حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی دوربین Sony Cyber-Shot DSC-T500

در این پست از سایت عکاسی برای شما دوستان عزیز یکی از دیگر نقد و بررسی های دوربین های شرکت سونی را آماده کرده ایم.کمپانی سونی دوربین جدید خود تحت نام  Sony Cyber-Shot DSC-T500 را معرفی و روانه بازار کرد. شایان ذکر است این وزن با در نظر گرفتن باتری همراه آن محاسبه شده است. تنوع رنگی خوبی هم دارد.

حتما به یاد میآورید که در 28 اگوست سال 2008 دوربین جدید دیگری  توسط شرکت  سونی به بازار عرضه شده  که نام آن Cyber – shot DSC – T500 میباشد . درباره قابلیت های این دوربین باید بگوییم که  : رزلوشن10 مگاپیکسل ، نمایشگر لمسی 3.5 اینچی ، زوم اپتیکال 5 برابر و قابلیت فیلم برداری به صورت 720p HD در 30 فریم در ثانیه از ویژگیهای این دوربین زیباست .

از مشخصه‌های جالب توجهی که در دوربین DSC-T500 می‌بینیم می‌توان به صفحه نمایش LCD آن اشاره کنیم که یک نمایش‌گر واید 3.5 اینچی 230.000 پیکسلی است و کیفیت نمایشی خوبی هم دارد. این نمایش‌گر با نوعی پوشش ضد انعکاس پوشانده شده و در نور زیاد هم عمل‌کرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد. صفحه نمایش DSC-T500 منوی کاربری خوب و راحتی دارد و جستجو، کادربندی و مرور یا مشاهده‌ی تصویر را بسیار راحت کرده است.
از ویژگی های بارز این دوربین میتوان به فیلم برداری HD با 30 فریم در همچنین زوم اپتیکال 5 برابر اشاره کرد. فقط کافی است با استفاده از یک کابل HDMI™ دوربین خود را به یک تلویزیون HD متصل کنید (توجه داشته باشید این کابل به صورت جداگانه به فروش می‌رسد). به این ترتیب، از تماشای باکیفیت عکس‌ها و ویدیوهای خود به صورت اسلاید و با کیفیت HD لذت خواهید برد. هنگام نمایش این اسلایدها امکان بهره‌گیری از افکت‌های جالب دیگری مانند موسیقی زمینه حداکثر تا 5 دقیقه نیز وجود دارد. هم‌چنین، با به کارگیری نرم‌افزارهای همراه دوربین نیز می‌توانید از تون‌های دل‌خواه خود استفاده کنید.

از لحاظ طراحی باید بگوویم این دوربین طراحی بینظیری دارد. دوربین عکاسی سونی سایبرشات مدل  T500 یکی از دوربین عکاسی های خوش استیل و خوش دست کمپانیسونیمی باشد که با 185 گرم وزن میتواند خرید خوبی باشد .شایان ذکر است فیلم‌برداری با این رزولوشن نسبت به فیلم‌برداری به صورت استاندارد با کیفیتی سه برابر بهتر انجام می‌شود. در دوربین عکاسی سونی سایبرشات مدل    از فرمت MPEG4 AVC/H.264 پشتیبانی می‌شود که کیفیت بسیار خوبی دارد و دانلود،‌ به اشتراک گذاری و آپلود فایل‌های آن نیز بسیار راحت و سریع انجام می‌شود.

مود دوگانه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری دوربین عکاسی سونی سایبرشات مدل T500 نیز ویژگی جالبی است که به شما امکان می‌دهد هنگام فیلم‌برداری نیز بتوانید عکس‌های خوبی داشته باشید. این کار بدون هر گونه اختلال یا توقفی در کار فیلم‌برداری انجام می‌شود. فقط کافی است وقتی در مود فیلم‌برداری کار می‌کنید، دکمه‌ی مربوطه را فشار دهید. در این حالت امکان عکاسی تا حداکثر 3 عکس وجود دارد. مشخصه‌ی تشخیص چهره و لرزش‌گیر اپتیکال از دیگر ویژگی‌های بارز به کار رفته در دوربین سونی سایبرشات مدل DSC-T500 به شمار می‌روند.

