حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

Canon Powershot A2500 دوربین کوچک و دوست داشتنی

در این پست از سایت عکاسی میخواهیم دوربین Canon Powershot A2500 را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

سنسور با کیفیت و رزولوشن بالا، افکت‌ها و فیلتر های جذاب و دوست داشتنی، بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری، و ضبط ویدیو با فرمت HD تنها بخشی از ویژگی‌های این دوربین کوچک و دوست داشتنی هستند. در ادامه سعی خواهیم کرد مروری بر سایر توانایی‌های Canon A2500 داشته باشیم.

دوربین دیجیتال Powershot A2500 که ظاهری بسیار شبیه به A2400IS دارد، همان طور که از اسمش نیز پیداست فاقد لرزش گیر اپتیکال است. احتمالا عدم وجود لرزش گیر اپتیکال در شرایط نوری ضعیف کار را برای این دوربین دشوار خواهد ساخت. این دوربین مانند مدل گذشته خود دارای وزن و ضخامت کمی بوده و توانسته تنها با 125 گرم و 20.9 میلی متر یکی از قابل حمل ترین دوربین‌های حال حاضر بازار باشد.

شاید بتوان نیکون Coolpix L28 را به عنوان جدی‌ترین رقیب Canon A2500 دانست. جالب است که بدانید L28 با اینکه خود جزو دوربین‌های جمع و جور و سبک به حساب می‌آید 40 گرم از رقیب ساخت کانن خود سنگین‌تر و 8 میلی متر قطور تر است.

لنز به کار گرفته شده در دوربین A2500 از 28 میلی متر با کمینه نسبت کانونی F/2.8 آغاز شده و در 140 میلی متر با F/6.9 پایان می‌یابد. البته لازم به ذکر است که لنز به کار رفته در L28 با 26 میلی متر در واید ترین حالت نسبت همتای کانن خود اندکی واید تر است. همچنین، این دوربین به یک نمایشگر از نوع LCD با دقت 270 هزار نقطه تجهیز شده است.

انجام تنظیمات این دوربین نیز از طریق رابط کاربری آشنا و کارآمد دوربین‌های پاورشات کانن به وسیله یک جوی استیک 5 جهته قابل دسترس است. یک دکمه نیز جهت شروع ضبط تصاویر ویدیویی در گوشه بالا سمت راست صفحه نمایش قرار گرفته است.

باطری در نظر گرفته شده از سوی کانن برای این دوربین از نوع لیتیوم یونی است. مود ECO برای صرفه جویی در مصرف باطری نیز در A2500 در نظر گرفته شده است و می تواند زمانی که شارژ باتری در حال به اتمام رسیدن است بسیار مفید باشد. A2500 که توانایی ضبط تصاویر ویدیویی را با فرمت HD و VGA دارد می‌تواند با سرعت 30 فریم بر ثانیه این تصاویر را ضبط کند و بر روی کارت حافظه SD نگهداری نماید.

نتیجه گیری

عکاسی با این دوربین کار بسیار ساده ایست. کافیست که آن را روشن کنید، بر روی مود اتوماتیک قرار دهید و سپس به سمت سوژه نشانه بروید و دکمه ی شاتر را بفشارید تا بهترین عکس گرفته شود. به همین دلیل Canon Powershot A2500 برای آن دسته از کاربرانی که نه وقت و نه حال تنظیمات دوربینها را دارند بسیار مناسب است.

http://adorama.ir/product/canon-powershot-a2500/

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X