حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی دوربین (Canon IXUS 200 IS (IXY 930

در این پست میخواهیم یکی دیگر از محصولات کانن را معرفی و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. یک خبر خوب برای دوستان داریم این برای اولین بار است که کانن دو مشخصه لنز 24 میلی متری با زوم اپتیک 5x و نمایشگر بسیار شفاف 3 اینچی را در یک دوربین دیجیتال که IXUS 200می باشد ارائه می دهد. این دوربین مطمئنا مورد استقبال علاقه مندان قرار میگیرد. همانطور که میدانید دوربین های ژاپنی با نام های متفاوت در قاره های مختلف عرضه میشود. برای مثال کانن IXUS 200 IS (که در آمریکا با نام SD980 IS و در ژاپن با نام IXY 930 شناخته می شود) یک دوربین بسیار زیبا و شکیل می‌باشد که اولین دوربین فشرده کانن با صفحه نمایش لمسی و باریک ترین دوربین با لنز میدان دید بازی می باشد که با صفحه نمایش لمسی 3 اینچی و لنز با زوم اپتیکال 5X عرضه شده است. این دوربین کانن دارای حسگر تصویر 12.1 مگاپیکسلی و توانایی ضبط ویدیویی با کیفیت HD می باشد.

درباره لنز این دوربین خوب باید بگوییم که دوربین کانن IXUS200 IS دارای لنز بسیار واید 24mm با زوم اپتیکال 5X و مانیتور LCD لمسی 3اینچ می باشد. IXUS200 IS گرفتن عکس هایی با کیفیت بالا را از هر زمان دیگری آسان تر ساخته است. زیرا با استفاده از لرزش گیر تصویر فوق پیشرفته ای که در آن قرار دارد شما می توانید با فشردن یک دکمه زیباترین عکس ها را بیندازید. کیفیت تصویر نیز به وسیله ی حسگر 12.1 مگاپیکسلی و پردازنده ی تصویر DIGIC4 کانن که پردازنده ای سریع و هوشمند می باشد و تصاویری طبیعی با رنگ های ناب را به ارمغان می آورد تضمین شده است. بیشک دوربین IXUS 200  انتخاب کسانی است که می خواهند دوربینی با کارایی های آسان را برگزینند . با این مشخصاتی که عنوان کردیم دوربین IXUS 200 بیشتر از پیش امکان ثبت تصاویری بسیار با کیفیت را فراهم کرده است.

صفحه نمایش 3 اینچی لمسی آن بسیار درخشان و با کیفیت است و شما می توانید با لمس های ظریف و کوچک نوک انگشتان خود تمام تنظیمات دوربین خود را انجام دهید. همچنین در کنار لمسی بودن، دکمه هایی نیز در کنار آن وجود دارند که شما می توانید با استفاده از هر دو راه لمسی و دکمه ای با دوربین خود کار کنید. همچنین امکانی وجود دارد که شما را قادر می سازد تا با اشاره ی انگشت یک چهره را از روی مانیتور LCD خود انتخاب کنید و پس از آن دوربین آن را دائما تعقیب می کند و فوکوس و تنظیمات لازم را برای آن انجام می دهد.آیکون ها و دکمه های تنظیم بزرگ بر روی مانیتور لمسی به شما این اجازه را می دهد که به آسانی با لمس آن ها انواع تنظیمات را از طریق آن برای دوربین خود انجام دهید و همچنین دکمه ی شاتر هم همان جا به صورت لمسی نیز وجود دارد. امکان کنترل لمسی برای موارد زیادی استفاده می شود از جمله باز بینی بسیار راحت عکس های گرفته شده چرخاندن تصاویر، ویرایش کردن آن ها و بسیاری از کاربردهای دیگر. باید بگوییم که اگر که تصمیم دارید از دوربین های IXUS کانن خریداری کنید بدون شک IXUS 200 انتخاب شماست.

مشخصات دوربین عکاسی کانن پاورشات Canon IXUS 200 IS

  • تاریخ معرفی به بازار: Aug 19, 2009
  • اندازه سنسور : (6.17 x 4.55 میلی متر)
  • پیکسل های موثر : 12 مگاپیکسل
  • محدوده لنز : 24–120 میلی متر
  • نوع سنسور : CCD
  • قیمت جهانی: اطلاعاتی موجود نیست
  • بازترین دیافراگم : F2.8–5.9

اجازه بدهید کمی درباره زطراحی این دوربین با شما صحبت کنیم . دوربین Canon IXUS 200 IS طراحی بسیار ظاهر زیبا و مدرنی دارد و در چهار رنگ مختلف آبی، طلایی، بنفش و نقره ای عرضه می شود. این دوربین توانایی ضبط تصاویر ویدیویی HD را نیز در کیفیت 720p دارا می باشد. همچنین با خروجی HDMI که دارد شما می توانید این تصاویر ویدیویی بسیار با کیفیت را به متصل کردن آن به یک تلویزیون HDTV یا مانیتور HD به همراه خانواده به تماشا بنشینید.

