حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی کامل Nikon Coolpix P530

دوربین عکاسی دیجیتال نیمه حرفه ای سوپرزوم نیکون nikon coopix p530

 Nikon COOLPIX P530 دوربینی است شبه SLR با قدرت بزرگنمایی اپتیکال 42 برابر، قابلیت فیلمبرداری Full HD و سنسوری از نوع CMOS با دقت 16 مگاپیکسل. با بهره گیری از بزرگنمایی دقیق دینامیک P530 میتوان به زوم 84 برابر دست یافت و این یعنی دسترسی به سوژه های دور و جزئیات دقیق. برای ارتباط بیسیم با وسایل الکترونیکی دیگر و انتقال و اشتراک عکس ها، میتوان P530 را به آداپتور جانبی بیسیم (Wireless) مجهز نمود. از ویژگی های بارز این دوربین میتوان به طراحی زیبا، گریپ راحت، چشمی الکترونیکی، صفحه نمایش پروضوح 3 اینچی و لرزشگیر نوری تصویر اشاره کرد. همچنین، با دسترسی به حالت کاملا دستی این دوربین از روی دیال حالت ها، میتوانید تنظیمات نور عکس را به طور کامل در اختیار داشته باشید.

  دوربین عکاسی شرکت نیکون مدل  کولپیکس P530 را باید یک میان رده دانست. میان رده ای با قیمت نسبتا مناسب برای عکاسانی که به هر دلیلی به زوم زیاد لنز علاقه یا احتیاج دارند. شاید هم به قیافه‌ی مشابه به DSLR این دوربین عکاسی فوق العاده.

خصوصیات اصلی Coolpix P530:

·       دارای  سنسور CMOS با دقت 16.1 مگاپیکسل

·        دارای فاصله کانونی معادل 1000-24 میلیمتر و بزرگنمایی اپتیکال 42 برابر

·       دارای  حداکثر گشادگی دیافراگم f/3.0-5.9

·         طراحی شبه SLR

·        توانایی عکاسی پی در پی با سرعت 7 فریم در ثانیه

·         توانایی فیلمبرداری FULL HD

·       دارای   صفحه نمایش 3 اینچی با وضوح 921.000 پیکسل

·      دارای  لرزشگیر نوری تصویر

·        دارای چشمی الکترونیکی برای عکاسی با سبک SLR

·        دارای حساسیت 6400-100

·         قابلیت ماکرو 0 سانتی متری

 



 

قابلیت های برجسته ی Nikon COOLPIX P530:  

با Coolpix P530 سوژه های دور، در نزدیکی شما

طراحی این دوربین بسیار عالی و حرفه ای بوده است. طراحی نیکون کولپیکس P530 بر پایه ی تکنولوژی نوری برجسته ی کمپانی نیکون است. بزرگنمایی اپتیکال 42 برابر این دوربین از زاویه ی باز تا تله فوتو را پوشش میدهد. زاویه باز P530 برای عکاسی از مناظر و پرتره های دسته جمعی مناسب است و تله فوتوی آن برای ثبت نمای بسته ورزشی، کنسرت، طبیعت و … . هنگامی که دوربین به زوم کامل 42 برابر خود رسید تکنولوژی زوم دقیق دینامیک 84 برابر به کمک کاربر می آید. زوم دقیق دینامیک (Dynamic Fine Zoon) نسخه ی بهبودیافته ی زوم دیجیتال است که کاربر P530 را دوبرابر به سوژه نزدیکتر میکند.

 

عملکرد عالی در شرایط نوری نامساعد در Coolpix P530

 COOLPIX P530با بهره گیری از سنسور CMOS در نور کم نیز بسیار عالی عمل میکند. بنابراین دیگر نیازی به استفاده از فلاش در عروسی، کنسرت و مهمانی ها نیست. سنسور قدرتمند P530 در این شرایط نوری نیز تصاویری پروضوح و طبیعی به دست میدهد.

   

 

 

نمایش هنر شما؛ سریع تر از همیشه با Coolpix P530

لوازم جانبی همیشه حایز اهمیت بوده است. از لوازم جانبی که به P530 اختصاص دارد میتوان به آداپتور وایرلس WU-1a اشاره کرد. با استفاده از این آداپتور میتوان دوربین خود را به گوشی همراه  یا تبلت خود متصل کرده و عکس های خود را در به آسانی هر موقعیت در شبکه های اجتماعی به نمایش بگذارید. بعلاوه، میتوانید از تلفن همراه  خود بعنوان کنترل از راه دور استفاده کرده و به راحتی از خود عکس بگیرید.

