حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی دوربین Canon PowerShot G10

در این پست میخواهیم یکی دیگر از محصولات کانن را معرفی و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

دوربین دیجیتال Canon PowerShot G10 با ابعادی در اندازه‌های 64×78×109 میلی‌متر طراحی شده و بدون در نظر داشتن باتری، وزن آن 350 گرم می‌باشد. دوربین G10 به عنوان مدل دیگری از دوربین‌های سری G کانن به زوم واید 5 برابر (140- 28 میلی‌متری) مجهز است و از لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد.

به کمک زوم واید 5 برابر این دوربین می‌توانید زوایای مختلفی را در کادر دوربین خود داشته باشید. این سوژه می‌تواند یک منظره، انواع سازه‌های ساختمانی یا فضای بسته‌ی داخل یک ساختمان باشد؛ فرقی نمی‌کند. کیفیت عکس‌های شما تضمین شده است. به کمک این دوربین تصاویری شارپ، بدون محوی و واضح خواهید داشت.

همان طور که اشاره شد، حس‌گر به کار رفته در این دوربین از نوع CCD است با 14.7 مگاپیکسل موثر. این حس‌گر در کنار پردازش‌گر DIGIC IV دوربین عمل‌کرد خوبی را از خود نشان داده است و جزییات صحنه را با کیفیت خوبی ثبت خواهد کرد. به این ترتیب، چاپ‌های باکیفیتی در قطع A2 خواهید داشت.

برای داشتن کیفیتی بهتر در فرآیندهای پس‌پردازشی، دوربین G10 به مود عکاسی RAW ـ با پشتیبانی از نرم‌افزار Canon Digital Photo Professional ـ مجهز شده است.

در پردازش‌گر DIGIC IV کانن که مخفف عبارت Digital Imaging Core می‌باشد از الگوریتم‌های بهبودیافته‌ و فرآیندهای محاسباتی دقیقی استفاده می‌شود که همگی در کنار هم به داشتن یک تصویر خوب و باکیفیت کمک می‌کنند. با این پردازش‌گر عمل‌کردی سریع و تصاویری با کم‌ترین نویز ممکن را تجربه خواهید کرد.

عمل‌کرد DIGIC IV طوری است که بر مشخصه‌های هوشمند دیگر نیز تاثیر می‌گذارد. i-Contrast یکی از این مشخصه‌ها ست که در هر دو حالت عکاسی یا پخش مجدد در دست‌رس شما ست. این کارکرد میزان نوردهی، محدوده‌ی دینامیکی و مشخصه‌های دیگر تصویر را مورد تجزیه و تحلیل خود قرار می‌دهد و با افزایش جزییات نقاط تیره سعی در واضح‌تر کردن آن‌ها دارد. مثلا با افزایش دادن محدوده‌ی دینامیکی تصاویر، باعث می‌شود تا جزییاتی که در نقاط تیره‌ای مثل سایه‌ها قرار دارند به شکل خوبی نشان داده شوند. این کار بدون آسیب رساندن به جزییات نقاط روشن صورت می‌گیرد. تکنولوژی کاهش نویز و مشخصه‌یFace Detection AF/AE/FE/WB نیز از این جمله‌اند.

سیستمFace Detection AF/AE/FE/WB این دوربین می‌تواند حداکثر 35 چهره‌ی داخل کادر را پیش از تنظیم فوکوس، نوردهی، فلاش و تراز سفیدی تشخیص دهد. هم‌چنین، می‌تواند تشخیص دهد که کدام چهره‌ها قرار است به عنوان چهره‌ها‌ی اصلی کادر عکاسی شوند و در صورتی که هیچ یک از چهره‌ها چهره‌ی اصلی نباشند، به حالت AiAF نه نقطه‌ای تغییر حالت می‌دهد.

