حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی دوربین Sony Cyber-Shot DSC-T90

 در این پست از سایت عکاسی یکی دیگر از محصولات سونی را برای شما جهت نقد و بررسی آماده کرده ایم.
شرکت سونی جدیدترین محصول خود Sony Cyber-Shot DSC-T90 را راهی بازار کرد. را به نام  با دوربین فشرده ای که سونی با نام DSC-T90 ، به بازار کالاهای دیجیتال معرفی کرده است، خیال عکاسان حرفه ای هم آسوده شده است!!! این دوربین مجهز به حسگر 12.1 مگاپیکسل، لرزش گیر تصویر اپتیکال، زوم اپتیکال 4 برابر و زوم دیجیتال 8 برابر است! از ویژگی های بسیار منحصر به فرد این دوربین، می توان به Smart Auto، تشخیص لبخند، رفع قرمزی چشم و ضبط ویدیویی HD اشاره کرد.

اگر عکاس حرفه ای هستید دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-T90 تمام اتومانیک و مناسب برای شما هست که میتوانید از آن لذت ببرید. دوربین سونی سایبرشات، مدل DSC-T90 و DSC-T900 از جهت ویژگی ها، بسیار شبیه به هم هستند، فقط اندازه ی صفحه نمایش، وزن، ابعاد و سرعت شاتر آنها، کمی با هم تفاوت دارد. صفحه نمایش T900 بزرگ تر است، اما T90، آن را با سرعت شاتر قابل ملاحظه ی خود، جبران می نماید. دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-T90 سنگین تر است، ولی این 5 گرم اضافه وزن خود را با فقط یک میلی متر در حجم، جبران خواهد کرد.

گفتنیست با دوربین عکاسی فشرده ای که سونی با نام DSC-T90 ، به بازار کالاهای دیجیتال ارائه کرده است، خیال عکاسان حرفه ای هم آسوده شده است!!! این دوربین مجهز به حسگر 12.1 مگاپیکسل، لرزش گیر تصویر اپتیکال، زوم اپتیکال 4 برابر و زوم دیجیتال 8 برابر است. از ویژگی های بسیار منحصر به فرد دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-T90، می توان به Smart Auto، تشخیص لبخند، رفع قرمزی چشم و ضبط ویدیویی HD اشاره نمود.

دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-T90مجهز به ویژگی های بی شماری است که صحنه ی عکس برداری را با جزییات کامل مثل نور، فاصله، رنگ زمینه و سایر چیزهایی که برای یک عکس مناسب، نیاز است، روی صفحه نمایش با دقت 230400 پیکسل نمایش می دهد و ضمناً همه ی این ویژگی ها از طریق دستی هم قابل کنترل هستند.

در ضمن از ویژگی های دیگر دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-T90 این است که حالت geo tagging دارد، به این معنی که مکان جغرافیایی عکس را در اطلاعات مربوط به آن، ذخیره می کند و شما هرگز رد عکس خود را گم نخواهید کرد.
DSC-T90، قابلیت فیلم برداری HD با سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد و مجهز به اتصالات HDMI هم می باشد.

دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-T90 توانایی پخش فیلم، با این فرمت ها را دارد:MP4, JPEG4.
دکمه ی iA که به تازگی در قسمت بالایی دوربین عکاسی های جدید اضافه شده است، زمان روشن شدن، به طور خودکار، تنظیمات را انجام می دهد و شما می توانید بدون نگرانی از تنظیمات مناسب دوربین در صورت تغییر شرایط، عکس خود را بگیرید. ویژگی شگفت انگیز iA مشخصه ای است که توسط آن، دوربین، چهره های ثبت شده را به خاطر می آورد! یعنی اگر چهره ی آشنایی در قاب باشد که قبلاً از آن، عکس گرفته باشد، به طور خودکار روی آن، فوکوس می کند و تصویر روشن و شفافی از آن می گیرد. با استفاده از فن آوری تشخیص چهره، دوربین سونی، مدل DSC-T90 ، قادر است چهره های خاص را تشخیص بدهد و اگر تمایل داشته باشید فقط به عکس های فرد یا افراد خاصی نگاه کنید، آنها را به صورت پشت سرهم برایتان پخش بکند.