برای اینکه عکاسی برای همه کس از جمله آماتورها و حرفه ای تر ها آسان شود این دوربین دارای فناوری به نام Smart Auto است که می تواند به طور خودکار نوع صحنه را تشخیص بدهد و تنظیمات را بر روی آن قرار دهد. این وضعیت ها شامل تشخیص چهره، حرکت، فاصله، رنگ، نور و نیز 22 نوع صحنه می باشد که دوربین خود تمام این کارها را انجام می دهد و دیگر نیاز نیست که شما نگران آن ها باشید.

با کیفیت بالای 12.1 مگاپیکسلی که این دوربین ارائه می کند کاربر می تواند عکس هایش را در اندازه های بسیار بزرگ چاپ کند و یا آن را به قسمت های مختلف crop کند بدون اینکه اندکی از کیفیت آن کاسته شود.

در حین کارکردن با منوی این دوربین شما متوجه متن های کوچکی می شوید که مرتب در حین کار کردن با آن شما را راهنمایی می کنند این راهنماهای کوچک به Hints& Tips معروف می باشند و برای تازه کارها بسیار مناسب می باشند.

همچنین گفتنی ایست Canon IXUS 200 IS دارای تکنولوژی تشخیص چهره می باشند که می تواند صورت ها را با بهترین کیفیت ثبت کند. فناوری نوینی که در آن به کار رفته فناوری Faceself-Timer می باشد که دو ثانیه پس از اینکه چهره ی جدیدی وارد تصویر شد عکس را می گیرد.

 

 

باید در اینجا بگوییم که این دوربین از فناوری i-Contrast بهره می برند و این تکنولوژی جدیدی است که از بوجود آمدن کنتراست زیاد بر اثر نقاط فوق درخشان موجوود در صحنه جلوگیری می کند.

باید مثل همیشه نتیجه گیری کنیم: در کل استفاده ی هم زمان از تکنولوژی های جدید، آسانی استفاده از آن و طراحی فوق العاده باعث شده است تا این دوربین با کیفیت ترین تصاویر را تهیه کند و نیز دوربینی بسیار مناسب برای عکاسی و فیلمبرداری سریع و برای تمام اعضای خانواده باشد. اگر در جستجوی دوربینی کوچک، اما در عین حال پیشرفته و باکیفیت ساخت بالا هستید تا بتواند عکس و فیلمی با کیفیت مطلوب تهیه کند.

مشخصات فنی Canon IXUS 200 IS

تقدم دیافراگم ندارد
مشخصات باتری Lithium-Ion NB-6L شارژر و باتری
نوع باتری مجهز به باتری پک
فلاش داخلی دارد
ابعاد 100 x 53 x 23
جبران نوردهی ±2 (at 1/3 EV steps)
نصب فلاش ندارد
تنظیمات فلاش Auto, On, Off, Red-Eye
محدوده فلاش 6.50 متر
نقاط فوکوس 9
عکاسی پیاپی 0.8 فریم در ثانیه
موقعیت یاب GPS ندارد
خروجی HDMI دارد
اندازه نمایشگر 3″
تصویر زنده Live View ندارد
فاصله ماکرو 3 سانتی متر
نورسنجی دستی دارد
رزولوشن تصویر 4000 x 3000
حداکثر سرعت 1/3000 ثانیه
روش های نورسنجی Multi Center-weighted Spot
کیفیت ضبط صدا مونو
حداقل سرعت شاتر 15 ثانیه
فرمت فیلم H.264
خرده فروشی اطلاعاتی موجود نیست
ژیروسکوپ دارد
دقت صفحه نمایش 230,000
سایز صفحه نمایش 3″
ضد آب ندارد
عکاسی خودکار دارد (2 یا 10 ثانیه)
کیفیت پخش صدا ندارد
نوع کارت حافظه SD, SDHC,
صفحه نمایش لمسی دارد
تقدم شاتر ندارد
خصوصیات USB USB 2.0 (480 مگابایت در ثانیه)
رزولوشن فیلم 1280 x 720 (30 fps),
نوع چشمی ندارد
ابعاد حسگر (6.17 x 4.55 میلی متر)
ایزو Auto 80
بیشینه دیافراگم
پردازشگر تصویر Digic 4
خصوصیات LCD ثابت
دقت موثر حسگر 12 مگاپیکسل
زوم اپتیکال
زوم دیجیتال دارد (4X)
سطوح کیفیت JPEG Fine, Normal,
فاصله کانونی 24–120 میلی متر
فرمت غیر فشرده ندارد
فوکوس دستی ندارد
نسبت ابعاد عکس 4:3, 16:9
نوع حسگر CCD
نوع لرزشگیر اپتیکی
تاریخ معرفی Aug 19, 2009
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X