حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی دوربین Sony Cyber-Shot DSC-W570

در این پست از سایت عکاسی قصد داریم تا یکی دیگر از محصولات سونی را برای شما کاربران عزیز نقد و بررسی کنیم.

همانطور که میدانید دوربین‌های سری W سونی ارزان‌ترین دوربین‌های سری سایبرشات این شرکت هستند که مناسب کاربران مبتدی که به دنبال دوربینی کارآمد با قیمت مناسب می‌گردند می‌باشند. قیمت در برابر کارایی این دوربین ها تا حد ممکن پایین آمده است.  سونی سایبرشات W570 مجهز به سنسور 16.1 مگاپیکسلی CCD، نمایشگر 2.7 اینچی و لنز واید 25 میلی‌متر با توانایی زوم اپتیکال 5 برابر است. این دوربین توانایی ضبط ویدیویی بسیار با کیفیت HD 720p را دارد

دوربین‌ عکاسی های سونی سایبرشات سری W500 پس از سری موفق سایبرشات W300 وارد بازار شده است.دوربین‌های سونی سایبرشات سری W500 پس از سری موفق سایبرشات W300 وارد بازار شده است.

ویژگی دوربین‌های سونی سری W500 بهره بردن از سنسورهای 16.2 مگاپیکسلی است. این بار با چنین سنسورهایی می‌توان جزئیات بیشتری از تصویر را ثبت کرد. این سنسورها از نوع CCD هستند که البته به کیفیت سنسورهای EXMOR-R CMOS دوربین‌های سری HX نیستند ولی با عملکرد با موتور پردازشگر تصویر BIONZ توانایی تولید تصاویر خیلی خوبی را دارند. حساسیت سنسور یا ISO در دوربین سونی W570 از 80 تا 3200 می‌باشد که بسیار عالی است.

با استفاده از این خصوصیت خوب  شما قادر هستید در محیط‌های بسیار تاریک از حساسیت 3200 استفاده کنید تا بتوانید محیط را با روشنایی بیشتری ثبت نمایید. هرچند که اگر دوربین بر روی مود intelligent Auto یا تمام خودکار باشد این کار توسط دوربین به صورت خودکار و به بهترین شکل برای شما انجام می‌گیرد. بدنه‌ی این دوربین از فلز ساخته شده است و کاملا با کیفیت و مستحکم می‌باشد. این بدنه فاقد هرگونه دستگیره برای گرفتن راحت‌تر دوربین در دست است که البته برای دوربین‌های این رده عالیست. ولی برای در دست‌گیری مطمئن‌تر می‌توانید از بند مچی که همراه دوربین است و به گیره‌های طرفین بدنه متصل می‌شود استفاده کنید.

دوربین عکاسی دیجیتال سونی مدل W570 از لنز واید 25-140 میلی‌متری با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابر بسیار با کیفیت Cari Zeiss بهره می‌برد. چنین لنزی برای ثبت چشم‌اندازهای گسترده‌ی طبیعی، جمع بزرگی از دوستان یا فضاهای داخلی که به میدان دید زیادی احتیاج دارند کاملا مناسب است.

 

در ضمن آن قدر توانایی زوم یا بزرگنمایی دارد که بتوان مناظر دوردست‌تر را ثبت کرد و یا عکس‌های پرتره‌ی زیبا گرفت. این لنز توانایی فوکوس بر روی سوژه‌هایی به نزدیکی 5 سانتی‌متر در مود ماکرو را دارد تا بدین ترتیب بتوانید اجسام خیلی نزدیک را هم با فوکوس ثبت کنید. در ضمن از لرزش‌گیر تصویر اپتیکال بهره می‌برد تا با جبران لرزش دست شما به صورت مکانیکی باعث جلوگیری از تارشدگی عکس شود و عکس‌هایی شارپ ارایه دهد.

 

اف استاپ یا بیشینه‌ی گشودگی دیافراگم این لنز در حالت واید و زوم F/2.6-6.3 می‌باشد. دست کم در حالت واید بیشینه‌ی گشودگی دیافراگم زیادی دارد و برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف و یا بدست آوردن عمق میدان خیلی کم (پس‌زمینه‌ی خیلی تار در برابر پیش‌زمینه‌ی شارپ) کاملا مناسب است. ولی در حالت زوم عملکردی به همان خوبی ندارد.

