حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی دوربین Nikon Coolpix S220

امروز قصد داریم نقد و بررسی یکی از دوربین های دیجیتال شرکت نیکون را با هم بررسی کنیم که به Nikon Coolpix S220 شهرت دارد. در ادامه با نقد و بررسی این دوربین همراه باشید.

مدل این دوربین نیکون کولپیکس S220 بوده و یکی از برترین دوربین های دیجیتال موجود بازار لقب گرفته به صورت کاملا اتوماتیک عکاسی می کند و برای افراد مبتدی تا حرفه ای یعنی کسانی که عاشق تنظیمات دستی هستند مناسب می باشد.

نیکون، کولپیکس S220، دوربین بسیار با کیفیت و مجهز به تنظیمات دستی کامل، تعداد زیادی حالت های عکاسی از قبل تنظیم شده، حسگری با ابعاد 1.2،33 و از نوع CCD، لرزش گیر تصویر و محدوده ی ایزوی بالا می باشد.

حافظه ی داخلی 50 مگابایت و شیار کارت حافظه، از دیگر مزیت های این دوربین هستند. و فقط نمی توان فلاش خارجی به این دوربین اضافه کنید. خاصیت عکس برداری پی در پی، عملکرد خوبی دارد. همچنین، وجود باتری های قابل شارژ داخل بسته آن نیز از ویژگی های خوب آن می باشد.

کولپیکس S220 ، مجهز به سیستمی به نام smart portrait است که به شما کمک می کند تا با حالت های مختلف و مهم زیر، تصویرهای بسیار زیبا و ماندگار از افراد خانواده و نزدیکان خود بگیرید این حالات شامل موارد زیر می شود:

* قابلیت تشخیص و رفع قرمزی چشم: رنگ قرمز چشم ها را در عکس، تشخیص می دهد و آن را اصلاح می کند.
* اولویت چهره ی پیشرفته: قادر به تشخیص 12 چهره از زاویه های متفاوت می باشد.
* حالت لبخند: هوشمندانه، زمان لبخند سوژه را تشخیص می دهد و بدون معطلی، عکس را می گیرد.
* حالت رفع چشمک: به طور خودکار، 2 عکس از سوژه می گیرد و عکسی را که در آن، چشم های سوژه باز هستند، ذخیره می کند.

 

خاصیت BBS یکی دیگر از ویژگی های این دوربین s220 می باشد که فقط یک بار شاتر را می فشارید، اما دوربین به طور خودکار، 10 عکس می گیرد و این شما هستید که از بین این 10 عکس، بهترین را انتخاب می کنید.

قابلیت عکس برداری پی در پی، یکی دیگر از ویژگی های خوب این دوربین دیجیتال است و به شما کمک می کند تا خلاقانه تر عمل کنید و هیچ یک از حالت های سوژه را از دست ندهید (11 فریم در ثانیه) و همچنین ایزوی این دوربین عکس های شارپ تر و شفاف تر را نتیجه خواهد داد.

تصاویر گرفته شده با این دوربین قابلیت ذخیره شدن بر روی کارت حافظه SD و مدل جدیدتر SDHS (کارت حافظه ی SD با ظرفیت بالاتر) را دارا می باشد و علاوه بر ان دارای یک ظرفیت 50 مگابایتی نیز بوده است.

دوربین های داری زوم بالا معمولا دارای منظره یاب اوپتیکال هستند اما این دوربین فاقد این آپشن بوده و و علاوه بر آن فاقد منظره یاب الکترونیک هم می باشد که باید قبل خرید به این نکته توجه نمود.

 

دوربین نیکون، مدل کولپیکس S220، مجهز به AF Tracking است، یعنی می تواند به صورت هوشمندانه، سوژه را دنبال کند و حتی اگر سوژه در محدوده ی دوربین، دور هم بزند، آن را بیابد و عکس خوبی با فوکوس مناسب و تنظیمات مناسب، از آن بگیرد. از ویژگی های دیگر این دوربین ، D-Lighting است که تیرگی و کم نوری تصاویر را با حالتی خودکار، جبران می کند تا تصویر روشن و شفافی داشته باشید.

کولپیکس S220 ، به یک زمان سنج خودکار (self timer) مجهز بوده که از 3 تا 10 ثانیه، قابل کنترل است.
ابعاد کولپیکس S220، 18*56*90 میلی متر و وزن آن، فقط 100 گرم (بدون محاسبه ی وزن باتری) دارد.
دوربین نیکون، کولپیکس S220، یکی از 8 دوربین جدیدی از نوع فشرده و کوچک است که شرکت نیکون به بازار دنیا معرفی کرده که وزن سنگینی ندارد و بدنه ی آن از جنس فلز و پلاستیک ساخته شده است.

ویژگی های دوربین نیکون، کولپیکس S220:
* حسگر پرقدرت به همراه لرزش گیر تصویر
* لنز با زوم اپتیکال 7 برابر
* محدوده ی دیافراگم: F 3.1-5.9
* صفحه نمایش LCD به اندازه ی 2.5 اینچ و 150000 پیکسل
* 16 حالت تنظیم دستی برای عکس برداری بهینه در شرایط مختلف
* قابلیت تشخیص چهره، حرکت، لبخند، چشمک و رفع قرمزی چشم
* قابلیت عکس برداری پی در پی
* تنظیمات سفیدی دستی و خودکار و 5 حالت سفیدی از پیش تنظیم شده
* مجهز به چهار حالت فیلمبرداری با صدا
* مجهز به زمان سنج خودکار که از 3 تا 10 ثانیه، قابل تنظیم است.
* حافظه ی داخلی 50 مگابایت و شیار کارت حافظه از نوع SD و SDHC
* باتری یون لیتیوم قابل شارژ از نوع EN-EL10 به همراه شارژر باتری
* مجهز به فوکوس خودکار و همچنین حالت ماکرو

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X