سرعت شاتر دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-T90، از یک چهارم ثانیه تا یک هزار ششصدم ثانیه، قابل کنترل می باشد.
دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-T90، قادر به پخش فایل هایی با این فرمت ها می باشد: JPEG, DPOF .DCF, MPF baseline, MPEG4, MP4
دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-T90 دوربین عکاسی بسیار با کیفیتی می باشد که به تنظیمات دستی کامل، تعداد زیادی حالت های عکاسی از قبل تنظیم شده، حسگری با دقت 12.1مگاپیکسل و از نوع CCD، لرزش گیر تصویر اپتیکال که در نوع خود، بی نظیر است و محدوده ی ایزوی بالا مجهز می باشد.

از دیگر کاربردهای دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-T90 خاصیت Intelligent Exposure است که به عکاس کمک می کند تا عکس طبیعی تر و به واقعیت نزدیک تری از سوژه بگیرد. حتی اگر سوژه در سایه قرار گرفته باشد، دوربین عکاسی، این کم نوری را جبران می کند و تصویر خوبی از آن می گیرد. رفع قرمزی چشم هم از دیگر ویژگی های این دوربین است که به صورت خودکار تشخیص داده و رفع می شود.

گزینه های بسیار زیاد و متنوع دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-T90 لذت عکس برداری را چندین برابر کرده است. به عنوان مثال، قابلیت تشخیص چهره که قرمزی چشم را به طور خودکار، رفع می کند، و ویژگی های حالت Intelligent Auto است که تعداد عکس های غیر قابل قبول و به درد نخور را کاهش می دهد. این دوربین مجهز به یک O.I.S یا لرزش گیر تصویر اپتیکال بسیار خوب و بی نظیر می باشد.

دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-T90، مجهز به سیستمی است که به شما کمک می کند تا با حالت های مختلف و مهم زیر، تصویرهای بسیار زیبا و ماندگار از افراد خانواده و نزدیکان خود بگیرید:
• قابلیت تشخیص و رفع قرمزی چشم: رنگ قرمز چشم ها را در عکس، تشخیص می دهد و آن را اصلاح می کند.
• حالت لبخند: هوشمندانه، زمان لبخند سوژه را تشخیص می دهد و بدون معطلی، عکس را می گیرد.
• حالت رفع چشمک: به طور خودکار، 2 عکس از سوژه می گیرد و عکسی را که در آن، چشم های سوژه باز هستند، ذخیره می کند.

 

تصاویر زیبایی که با دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-T90 می گیرید، در حافظه ی Duo/ Pro Duo/ Pro HG Duoذخیره می شود تا هر زمانی که تمایل داشتید، آنها را مرور و ویرایش کنید. و البته 11 مگابایت هم حافظه ی داخلی داراست.
با ویژگی خاص و منحصر به فرد Photo Music این گوشی، پس از اینکه کلی عکس زیبا با دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-T90، گرفتید، می توانید بنشینید و آنها را به صورت پشت سر هم، همراه با پخش موسیقی، نگاه کنید و لذت ببرید. فقط کافی است که عکس ها و نوع موسیقی را انتخاب کنید، به همین سادگی.

