حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

جمع و جور دوست داشتنی سونی ، دوربین Sony Cyber-Shot DSC-TX1

در این پست از سایت عکاسی یکی دیگر از محصولات سونی یعنی دوربین Sony Cyber-Shot DSC-TX1 را جهت نقد و بررسی آماده کرده ایم.

کمپانی سونی اخیرا ادعا می کند که با تکنولوژی جدیدی که در ساخت سنسور عکاسی آن به کار رفته مشکل همیشگی عدم توانایی دوربین های دیجیتال کوچک در عکس برداری در نور کم را بسیار تخفیف بخشیده است و این یک نقطه ی عطف در تولید و عرضه ی این دوربین ها می باشد. این دوربین با استفاده از تکنولوژی Exmor R که در سنسور CCD آن به کار رفته تجربه ی بسیار خوبی برای خریداران آن از عکاسی در نور کم برای آن ها باقی خواهد گذاشت زیرا که می تواند به راحتی و با ایجاد کمترین نویز اضافی در تصویر این کار را انجام دهد. علاوه بر ویژگی فوق العاده ی این دوربین از عکاسی در نور کم، ویژگی بسیار عالی دیگر آن استفاده از تکنولوژی عکس برداری پانورامای سونی و عکاسی پیاپی 10 فریم در ثانیه می باشد. عکاسی پانورامای سونی به شما اجازه می دهد تا مناظر طبیعت را بسیار زیباتر و کامل تر از هر لنز WIDE دیگری ثبت کنید و کاملا فراتر از مرزهای آنان عمل می کند. با استفاده از سنسور Exmor R شما می توانید به سرعت پانورامای خود را با عکاسی سریع و پیاپی ایجاد کنید زیرا پردازش گر تصویر BIONZ آن ها را با هم ترکیب می کند و خود پانوراما را تهیه می کند.

دوربین Sony Cyber-Shot DSC-TX1 دارای صفحه نمایش لمسی همراه با 4 برابر زوم اپتیکال بوده که ( 35 – 140mm) مجهز سنسور مشابه  CMOS به کار رفته در دوربین HX1 سونی شده و همچنین  دارای قابلیت فیلمبرداری HD و قابلیت عکاسی پانوراما می باشد.

شرکت سونی در دوربین Sony Cyber-Shot DSC-TX1 از یک سنسور 10.2 مگاپیکسلی استفاده کرده است که کیفیت نسبتا خوبی دارد. نکته ی قابل جالب توجه این می باشد که دوربین Sony Cyber-Shot DSC-TX1  توانایی دارد که  پانورامایی با زاویه ی 185 درجه ایجاد کند که در تصویری با اندازه های 7152 x 1080 عرضه می شود. این دوربین برای کاربرانی که بودجه ی کمتری دارند و یا دوست دارند تا یک DSLR را در اندازه های کوچکتر داشته باشند گزینه ی خیلی مناسبی می باشد. دوربین Sony Cyber-Shot DSC-TX1  قطری فقط در حدود 16.5mm دارد . این دوربین عکاسی فوق العاده دارای لنز آلمانی ساخت کمپانی Carl Zeiss است که یکی از بهترین تولید کنندگان انواع اپتیک در سراسر جهان به شمار می آید و آن را توانا می سازد تا تصویر را در کمترین فاصله ی فوکوس که اندازه ای کمتر از 0.4 اینچ می باشد را با کیفیتی بالا تهیه کند. زوم اپتیکال 4 برابر و لرزه گیر دست سونی سبب می شود تا تصاویر فواصل دور را نیز بدون لرزش ثبت نمود.

در انتها باید بگوییم کمپانی سونی دوربین Sony Cyber-Shot DSC-TX1 را به یک صفحه نمایش لمسی 3 اینچی مجهز کرده است که می تواند کار با دوربین عکاسی را آسان کند. در این دوربین از آخرین فناوری های کمپانی سونی مثل iAUTO استفاده شده است که خود می تواند نوع صحنه ،میزان نور محیط و چهره را تشخیص دهد و تنظیمات را بر روی مود مربوطه قرار دهد. شما می توانید عکسی دسته جمعی با دوستان خود تهیه کنید و فناوری تشخیص چهره می تواند صورت تا 8 نفر شما را تشخیص بدهد. امکان جالب دیگر دوربین Sony Cyber-Shot DSC-TX1 عکس برداری در صورت لبخند است، بدین معنی که زمانی که دوربین عکاسی  بر روی این مود قرار دارد در صورت لبخند زدن فرد به طور خودکار عکس را می گیرد.

مشخصات و قابلیت اصلی دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-TX1

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X