیکال (SuperRange)
• 4-حسگر اپتیکال از نوع CMOS در اندازه ی 0.37 اینچ با روزولوشن 2.96 مگاپیکسل
•5- رزولوشن موثر عکس برداری: 2.76 مگاپیکسل، رزولوشن موثر فیلمبرداری: 2.07 مگاپیکسل
• 6-حداکثر زمان ضبط در حالت SP: 80 دقیقه و در حالت HDV، DV و LP: 120 دقیقه با رزولوشن
720*480 • حداقل میزان نوردهی: 0.2 لوکس
• 7-کیفیت های متفاوت فیلمبرداری: SP و LP
• 8-کیفیت فیلمبرداری: DV با رزولوشن 720*480
• 9-قالب ذخیره سازی فایل های آنالوگ در قالب NTSC و تصویر در قالب JPEG
• 10منظره یاب الکترونیک (LCD) با رزولوشن 123000 پیکسل در اندازه ی 0.27 اینچ
• 11-مجهز به نرم افزار پرکاربرد Drivers & Utilities
• 12-صفحه نمایش TFT active matrix به اندازه ی 2.7 اینچ و تعداد 211000 پیکسل
• 13-باتری یون لیتیوم استاندارد از نوع BP-2L13، قابل شارژ به همراه شارژر
• 14-اتصالات: خروجی کامپیوتر، تلویزیون، خروجی صدا و تصویر کامپوزیت، میکروفون، خروجی HDMI، فایر وایر و ilink
• 15-سرعت قابل کنترل شاتر از یک دوم ثانیه تا یک دوهزارم ثانیه
• 16-مجهز به فوکوس دستی و خودکار
•17 -توانایی ضبط صدای دالبی
• 18-ابعاد: 88*80*138 میلی متر
• 19-وزن: 535 گرم (فقط بدنه)

 

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X