حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی دوربین Sony Cyber-Shot DSC-S980

در این پست از سایت عکاسی قصد داریم تا باهم یکی دیگر محصولات سونی را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

این دوربین چدید که توسط سونی با نام  Sony Cyber-Shot DSC-S980  معرفی و روانه شد تحت عنوان دوربین های عکاسی سری S شرکت سونی که فشرده تر هستند با ویژگی های بهتر و پیشرفته تر از قبل، با حالت های مختلف عکس برداری و استفاده ی ساده و آسانی که این دوربین 12.1 مگاپیکسلی با صفحه نمایش 2.7 اینچی، در اختیارتان علاقه مندان قرار گرفت  و شما از آن تجربه ی خوبی خواهید داشت. لرزش گیر تصویر SteadyShot، همه ی تکان های دوربین و لرزش های دست شما را جبران خواهد کرد و ایزوی بالای آن هم به شما این امکان را می دهد که در شرایط نوری کم، عکس های شفاف و خوبی بگیرید. از سایر ویژگی هایی که در گرفتن عکس به یاری شما خواهد شتافت، می توان به تشخیص چهره و شش حالت متنوع منظره ی از پیش تنظیم شده، اشاره نمود.

حسگر تصویر دوربین عکاسی سایبرشات سونی مدل  S980
حسگر Super HAD CCD در اندازه ی 1/2.3 اینچ با رزولوشن 12.1 مگاپیکسل به شما این امکان را می دهد تا عکس های باجلوه ای بگیرید، همه ی جزییات را ثبت کنید و رنگ زمینه ی مناسبی هم داشته باشید. با دقت 12.1 مگاپیکسل، می توانید عکس های با کیفیت خود را تا اندازه ی A3، چاپ بکنید.

زوم اپتیکال دوربین عکاسی سایبرشات سونی مدل  S980
دوربین عکاسی سایبرشات سونی مدل  S980 دارای زوم اپتیکال 4 برابر است که با استفاده از آن، می توانید عکس های تمیزی بگیرید و سوژه را حتی تا فاصله ی 2 اینچی (حدود 5 سانتی متر)، جلو بیاورید.

صفحه نمایش دوربین عکاسی سایبرشات سونی مدل  S980
این دوربین یا صفحه نمایش 2.7 که از نوع TFT active matrix با 230000 پیکسل است که، شما میتوانید در این دوربین به طبیعی ترین شکل ممکن ببیند

تکنولوژی تشخیص چهره دوربین عکاسی سایبرشات سونی مدل  S980
دوربین عکاسی سایبرشات سونی مدل  S980 قادر است تا 8 چهره را همزمان شناسایی کند که فلش نور مناسبی که دارد تا حد امکان چهره هارا با کیفیت می کند.

لرزش گیر تصویر دوربین عکاسی سایبرشات سونی مدل  S980
لرزش گیر تصویر دیجیتال SteadyShot، تکان های دوربین عکاسی شما و لرزش های دستتان را جبران می کند و از محوشدگی تصاویر جلوگیری به عمل می آورد؛ به این صورت که به طور خودکار، دو عکس با سرعت شاتر بالا می گیرد و آنها را در یک تصویر شفاف و واضح، ترکیب خواهد کرد.

حساسیت بالا دوربین عکاسی سایبرشات سونی مدل  S980
ایزوی بالا به شما اجازه می دهد تا سرعت شاتر بالاتری داشته باشید، پس می توانید در شرایط کم نوری مثل محیط های سربسته، بدون نیاز به فلاش، عکس های شارپ و تمیزی بگیرید. اضافه بر داشتن حالت High Sensitivity یا ایزوی بالا، در حالت Program Auto، حق انتخاب 8 حالت تنظیم ایزو را هم دارید: اتوماتیک، 100، 200، 400، 800، 1600 و 3200.

حالت های انتخاب منظره دوربین عکاسی سایبرشات سونی مدل  S980
شش گزینه ی بسیار متنوع برای عکس برداری در شرایط خاص در اختیار دارید تا با انتخاب آنها در حالت Scene Selection، راحت تر عکس برداری کنید: برف، گرگ و میش، تصویر چهره در شرایط گرگ و میش، چشم انداز، ساحل دریا و هوای لطیف.

