حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی سوپر زوم کامپکت Casio Exilim EX-ZR700

امروزه شرکت های زیادی هستند که در زمینه تولید محصولات عکاسی ودوربین عکاسی و دوربین فیلم برداری فعالیت دارند و همانطور که میدانید یکی از شرکت های بسیار معروف و شناخته شده ژاپنی که در زمینه الکترونیک فعالیت خوبی دارد ، کاسیو است که قطعا نام ان را بارها شنیده اید و درباره ان مطالب بیشماری خوانده اید .

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کاسیو را که از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. دوربین سوپر زوم کامپکت Casio Exilim EX-ZR700 .

 

در ابتدا باید بگوییم دوربین‌های عکاسی کامپکت کاسیو که با برند Exilim برای همه شناخته‌ شده‌ هستند که توانسته هرساله بخشی از مشتریان بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال را جذب خود می‌کنند.دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Exilim EX-ZR700 نیز یک محصول جدید دیگر از این کمپانی می باشد که در کلاس دوربین‌های سوپر زوم کامپکت قرار می‌گیرد. دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Exilim EX-ZR700 که در ژانویه 2013 از سوی کمپانی کاسیو معرفی شد به یک سنسور 17 مگاپیکسلی CMOS مجهز می باشد و از یک لنز با بزرگنمایی اپتیکال 18 برابری نیز استفاده می‌نماید.

مشخصات دوربین عکاسی کاسیو Exilim EX-ZR700

  • تاریخ معرفی به بازار: Jan 29, 2013
  • اندازه سنسور : (6.17 x 4.55 mm)
  • پیکسل های موثر :
  • محدوده لنز : 25–450 mm
  • نوع سنسور : CMOS
  • قیمت جهانی:
  • بازترین دیافراگم : F3.5–5.9

 

گفتنیست دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Exilim EX-ZR700 از یک سنسور با ابعاد 1/2.3 اینچ از نوع CMOS و دقت 17 مگاپیکسل بهره گرفته است. بعلاوه لنز به کار رفته شده در این دوربین عکاسی زیبا با استفاده از دامنه فاصله کانونی 25 تا 450 میلی‌متر و کمینه نسبت کانونی در وایدترین حالت F/3.5 و در انتهای دیگر با F/5.9 پایان می‌پذیرد. بهره‌مندی از چنین دامنه فاصله کانونی توانایی ثبت عکس‌های نسبتا واید را با فاصله کانونی 25 میلی‌متر در کنار دستیابی به فواصل کانونی نسبتا دور برای این دوربین عکاسی جذاب به ارمغان آورده می باشد.

 

باید بگوییم طراحی بدنه زیبا و به‌کارگیری چندرنگ مختلف در کنار یکدیگر و همچنین وجود تنوع رنگ بندی از مزایای دیگر دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو Exilim EX-ZR700 به شمار می‌رود. جنس مواد به کار گرفته شده نیز در ساخت این دوربین عکاسی فوق العاده در سطح مطلوب می باشد. یک نمایشگر LCD سه اینچی نیز با دقت 921 هزار نقطه وظیفه نمایش تصاویر را در این دوبین عکاسی شکیل به عهده دارد. گفتنی است این نمایشگر در سطح کیفی مطلوبی قرار گرفته است.

 

کاسیو مدل Exilim EX-ZR700 در رده دوربین‌های سوپر زوم کامپکت قرار می‌گیرد و یک سنسور 17 مگاپیکسلی و یک لنز با بزرگنمایی اپتیکال 18 برابری دارد. همچنین کاسیو مدل Exilim EX-ZR700 می‌تواند ویدیوهای Full HD را نیز با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط و بر روی کارت حافظه SD ذخیره کند. همچنین این دوربین با یک‌بار شارژ باتری می‌تواند یک ساعت و سی دقیقه فیلم‌برداری کند ولی قیمت بالای این دوربین عکاسی نسبت به دیگر رقبای خود از معایب این دوربین است.

به هرحال فیلمبرداری برای بسیاری از عکاسان نیز اهمیت بالایی دارد. باید توجه داشته باشید که شاید موردی که برخبی از دوربین‌های عکاسی کاسیو را از سایر سازندگان متمایز می‌نماید قابلیت آن‌ها بعضی از مدل‌های آن در فیلم‌برداری با سرعت‌های بسیار بالا باشد. توانایی فیلم‌برداری با سرعت هزار فریم در ثانیه برای یک دوربین عکاسی معمولی بسیار جذاب به نظر می‌آید؛ هرچند که رزولوشن در این حالت بسیار پایین می باشد اما می‌توان به کمک این قابلیت ویدیوهای “اسلو موشنی” تولید کرد که تا به امروز تجربه آن را نداشته‌اید. فیلم‌برداری از بال زدن مگس، ترکیدن بادکنک و شکستن شیشه تنها چند نمونه می باشند. در نظر داشته باشید، دوربین عکاسی که بتواند با سرعت 1000 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری نماید چند هزار دلار قیمت دارد. البته قراموش نکنیم که دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Exilim EX-ZR700 علاوه بر قابلیت‌های خاص فیلم‌برداری خود می‌تواند ویدیوهای Full HD را نیز با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط و بر روی کارت حافظه SD ذخیره نمایپد.

باتری به کار گرفته شده از طرف شرکت کاسیو برای دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو EX-ZR700 از نوع لیتیوم یونی بوده و با کد NP-130 شناخته می شود.همچنین این دوربین عکاسی خوش دست قادر است با یک‌بار شارژ باتری خود مطابق استاندارد CIPA 470 قطعه عکس ذخیره نماید که رقم بسیار خوشایند و قابل‌توجهی می باشد. قابل ذکر است که نتیجه تست فیلم‌برداری Full HD نیز نشان داد دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Exilim EX-ZR700 با یک‌بار شارژ باتری می‌تواند یک ساعت و سی دقیقه فیلم‌برداری را انجام دهد.

 

در پایان باید بگوییم جدی‌ترین رقیب‌های دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل Exilim EX-ZR700 را در این رده می‌توانیم به دوربین عکاسی های سونی HX50 و کانن SX700 اشاره کنیم. نکته منفی بارز در این دوربین عکاسی فوق العاده، قیمت بالای این دوربین حتی نسبت به چنین رقبایی می باشد. شاید اگر به دوربین عکاسی با چنین توانایی‌هایی نیاز دارید SX280 و SX270 کانن گزینه‌های بهتری باشند اما اگر تنها نیاز شما استفاده از توانایی‌های خاص این دوربینعکاسی در فیلم‌برداری با سرعت‌های بسیار بالا می باشد باید بگوییم تنها دوربین‌های کمپانی کاسیو پاسخ گوی نیاز شما خواهند بود.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X