حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی دوربین عکاسی سونی Sony Cyber-Shot DSC-W560

در این پست از سایت عکاسی برای شما یکی دیگر از محصولات سونی را جهت نقد و بررسی آماده کرده ایم.سونی دوربین جدید سایبرشات خود را تحت نام 560 w را معرفی و روانه بازار کرد .w560 مشابه دوربین عکاسی سونی مدل W530 می‌باشد. ولی به دلیل بهره بردن از نمایشگر 3 اینچی به جای نمایشگر 2.7 اینچی و نیز توانایی ضبط ویدیویی 720p HD به جای VGA قیمت بالاتری دارد. دیگر ویژگی‌ها تقریبا یکسان هستند. هر دوی این دوربین‌ها از بدنه ای با جنس فلز برس شده ساخته شده‌اند و فوق‌العاده خوش ساخت و با کیفیت هستند. طراحی ظاهری این دو دوربین تفاوت اندکی با یکدیگر دارد. W560 مانند دیگر دوربین‌های سری W سونی از نوع Point to Shoot یا نشانه و عکس می‌باشد. بدین معنی که دیگر لازم نیست شما درگیر تنظیمات نور دهی دوربین بشوید و خیلی ساده و با استفاده از مود intelligent Auto و Easy mode می‌توانید به سوی سوژه نشانه بروید و مطمئن باشید که دوربین خود به درستی همه‌ی تنظیمات را انجام می‌دهد و بهترین عکس بدست می‌آید. سری سونی سایبرشات W500 پس از سری موفق سایبرشات W300 وارد بازار شده است. این دوربین از سنسور تصویری 14 مگاپیکسلی بهره میبرد که فرق چندانی با سنسور تصویر های 16 مگاپیکسلی ندارد. این بار با چنین سنسورهایی می‌توان جزئیات بیشتری از تصویر را ثبت کرد. این سنسورها از نوع CCD هستند که البته به کیفیت سنسورهای EXMOR-R CMOS دوربین‌های سری HX نیستند ولی با عملکرد با موتور پردازشگر تصویر BIONZ توانایی تولید تصاویر خیلی خوبی را دارند. حساسیت سنسور یا ISO در این دوربین از 100 تا 3200 می‌باشد که بسیار عالیست. بدین ترتیب که شما می‌توانید در محیط‌های بسیار تاریک از حساسیت 3200 استفاده کنید تا بتوانید محیط را با روشنایی بیشتری ثبت کنید. هرچند که اگر دوربین بر روی مود intelligent Auto یا تمام خودکار باشد خود به خود این کار برای شما انجام می‌گیرد. بدنه‌ی این دوربین از فلز ساخته شده است و کاملا با کیفیت و مستحکم می‌باشد. این بدنه فاقد هرگونه دستگیره برای گرفتن راحت‌تر دوربین در دست است که البته برای دوربین‌های این رده عالیست. اما برای در دست گیری مطمئن‌تر می‌توانید از بند مچی همراه که به گیره های طرفین بدنه متصل می‌شود استفاده کنید.ویژگی In-camera Guide : ویژگی است که وقتی روی تک تک تنظیمات قرار می گیرید توضیح مختصری درباره کاربرد آن داده می شود که برای مبتدیان بسیار مناسب است

برای علاقه مندان عکاسی و مخصوصا دوربین های فشرده گفتنیست شرکت سونی دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-W560  را به لنز واید 26-104 میلی متر  ساخته کمپانی آلمانی Carl Zeiss که قادر است تا 4 برابر زوم بکند مجهز کرده است. چنین لنزی برای ثبت چشم اندازهای گسترده‌ی طبیعی، جمع بزرگی از دوستان یا فضاهای داخلی که به میدان دید زیادی احتیاج دارند کاملا مناسب است. ضمنا آن قدر قابلیت زوم یا بزرگنمایی دارد که بتوان مناظر دوردست‌تر را ثبت کرد و یا عکس‌های پرتره‌ی زیبا گرفت. این لنز قابلیت فوکوس بر روی سوژه‌هایی به نزدیکی 5 سانتی متر در مود ماکرو را دارد تا بدین صورت بتوانید اجسام خیلی نزدیک را هم در تصویر ثبت کنید. ضمنا از لرزش گیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد تا با جبران لرزش دست شما به صورت مکانیکی باعث جلوگیری از تار شدگی عکس و شارپ تر شدن آن گردد. بیشینه‌ی گشودگی دیافراگم این لنز در حالت واید و زوم F/2.7-5.7 می‌باشد. دست کم در حالت واید بیشینه‌ی گشودگی دیافراگم زیادی دارد و برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف و یا بدست آوردن عمق میدان خیلی کم (پس زمینه‌ی خیلی تار در برابر پیش زمینه‌ی شارپ) بسیار مناسب می باشد. اما در حالت زوم عملکردی به همان خوبی را نخواهد داشت.
باید بگوییم شرکت سونی مانند دیگر محصولاتش در دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-W560  هم از یک صفحه نمایش 3 اینچی استفاده کرده است که سایز بزرگ مناسبی دارد ولی کیفیت آن فوق‌العاده نیست و ترجیح می‌دادیم بر روی آن شاهد نمایشگر 460,000 نقطه ای بودیم ولی چنین نمایشگرهایی بر روی دوربین‌هایی با این قیمت معمول هستند و اگر قرار بود از نمایشگر با کیفیت‌تر استفاده بشود متعاقبا قیمت دوربین عکاسی نیز بالا می‌رفت. سرعت شاتر دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-W560   از 1/1600 تا 2 ثانیه می‌باشد. در حالت کمینه انتظار عدد بالاتر سرعت شاتر مثل 15 ثانیه را هم داشتیم تا بتوان در شب و بر روی سه پایه با روشنایی بیشتری عکاسی کرد. W560 یک دوربین کامپکت Point to Shoot یا نشانه و عکس می‌باشد و برای عکاسانی ساخته شده که حوصله‌ی درگیر شدن با تنظیمات نور دهی دوربین خود را ندارند. با دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-W560   کافی است تنها که به سوی سوژه نشانه بروید و دکمه‌ی شاتر را بفشارید تا بهترین عکس گرفته شود. البته پیش از این کار باید دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-W560   را بر روی حالت تمام خودکار intelligent Auto یا همان اتوماتیک هوشمند قرار دهید.بد نیست بدانید دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-W560  یک فلاش داخلی با برد 3.8 متر هم دارد که البته برد خیلی زیادی نیست اما برای فلاشی به چنین کوچکی خوب است. سرعت عکاسی پیاپی آن هم 1 فریم بر ثانیه است که البته از دوربین‌ عکاسی های در این رده انتظار بیشتر از این هم نباید داشت.