حالت Easy Shooting دوربین عکاسی سایبرشات سونی مدل  S980
در این حالت، هر عکاس مبتدی و تازه کاری هم می تواند بهترین عکس ها را بگیرد. در این حالت، دستورالعمل های بسیار ساده ای روی صفحه LCD، نقش می بندند و خود دوربین هم بهترین تنظیمات را برای شرایط عکس برداری، در نظر می گیرد، پس بدون نگرانی از تنظیمات شرایط عکس برداری، عکس های خوبی خواهید گرفت.

نمایش هیستوگرام دوربین عکاسی سایبرشات سونی مدل  S980
نمایش هیستوگرام به عکاس اجازه می دهد تا کنترل دقیق تر و بیشتری روی نوردهی داشته باشید و تنطیمات بهتری در مناطق تاریک و روشن عکس خود، انجام بدهید.

ابزار پیشرفته ی داخلی دوربین عکاسی سایبرشات سونی مدل  S980
با ویژگی هایی که دوربین عکاسی سایبرشات سونی مدل  S980، در اختیارتان می گذارد، عکس های خود را ویرایش کنید و قرمزی چشم ها را در آنها رفع کنید و یا با استفاده از ویژگی Trimming تکه هایی را که نمی پسندید، از عکس جدا بکنید.

دکمه ی پخش مجدد مستقیم دوربین عکاسی سایبرشات سونی مدل  S980
دکمه ی پخش مجدد مستقیم یا Direct Playback، شما را توانا می سازد تا فقط با فشار یک دکمه و حتی در حین عکس برداری، عکس های گرفته شده را مشاهده کنید یا برای صرفه جویی در باتری، خیلی سریع به مرحله ی پخش مجدد تصاویر برسید.

نرم افزار Picture Motion Browser، نسخه ی 4.0 دوربین عکاسی سایبرشات سونی مدل  S980
نرم افزار Picture Motion Browser، نسخه ی 4.0، راه ساده و بی دردسری است برای انتقال فیلم ها و تصاویر شما به کامپیوتر و همچنین با کمک این نرم افزار، می توانید به راحتی از سلیقه ی شخصی خودتان کمک بگیرید و عکس ها را ویرایش، سازمان دهی و ذخیره کنید و یا حتی آنها را به روی شبکه، ارسال کنید. پیدا کردن عکس هایتان با استفاده از نرم افزار PMB بسیار راحت تر از پیدا کردن آنها در Calander view یا Face Search است؛ اما به هر حال، این دو گزینه را هم دوربین در اختیارتان می گذارد تا عکس ها را بر اساس تاریخ یا بر اساس چهره ها، سازمان دهی و مرور بکنید.

مشخصات اصلی و کلی دوربین عکاسی سایبرشات سونی مدل  S980 عبارتند از :

• دارای حسگر 12.1 مگاپیکسلی از نوع Super HAD CCD با ابعاد 2.3/1 اینچ
• دارای صفحه نمایش TFT در اندازه ی 2.7 اینچ با 230000 پیکسل
•دارای  قابلیت فیلمبرداری با سرعت 30 فریم بر ثانیه با دقت 320*240 پیکسل
• دارای لنز با زوم اپتیکال 4 برابر و زوم دیجیتال 2 برابر به همراه لرزش گیر تصویر دیجیتال SteadyShot
• توانایی بهره گرفته از تکنولوژی تشخیص چهره
•دارای محدوده ی دیافراگم: F= 2.5-5.6 میلی متر
• مجهز به فوکوس دستی، خودکار و حالت ماکرو
• دارای حافظه ی داخلی: 12 مگابایت
•دارای کارت حافظه: Memory Stick Duo و Memory Stick Pro Duo
• دارای سرعت عکس برداری پی در پی: 1 فریم بر ثانیه
• قابلیت پشتیبانی از PictBridge برای پرینت گرفتن از عکس ها بدون نیاز به کامپیوتر
•  مجهز به فلاش داخلی با برد 3.5 متر
•دارای  کنترل ایزو: 100 تا 3200
• اتصالات: خروجی HD، خروجی کامپیوتر و خروجی صدا و تصویر کامپوزیت
• دارای باتری لیتیومی استاندارد از نوع NP-BK1 با ظرفیت 960 mAh
• دارای عمر باتری: حداکثر تا 310 عکس
• سرعت قابل کنترل شاتر: از 1 تا یک دوهزارم ثانیه
• مجهز به زمان سنج خودکار که در حالت 2 ثانیه، 10 ثانیه و حالت خاموش، قرار می گیرد.
• وزن: 135 گرم
• ابعاد: 24*56*93 میلی متر
• تنوع رنگ: نقره ای، صورتی و مشکی

 

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X