اجازه بدهید درباره سنسور این دوربین با شما صحبت کنیم. حس‌گر به کار رفته در دوربین عکاسی سونی سایبرشات مدل  T500 یک حس‌گر کارآمد نوع CCD است که تعداد پیکسل‌های موثر آن برابر است با 10.1 مگاپیکسل. تعداد کل پیکسل‌های این حس‌گر نیز 10.3 مگاپیکسل می‌باشد. آن چه بر حسب تجربه به ما رسیده این است که بیش‌تر کاربران دوربین‌ عکاسی های جمع و جور دوست دارند عکاسی راحت و سریعی را تجربه کنند، ولی متاسفانه کیفیت نتیجه‌ی کار، آن‌ها را راضی نمی‌کند. بنا به گفته‌ی آقای فیل لوبل ـ یکی از مدیران و دست‌اندرکاران کمپانی سونی ـ دوربین عکاسی سونی سایبرشات مدل  T500 به عنوان یک دوربین عکاسی جمع و جور دیجیتال این مشکل را حل کرده است و فیلم و عکس خوبی را ارایه خواهد کرد.

گفتنیست با دوربین عکاسی سونی سایبرشات مدل  T500  می توانید در مکان های کم نور و تاریک عکس های خوبی بگیرید. کلیپ‌های ویدیویی حداکثر 10 دقیقه‌ای از دیگر ویژگی‌هایی است که در این جا می‌توان به آن اشاره کرد. در صورت استفاده از کارت حافظه نیز امکان ذخیره‌ی ساعت‌ها فیلم و کلیپ فراهم می‌شود. دوربین عکاسی سونی سایبرشات مدل  T500   از کارت‌های SD و Pro Duo حداکثر تا 16 گیگابایت پشتیبانی خواهد کرد.

زوم اپتیکال 5 برابر (165-33 میلی‌متر)، زوم دیجیتال 5 برابر، اتوفوکوس TTL نه نقطه‌ای، لرزش‌گیر اپتیکال و ایزوی 3200-80 از دیگر ویژگی‌هایی عالی هستند که در دوربین عکاسی سونی سایبرشات مدل  T500  ارایه شده است. مشخصه‌ی تشخیص چهره‌ی دوربین عکاسی سونی سایبرشات مدل  T500   با کارکرد هوشمند تشخیص حداکثر 8 چهره در کادر ارایه شده و به این صورت،‌ به داشتن یک کادربندی درست، فوکوس مناسب، نوردهی خوب و قدرت بهینه‌ی فلاش کمک خواهد کرد.

در مجموع میتوانیم بگوییم دوربین عکاسی سونی سایبرشات مدل  T500  یک دوربین عکاسی با کلاس شیک و شکلیل می باشد که میتواند ارزش خرید بالایی داشته باشد.

ویژگی های بارز و بسیار مهم دوربین عکاسی سونی سایبرشات مدل  T500  عبارتند از :

ویژگی های دوربین  Sony DSC – T500 :

• دارای سنسور 2.3/ 1 اینچ اندازه CCD با رزلوشن 10 مگاپیکسل
• دارای زوم اپتیکال 5 برابر با فاصله کانونی 165 – 33 میلی متر
• توانایی  حداکثر زوم دیجیتال تا 5 برابر
• دارای نمایشگر  لمسی 3.5اینچ با پیکسل 230000
• قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر
• دارای تنظیم حساسیت ایزواز 80 تا3200
• دارای سیستم تشخیص چهره ، فوکوس 9 ناحیه ای
• اتو فلاش ، سیستم کاهش قرمزی چشم
• دارای 9 حالت تنظیم وایت بالانس
• دارای 13 حالت عکس برداری
• دارای حالت عکس برداری آسان (Easy Shooting  )
• دارای زمان سنج خودکار
• دارای سرعت شاتر از1 تا 1000 / 1 ثانیه
• قابلیت تنظیم دیافراگم از F3.5  تا F10
• توانایی فیلم برداری به صورت 30 فریم در ثانیه
• دارای ساپورت مموری کارتهای Duo /ProDuo/Pro- HG Duo
• دارای مموری داخلی 4 گیگابایت
• سازگار با باتری لیتیومیNF- FD1

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X