قابلیت Face Select & Track نیز به کاربر امکان می‌د‌هد چهره‌ی خاصی را به عنوان چهره‌ی اصلی کادر انتخاب کند. در این حالت، دوربین به طور اتوماتیک چهره‌ی مورد نظر را انتخاب، و ردگیری می‌کند. FaceSelf-Timer نیز قابلیت دیگری است که برای عکاسی‌های دسته‌جمعی یا پرتره از خود به کار می‌رود.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در این جا می‌توان به آن اشاره کرد تجهیز دوربین به کارکرد ضد محوی است که با در کنار هم قرار دادن تکنولوژی‌های مختلفی مانند لرزش‌گیر تصویر، تکنولوژی تشخیص سوژه‌ی متحرک و تنظیم اتوماتیک ایزو در کنار قابلیت جدید Servo AF از محو شدن تصاویر شما جلوگیری می‌کند. Servo AF به صورت پیاپی فوکوس روی حرکت سوژه را تنظیم می‌کند.

از دیگر مشخصه‌هایی که در دوربین دیجیتال کانن پاورشات G10 می‌بینیم، صفحه نمایش آن است. این نمایش‌گر 461.000 پیکسلی 3.0 اینچ اندازه دارد و از نوع PureColor LCD II است. پوشش نمایشی آن صد در صد است و کیفیت خوبی را از خود نشان داده است. از کار با آن راضی خواهید بود.

ایزوی G10 بین ایزوهای 1600- 80 متغیر است. فوکوس 1 سانتی‌متری، زوم دیجیتال 4 برابر و قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت 0.7 فریم در ثانیه تا پر شدن کارت حافظه مشخصه‌های دیگری هستند که در این دوربین ارایه شده است.

با دوربین پاورشات مدل G10 به راحتی می‌توانید تصاویر خود را چاپ کنید. برای این کار منوی مخصوص Print در نظر گرفته شده که به کمک آن به گزینه‌های منو به صورت مستقیم دست‌رسی خواهید داشت. پشتیبانی کامل از PictBridge یکی دیگر از ویژگی‌های این دوربین است که امکان چاپ مستقیم بدون نیاز به کامپیوتر را فراهم می‌کند. دکمه‌ای هم برای Print/Share در نظر گرفته شده که با یک بار فشار دادن آن به راحتی می‌توانید تصاویر خود را بر روی سیستم‌های سازگار با Windows یا Mac آپلود کنید.

پاورشات G10 از 26 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. این زبان‌ها عبارت‌اند از انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، هلندی، دانمارکی، فنلاندی، ایتالیایی، نروژی، سوئدی، اسپانیایی، چینی ساده، چینی باستان، ژاپنی، روسی، پرتغالی، کره‌ای، یونانی، لهستانی، چک، مجارستانی، ترکی، تایلندی، عربی، رومانیایی و اوکراینی. پیش‌بینی می‌شود از پاییز 2008 به بعد زبان فارسی نیز به این مجموعه اضافه شود.

در پایان جای آن است اشاره کنیم که در این دوربین علاوه بر کارت‌های حافظه‌ی SD، SDHC و MMC از فرمت‌های MMCplus و HC MMCplus نیز پشتیبانی می‌شود.

مشخصه‌های اصلی دوربین دیجیتال Canon PowerShot G10:

• حس‌گر 14.7 مگاپیکسل موثر CCD
زوم اپتیکال 5 برابر
• لرزش‌گیر اپتیکال
• پشتیبانی از فرمت RAW
• پردازش‌گر DIGIC IV
• ایزوی 1600- 80
• تکنولوژی تشخیص سوژه‌ی متحرک
• قابلیت‌های Face Detection AF/AE/FE/WB، Face Select & Track و FaceSelf-Timer
• صفحه نمایش 3.0 اینچی PureColor LCD II
• i-Contrast برای درخشان شدن و نمایش هر چه به‌تر جزییات در نقاط تاریک
• کلیدهای مخصوص برای Exposure Compensation و ایزو
• 26 حالت مختلف از پیش تنظیم شده برای عکاسی
• قابلیت فیلم‌برداری VGA با سرعت 30 فریم در ثانیه
• ابعاد: 64×78×109 میلی‌متر
• وزن: 350 گرم (بدون باتری)

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X