شرکت سونی این دوربین عکاسی زیبا را یه یک صفحه نمایش 2.7 اینچی مجهز کرده است که از کیفیت خوبی برخوردار است. سرعت شاتر دوربین عکاسی دیجیتال سونی مدل W570 از 1/1600 ثانیه تا 2 ثانیه است. در حالت کمینه انتظار عدد بالاتر سرعت شاتر مثل 15 ثانیه را هم داشتیم تا بتوان در شب و بر روی سه پایه با روشنایی بیشتری عکاسی کرد. سونی W570 یک دوربین کامپکت Point to Shoot یا نشانه و عکس می‌باشد که برای کاربرانی ساخته شده که حوصله‌ی درگیر شدن با تنظیمات نوردهی دوربین خود را ندارند. با دوربین عکاسی دیجیتال سونی مدل W570  کافی است که به سوی سوژه نشانه بروید و دکمه‌ی شاتر را بفشارید تا بهترین عکس گرفته شود. البته پیش از این کار باید دوربین عکاسی را بر روی حالت تمام خودکار intelligent Auto یا همان اتوماتیک هوشمند قرار دهید.

 

اگر برای شما فلاش دوربین اهیمت دارد باید بدانید که دوربین عکاسی دیجیتال سونی مدل W570 یک فلاش داخلی با برد 3.7 متر هم دارد که البته برد خیلی زیادی نیست ولی برای فلاشی به چنین کوچکی خوب می باشد. سرعت عکاسی پیاپی آن هم 1.1 فریم بر ثانیه می‌باشد که البته از دوربین‌ عکاسی های در این رده انتظار بیشتر از این هم نباید داشت.

 

گفتنیست دوربین عکاسی دیجیتال سونی مدل W570  می تواند با کیفیت 720 فیلم برداری کند که نسبت به قیمتش بی نظیر است. دوربین عکاسی دیجیتال سونی مدل W570   از مود عکاسی Sweep Panorama هم بهره می‌برد که مود عکاسی بسیار کارآمدی برای ثبت مناظر با گستره‌ی بسیار زیاد می باشد. کافی است تنها که به روی این مود بروید، بعدا یک بار دکمه‌ی شاتر را بفشارید و با توجه به مود عکاسی پانورامایی در که در آن قرار دارید مثل راست به چپ، چپ به راست یا بالا و پایین دوربین را از سویی به سوی دیگر نشانه بروید تا عکس‌های بعدی به صورت خودکار گرفته شوند. عکس‌ها به طور خودکار به یکدیگر چسبانده می‌شوند تا یک عکس با زاویه‌ی خیلی باز پانوراما را ثبت کنید.

در پایان باید بگوییم دوربین عکاسی دیجیتال سونی مدل W570  قابلیت پشتیبانی از کارت‌های حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC/Memory Stick Duo/Memory Stick Pro Duo, Memory Stick Pro-HG Duo را دارد و برای تامین انرژی از باتری لیتیوم-یونی قابل شارژ بهره می‌برد. در مجموع باید بگوییم ما دوربین عکاسی دیجیتال سونی مدل W570  برای عکاسان که به دنبال دوربین عکاسی با قیمت مناسب و کیفیت خوب می باشند توصیه می کنیم.

 

 

مشخصات اصلی سونی مدل W570

  • مشخصات کلی سونی مدل W570 – وزن بدون باتری و کارت حافظه 100 و با باتری و کارت حافظه 116 گرم
  • مشخصات حسگر سونی مدل W570 و تصویر حسگر CCD 16.4 مگاپیکسل- اندازه 1/2.3 اینچ – 4.55 × 6.17 میلی‌متر
  • لنزسونی مدل W570  25-125 میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال 5 برابرلرزشگیر تصویر زوم اپتیکال در حین فیلمبرداری
  • فیلمسونی مدل W570 ابعاد HD – سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • عکسبرداری  سونی مدل W570 سرعت شاتر از 1/1600 ثانیهتا 2 ثانیه- ایزو اتوماتیک 80 و 100 و 200 و 400 و 800 و 1600 و 3200 – تکنولوژی تشخیص چهره – تکنولوژی تشخیص لبخند
  • صفحه نمایش سونی مدل W570 2.7 اینچبا رزولوشن 230,000 نقطهLive View
  • سایر مشخصات سونی مدل W570 ذخیره بر روی کارت حافظه SD, SDHC, SDXC, Memory Stick Duo, Memory Stick Pro Duo, Memory Stick Pro-HG Duo – باتری یون لیتیوم استاندارد

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X