حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نگاهی ویژه و تخصصی به دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-Shot DSC-W210

در این پست از سایت عکاسی برای شما دوستان عزیز یکی دیگر از محصولات سونی را جهت نقد و بررسی آماده کرده ایم.سونی مدل جدید دوربین خود را به نام  Sony Cyber-Shot DSC-W210 را روانه بازار کرد. سری معمولی این دوربین ها، دارای زوم اپتیکال 3 برابر هستند که در مورد این دوربین، 4 برابر است. می توانید رزولوشن 12.1مگاپیکسلی و لرزش گیر اپتیکال را هم به این دریای بی کران اضافه کنید.
کمپانی سونی دوربین عکاسی سونی، سایبر شات، مدل DSC-W210 را به یک صفحه نمایش با کیفیت 2.7 اینچی مجهز کرده امی باشد. شما اگر در محیط بیرون نیستید و نور، کم است، صفحه نمایش، روشن به نظر می رسد و منوهای آن، کاملاً قابل خواندن می باشند. در هنگام عکس برداری با فشار دکمه ی Display، اطلاعات کامل تنظیمات دوربین برای تصویر، یک هیستوگرام زنده، روی صفحه نمایش خواهید دید. باید بگوییم که دوربین عکاسی فشرده ی سونی، سایبر شات، مدل DSC-W210 هم مشابه سایر دوربین عکاسی های فشرده، فاقد منظره یاب (چشمی) اپتیکال می باشد.

د راینجا باید توضیح دهیم که از طریق سیستم منو می توانید به چهار سطح فلاش دسترسی داشته باشید و این یک خصوصیت بسیار  باارزش است که این کلاس از دوربین ها، فاقد آن می باشند.و حالا با اولویت های اتصالات، مواجه می شویم. استفاده از برخی کابل ها، مناسب و مقرون به صرفه نیست و جا به جایی و انتقال آنها هم مشکل ایجاد می کند. این دوربین با استفاده از یک کابل ساده که از یک طرف به انتهای دوربین و از طرفی به پورت USB کامپیوتر متصل می شود، این ارتباط را بین دوربین عکاسی و کامپیوتر برقرار می کند و همچنین مجهز به کابل اتصال به تلویزیون نیز می باشد.

باتری دوربین عکاسی فشرده یا همان کامپکت سونی سایبر شات مدل DSC-W210، از نوع استاندارد یون لیتیوم با ظرفیت 960mAh است و همراه شیار کارت حافظه در یک محفظه قرار می گیرد، یک قطعه ی کوچک هم روی درپوش این محفظه قرار می گیرد تا به طور اتفاقی باز نشود و باتری بیرون نیفتد. باتری دوربین عکاسی های متعلق به کمپانی  سونی، معمولاً عمری طولانی دارا هستند.
فوکوس دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W210  به طور خودکار و در سه حالت مختلف انجام می گیرد.اما  یک حالت فوکوس نیمه دستی هم دارد که به عکاس اجازه می دهد تا مسافت را از نیم متری تا بی نهایت تنظیم کند که از نظر ما کاملاً بی استفاده می باشد.

ویژگی های مهم  دوربین دیجیتال سونیW210:
با استفاده از فناوری شکار لبخند از لحظه های شاد خود بیشتر عکس بگیرید که استفاده آن برای شما با جذابیت همراه خواهد بود و عملکرد آن به این صورت است که به محض لبخند زدن دوربین به طور خودکار عکس میگیرد.
همچنین این دوربین قادر است فناوری شکار لبخند و تشخیص چهره را همراه با هم در یک زمان به کار ببرد تا برای عکس از صورت ،تنظیماتی نظیر: فوکوس ، میزان نوردهی ، تراز سفیدی و درجه رنگ چهره تنظیم شود.

دوربین عکاسی فشرده یا همان کامپکت سونی سایبر شات مدل DSC-W210 توانایی تشخیص 8 چهره همزمان را دارد که این فوق العاده است. که  ضمناً شما می توانید از دوربین بخواهید تا قابلیت تشخیص چهره را روی بچه ها یا بزرگ ترها، اولویت بندی کند. ویژگی تشخیص لبخند هم از ویژگی های قابل تحسین این دوربین عکاسی جذاب است که پس از فشار دادن شاتر، منتظر می ماند تا در لحظه ی لبخند سوژه، بدون مکث، عکس بگیرد که این ویژگی هم قابلیت اولوویت بندی کردن را داراست.

(  Geotag)  در دوربین Sony Cyber-Shot DSC-W210
 قابلیت جدیدی که در این دوربین عکاسی موجود است همان GPS مخفف ( Global Positioning System) به معنی سیستم موقعیت یاب جهانی است که به شما کمک میکند تا عکس ها واطلاعات خود را توسط یک برچسب مخصوص به نام (Geotag) بر روی نقشه  (Google earth) آنها را upload کرده و با سرویس اشتراک

شاید دوست داشته باشید بدانید که برای این محصول سه مدل کیف برای حمل دوربین ومحافظت آن در برابر خراشیدگی و گردو خاک ارائه شده است که به شرح ذیل می باشد:

1. کیف چرم خالص در 4 رنگ :  مشکی  – قرمز – قهوه ای – سفید
2. کیف چرم فشرده با طرحی متفاوت در 4 رنگ:  مشکی-  آبی-  سبز-  صورتی
3. کیف معمولی نرم در 6 رنگ:  مشکی – سبز-  نقره ای – صورتی – قهوه ای – آبی

علاوه بر تنظیم سفیدی خودکار که توسط خود دوربین عکاسی انجام می گیرد، 7 حالت از پیش تنظیم شده هم در دوربین وجود دارد. در مورد سرعت شاتر هم، هیچ کنترل دستی در کار نیست و دوربین به طور خودکار در محدوده ی یک چهارم ثانیه تا یک هزار و ششصدم ثانیه، این کار را انجام می دهد. البته این سرعت، سرعت شگفت انگیزی هم نمی باشد، اولی شما هیچ لحظه ی نابی را هم از دست نخواهد داد .

ویژگی های بارز و بسیار مهم دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W210 عبارتند از :
• دارای حسگر پرقدرت از نوع CCD در اندازه ی 2.3/1 اینچ
• دارای LCD به اندازه ی 2.7 اینچ با تعداد 230000 پیکسل
•دارای مجهز به ویژگی تشخیص چهره و تشخیص لبخند
• دارای مجهز به یک فلاش در قسمت چپ و بالای لنز دوربین

•دارای  محدوده ی دیافراگم: Auto, 80, 100, 200, 400F 3.5-4.6
• دارای توانایی تشخیص چهره و رفع قرمزی چشم
•دارای حافظه ی داخلی 15 مگابایت و شیار کارت حافظه Duo/pro Duo
•دارای  باتری یون لیتیوم استاندار و قابل شارژ با ظرفیت 960mAh
• دارای مجهز به فوکوس خودکار
• دارای  قابلیت تنظیم سفیدی در 7 حالت از پیش تنظیم شده

 

منبع: دیجیکالا و دیگر منابع

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X