این دوربین عکاسی جذاب جدید سونی، با گزینه های کاربردی و لذت بخشی که در اختیار کاربران می گذارد، کار را برای هر عکاسی و در هر سطحی از این هنر، آسان و دلپذیر می کند. عکاس می تواند از بین چندین گزینه، گزینه ی مناسب را انتخاب و روی آن فوکوس بکند.
حالت مرور تصاویر در دوربین  عکاسی سونی، سایبرشات، مدل DSC-T90، کاربردهای بسیار متنوعی دارد. شما می توانید تصاویر را به صورت پشت سر هم تماشا کنید، یا یکی یکی آنها را ببینید و هر کجا که خواستید، به عقب و جلو بروید و روی تصاویر مورد نظرتان، زوم کنید. می توانید 12 تصویر را به صورت هم زمان، روی صفحه ببینید و یا اینکه آنها را بر حسب تاریخ یا مناسبت خاص در پوشه های مختلف قرار بدهید، آنها را ویرایش کنید و قرمزی چشم ها را رفع کنید. به طور کلی، با این دوربین های عکاسی سونی، امکانات زیادی در اختیار شماست تا عکس های خود را به راحتی، ویرایش، بایگانی و یا برای عزیزان خود، ارسال بکنید.
وقتی از دوربین  عکاسی سونی، سایبرشات، مدل DSC-T90  به صورت دستی با سرعت شاتر پایین و زوم اپتیکال بالا، استفاده می کنید؛ لرزش گیر تصویر آن، به شما کمک می کند تا عکس ها را با وضوح بیشتری بگیرید. لرزش گیرهای تصاویر، دونوع هستند: اپتیکال و الکترونیک. لرزش گیرهای الکترونیک، پیکسل ها را در تصاویر جا به جا می کنند و با آزار دادن آنها، وضوح تصویر را بیشتر می کنند! لرزش گیرهای اپتیکال، مربوط به حرکات فیزیکی در بدنه ی دوربین یا در عناصر لنز هستند که به نوعی این لرزش را جبران می کنند. لرزش گیرهای اپتیکال در بین عکاس ها، محبوبیت بیشتری دارند.

باید بگوییم دوربین  عکاسی سونی، سایبرشات، مدل DSC-T90  مجهز به صفحه ی LCD، به اندازه ی 3 اینچ با تعداد 230400 پیکسل است که شرایط نور را تشخیص می دهد و میزان نور صفحه را کنترل می کند تا عکس در هر شرایطی، وضوح کامل داشته باشد.
برای بهتر کردن کیفیت تصویر، دوربین  عکاسی سونی، سایبرشات، مدل DSC-T90  این توانایی را دارد که ایزوی آن از حداقل تا حداکثر 3200 ، قابل تنظیم می باشد؛ بنابراین، به طور مسلم همه ی تکان های دوربین، جبران خواهد شد و تصویر شفافی خواهیم داشت.
با داشتن محدوده ی ایزوی بالا تا 3200، مشکل عکس برداری در شرایط نوری کم، به گور سپرده می شود! با انتخاب ایزوی بالا، سرعت بالاتر شاتر و حالت های مختلف از پیش تنظیم شده ی دوربین عکاسی، از کیفیت و شفافیت عکس خود، اطمینان حاصل کنید.
دوربین  عکاسی سونی، سایبرشات، مدل DSC-T90 در رنگ های نقره ای، مشکی، قهوه ای، صورتی و آبی، تولید می گردد و به بازار ارائه  می شود. ابعاد دوربین  عکاسی سونی، سایبرشات، مدل DSC-T90 15*57*94 میلی متر و وزن آن، فقط 128 گرم می باشد.
این دوربین، مجهز به یک زمان سنج خودکار (self timer) است که از 2 تا 10 ثانیه، قابل کنترل می باشد.
قابلیت تشخیص حرکت، از مشخصه های بی نظیر این نوع دوربین عکاسی های جدید شرکت سونی می باشد  که با تنظیم سرعت شاتر و تنظیمات ایزو، لرزش و حرکت دوربین و همچنین حرکت سوژه را جبران می نماید.

ویژگی های مهم و اصلی دوربین  عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-T90 عبارتند از :

•1- حسگر پرقدرت به همراه لرزش گیر تصویراپتیکال
•2-لنز با زوم اپتیکال 4 برابر
•3- محدوده ی دیافراگم: F 3.5-4.6
•4-قابلیت ضبط فیلم HD با سرعت 30 فریم در ثانیه تا 60 دقیقه و اتصالات HDMI
•5- صفحه نمایش LCD به اندازه ی 3 اینچ و 230400 پیکسل
•6- توانایی تشخیص چهره، لبخند و رفع قرمزی چشم
•7- حافظه ی داخلی: 11مگابایت
•8-قابلیت عکس برداری پی در پی
•9- تنظیمات سفیدی دستی و خودکار و چندین حالت سفیدی از پیش تنظیم شده
•10- مجهز به زمان سنج خودکار که از 2 تا 10 ثانیه، قابل تنظیم می باشد.
•11-شیار کارت حافظه از نوع Duo/ Pro Duo/ Pro HG Duo
•12- باتری یون لیتیوم

 

منبع دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X