ویژگی یا قابلیت  i Auto mode :
در این قابلیت سونی صحنه های عکاسی ، شرایط نوری و چهره ها بررسی می شوند و تنظیمات طبق آنها پیش می روند تا عکسی بدون نقص ایجاد کنند و چهره ها دارای تونالیته رنگ طبیعی باشند و بلوری در تصویر دیده نشود. این قابلیت جالب با تلفیق ویژگی های پیشرفته ای نظیر : تکنولوژی تشخیص صحنه و  لرزشگیر دست ، دیگر برای عکاسی مشکلی وجود ندارد. فرقی نمی کند که سوژه شما منظره باشد یا یک گل ، مراسم عروسی باشد یا تولد، فقط کافی است دکمه شاتر را فشار دهید و همه تنظیمات را به دوربین بسپارید.

لازم به ذکر است دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-W560  از مود عکاسی Sweep Panorama هم بهره می‌برد که مود عکاسی بسیار کارآمدی برای ثبت مناظر با گستره‌ی بسیار زیاد است. کافی است که به روی این مود بروید، سپس یک بار دکمه‌ی شاتر را بفشارید و با توجه به مود عکاسی پانورامایی در که در آن قرار دارید مثل راست به چپ، چپ به راست یا بالا و پایین دوربین را از سویی به سوی دیگر نشانه بروید تا عکس‌های بعدی به صورت خودکار گرفته شوند. عکس‌ها به طور خودکار به یکدیگر چسبانده می‌شوند تا یک عکس با زاویه‌ی خیلی باز پانوراما را ثبت کند.
در انتها باید بگوییم  دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-W560  می تواند با کیفیت 720HD فیلمبرداری کند که نسبت یه قیمتش عالی است. به خصوص اگر با استفاده از پورت HDMI موجود بر دوربین  عکاسی و تهیه‌ی کابل HDMI آن را به HDTV متصل کنید تا فیلم‌های گرفته شده را در نتیجه کیفیت ببینید.

جمله ای که در انتهای این نقد و بررسی لازم به اشاره است این است که در کل دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-W560  برای ثبت تصاویر و عکس‌های گرفته شده از گستره‌ی کارت‌های حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC/Memory Stick Duo/Memory Stick Pro Duo, Memory Stick Pro-HG Duo پشتیبانی می‌کند و برای تامین انرژی از باتری لیتیوم-یونی قابل شارژ بهره می‌گیرد. در آخر باید بگوییم دوربین‌ عکاسی دیجیتال سونی سایبرشات مدل DSC-W560  مناسب اشخاصی است که به دنبال دوربین عکاسی کامپکت با قیمت مناسب و کیفیت خوب می باشند.

مشخصات و قابلیت های دوربین دیجیتال سونی W560 :

• دارای رزولوشن 14.1مگاپیکسل
 دارای زوم اپتیک با بزرگنمایی 4x
• دارای مانیتور 3 اینچ
• قابلیت فیلمبرداری HD 720p
• مجهز به پردازشگر CCD
• مجهز به لرزشگیر دست و ضد قرمزی چشم
• مجهز به لنز 26mm Wide Calr Zeiss
• مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره و لبخند
• دارای حالت عکاسی iAuto که بطور خودکار دوربین را تنظیم می کند

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X