اگر فیلم برداری برای شما اهمیت دارد دوربین عکاسی شرکت نیکون مدل  کولپیکس P530 توانایی فیلم برداری Full HD با حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه به همراه ضبط صدا به صورت استریو در کنار به کار گیری یک نمایشگر LCD سه اینچی با کیفیت، با دقت 921,000 نقطه و یک فلاش داخلی بالا جهنده داراست.

 

 


 

فیلمبرداری با کیفیت  FULL HD

P530 نیکون لحظات شما را با کیفیت FULL HD و صدای استریو ضبط میکند. بنابراین میتوانید در تلویزیون های HD به تماشای خاطرات خود بنشینید.

 

  

    در دوربین عکاسی شرکت نیکون مدل  کولپیکس P530 لنز توانمندی به کار گرفته شده  که دامنه فاصله کانونی 24 تا 1000 میلی متر را پوشش می‌دهد از هر دو سو بسیار سخاوتمند است. توانایی ثبت سوژه های بسیار دور و عکاسی با لنز واید تنها با استفاده از چنین فاصله کانونی گسترده ای امکان پذیر است. کمینه نسبت کانونی این لنز در واید ترین حالت F/3 و در انتهای تله برابر با F/5.9 است. سیستم لرزش گیر اپتیکال نیز که برای چنین لنزی از ملزومات به شمار می‌آید از قلم نیفتاده و به کار گیری از این سیستم عملکرد دوربین عکاسی شرکت نیکون مدل  کولپیکس P530  را علی الخصوص در فواصل کانونی بالا به طرز قابل توجهی بهبود خواهد بخشید.


لرزشگیر نوری تصویر در Coolpix P530

لرزشگیر دوربین عکاسی اهیمت زیادی دارد. مخصوصا در دوربین های زوم . اگر از آن دسته افرادی هستید که دستانشان در هنگام عکاسی لرزش دارد، هرگز نگران این موضوع نباشید. لرزشگیر نوری دوربینP530 تاثیر تکان های دوربین را جبران خواهد کرد. پس حتی در هنگام حرکت و زوم کامل نیز نگران تار شدن تصاویر نباشید.

 

 

  

 

با Coolpix P530 طبق سلیقه ی خود وارد عمل شوید

COOLPIX P530 به خودی خود عکس های بینظیری خلق میکند؛ با این حال خود میتوانید ابتکار عمل را به دست بگیرید و با تنظیمات دلخواه تان عکاسی کنید. با حالت های برنامه ریزی شده (P)، تقدم دیافراگم (A)، تقدم سرعت شاتر (S) و حالت دستی (M) بدون هیچ محدودیتی میتوانید به ثبت تصاویر خاص بپردازید.

 

 

  

 

 

با Coolpix P530 با سرعت زندگی پیش بروید

تعداد عکاسی پیایی برای بسیاری اهمیت زیاد دارد. هنگامی که از سوژه های متحرک عکس میگیرید با فعال کردن عکاسی پی در پی میتوانید با سرعت 7 فریم در ثانیه عکاسی کنید. بنابراین، هیچ لحظه ای را از دست نخواهید داد.

 

 

 

سوژه های متحرک در وضوح کامل در Coolpix P530

کودکان و پرندگان لحظه ای آرام نمیگیرند. با این حال، خوشبختانه P530 مجهز به فوکوس خودکار برای سوژه های متحرک است. این سیستم با قفل کردن فوکوس روی سوژه ی در حال حرکت، به کاربر این امکان را میدهد که در زمان مناسب سوژه را شکار کند.

 

 

روی هوشمندی Coolpix P530 بخوبی حساب کنید

COOLPIX حالت های پیشفرض دوربین میتواند در مواقع بسیاری یاری رسان شما باشد و P530 با درنظر گرفتن شرایط محیط از میان 20 صحنه ی از پیش تعریف شده، صحنه ی مناسب را انتخاب میکند تا تصویر در بهترین حالت خود ثبت شود. این صحنه ها شامل برف، ساحل، پرتره در شب، غروب، پانوراما، مهمانی، ورزش، حیوانات و … میباشد.

در پایان این نقد و بررسی باید بگوییم  برای خریدن دوربین عکاسی شرکت نیکون مدل  کولپیکس P530  دو دلیل می‌توانید داشته باشید. اول اینکه دوستدار قیافه‌ی DSLR مانند آن باشید و دوم اینکه زوم زیاد آن را بپسندید یا احتیاج داشته باشید. زومی که خود به اندازه‌ی یک تلسکوپ آماتوری خیلی خوب بزرگنمایی ایجاد خواهد کرد.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X