حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی پاناسونیک Panasonic HDC-HS80

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی پاناسونیک را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

اگر بخواهیم خلاصه وار بگوییم پاناسونیک HDC-HS80 مدل دیگری از دوربین های فیلم برداری پاناسونیک می‌باشد که همراه با SD80 و TM80 معرفی شده است. این سه دوربین از تولیدات پاناسونیک از دوربین هایی هستند که قیمت پایین تری نسبت به سری 900 پاناسونیک دارند ولی در مقابل مجهز به کنترل های دستی یا Manual در فیلم برداری نیز می‌باشند. بعلاوه‌ی اینکه HS80 مجهز به 120 گیگابایت حافظه‌ی داخلی هارد دیسکی نیز هست.

 

البته باید در اینجا اذعان کنیم که برخلاف دوربین های سری 900، این دوربین‌ها از فن آوری تصویر برداری 3MOS بهره نمی برند و بدین ترتیب کیفیت فیلم برداری آن چنانی را نباید از آن‌ها داشته باشیم. در ادامه بیشتر به نقد و بررسی پاناسونیک HDC-HS80 میپردازیم

ابتدا باید بگوییم با دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS80 شما اگر در شرایط نوری خوب، بر روی یک سوژه بوسیله‌ی زوم متمرکز شوید، تصویر خیلی شفاف، خوب و با جزئیات فراوان است. ولی در حالت واید و وقتی که تصویر میدان دیدی گسترده را پوشش می‌دهد، می‌توان گفت که سنسور تصویر با رزولوشن پایین نمی تواند جزئیات فراوانی را نشان دهد.

عملکرد در شرایط نوری ضعیف هم تعریف چندانی ندارد و مقدار زیادی نویز در تصویر مشاهده می‌گردد. البته یک لامپ LED برای فیلم برداری در شب بر روی آن قرار گرفته که تا حدی می‌تواند کمک کننده باشد ولی اگر آن را به سوی سوژه های انسانی بگیرید برای چشم اذیت کننده می باشد.

باید بگوییم کیفیت عکاسی نیز بسیار خوب نمی باشد به نحوی که شاید بتوانیم بگوییم حتی به پای کیفیت عکس های تلفن های همراه هم نمی رسد. عملکردهای دیگر هم گوناگون می باشد.برای مثال لرزش گیر تصویر اپتیکال عملکرد خیلی خوبی دارد. حتی در بیشینه‌ی زوم 30 برابر نیز (بیشتر از زوم 12 برابر اپتیکال) بسیار خوب کار می‌کند. همچنین فوکوس خودکار هم عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد.

 

اگر کیفیت صدای ضبط شده توسط میکروفون برای ما اهمیت دارد کیفیت ضبط صدای میکروفون نیز بسیار خوب می باشد هرچند که گاهی اوقات به نظر می‌رسد فقط صدای جلو را ضبط می‌کند و کاری به طرفین ندارد. همانند بسیاری از دوربین های رقیب، تماشای نمایشگر دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS80 هم شرایطی که نور شدید آفتاب وجود دارد مشکل می باشد. اما اگر روشنایی را بالا ببرید وضعیت کمی بهتر می‌شود.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

قابل ذکر است چیز زیادی درباره‌ی طراحی دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS80 وجود ندارد. در مجموع دوربین خیلی جمع و جوری می باشد. در قسمت پشتی یک سویچ وجود دارد که با آن می‌توانید بین حالت فیلم برداری، عکاسی و پخش فیلم‌ها سویچ نمایید. سویچ های Auto/manual، OIS و پاور هم در کنار نمایشگر هستند.

 

از طرف دیگر کاور لنز دارای یک سویچ فیزیکی می باشد. کنترل های دستی شاتر، دیافراگم و فوکوس نیز عملکردهای بسیار خوبی می باشند که بر روی یک دوربین به نسبت ارزان قیمت به کار گرفته شده اند.
در مجموع باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-HS80 و البته مدل های برادر آن مانند دوربین های TM80 و SD80 دوربین هایی می باشند که از لحاظ کیفیت فیلم برداری و عکس برداری به پای مدل های سری 900 نمی رسند. ولی به هر ترتیب قابلیت ارائه‌ی مودهای دستی یا Manual را دارا هستند.

 

خصوصیات اصلی پاناسونیک HDC-HS80

  • مشخصات کلی پاناسونیک HDC-HS80:  – ذخیره سازی بر روی هارد دیسک 120 گیگاباتی ((HDD (120GB) و کارت‌های حافظه‌ی SD, SDHC, SDXC Memory Card
  • مشخصات حسگر پاناسونیک HDC-HS80 :  تصویر حسگر MOS با دقت 1.5 مگاپیکسل
  • فیلمبرداری پاناسونیک HDC-HS80:  کیفیت Full HD با فرمت (MPEG4-AVC, H.264 (AVCHD Standard Compliant
  • لنز پاناسونیک (Panasonic Lens) 2.38 تا 81 میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال 34 برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر هیبرید اپتیکال ((HYBIRD O.I.S. (Optical Image Stabilizer)
  • صفحه نمایش پاناسونیک HDC-HS80:  صفحه نمایش 2.7 اینچ230,400 پیکسل
  • ورودی و خروجی های پاناسونیک HDC-HS80:  – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
  • سایر قابلیت های پاناسونیک HDC-HS80 :  فلاش – فیلمبرداری در شب در حالت صحنه کم نور 7 لوکس و در حالت دید در شب رنگی 1 لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ندارد – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X