حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی پاناسونیک Panasonic SDR-H101

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی پاناسونیک را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

بطور خلاصه باید بگوییم که دوربین فیلم برداری نسبتا ارزان قیمت پاناسونیک SDR-H101 با ابعاد 55.1×64.0x107.3 میلی متر و وزن 273 گرم از جهاتی دوربین مناسبی به شمار میرود. اما با این حال فن آوری های خوبی در آن به کار رفته و فیلم‌ها نیز بر روی کارت حافظه و هارد دیسک داخلی ذخیره می‌شوند. با این وجود دوربین بالانس وزنی خیلی خوبی دارد. در ادامه درباره‌ی این دوربین ارزان قیمت توضیحات بیشتری می‌دهیم.

ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلH101 از قابلیت ضبط ویدیویی HD برخوردار نیست. این در حالی است که بعضی رقیب های ارزان قیمت آن دارای این قابلیت می‌باشند.

 

با این وجود باید دانست که این شمشیری دو لبه می باشد چرا که معمولا دوربین های ارزان قیمت HD نمی‌توانند این کار را خیلی خوب انجام دهند. بیشینه‌ی رزولوشن فیلم برداری این دوربین، 720X576 پیکسل در 10Mbps و فرمت H.264 می‌باشد که در مود XP ضبط می‌گردد. در مودهای SP و LP می‌توانید کیفیت های 5Mbps و 2.5Mbps را هم انتخاب کنید. سنسور تصویری که در پس لنز 33 میلی متری f/1.9 این دوربین قرار گرفته از نوع CCD و با ابعاد 1/8 اینچ می‌باشد. این سنسور 0.8 مگاپیکسلی است که تنها 0.4 مگاپیکسل آن موثر می‌باشد.

بنابراین ثابت می‌شود که دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلH101دوربینی  کاملا در سطح مبتدی می باشد. این دوربین زیبا دارای مود فیلم برداری iA یا همان اتوماتیک هوشمند و همچنین یک لامپ در جلو برای فیلم برداری در شب می‌باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
باید بگوییم از لحاظ ارگونومیکی، استفاده از دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلH101 کاملا ساده و لذت بخش می باشد. در دست کاملا راحت به نظر می‌رسد و نمایشگر آن هم لمسی نمی باشد بلکه بوسیله‌ی یک Joy Stick باید بین منوها حرکت کنمایید. این Joy Stick را بیشتر از یک نمایشگر لمسی کم کیفیت می‌پسندیم. جثه‌ی نسبتا بزرگ این دوربین جذاب هم به خودی خود یک عیب محسوب نمی‌شود. از لحاظ کیفیت فیلم‌ها نیز باید بگوییم که در مود iA کیفیت به نوبه‌ی خود دوربین بسیار خوب است.

 

هرچند که گاهی اوقات به نظر مشکلاتی در نورسنجی دارد ولی در در حد خودش قابل قبول می باشد. ولی عکاسی آن در حدیست که به نظر می‌آید اگر از روی خود فیلم فریم هایی را برداشت نمایید با کیفیت تر خواهند بود. عکس‌ها و فیلم‌ها می‌توانند بر روی حافظه‌ی هارد دیسکی داخلی 80 گیگابایتی ثبت شوند.

 

با این توضیحاتی که دادیم این حافظه‌ی داخلی کاملا می‌تواند برای دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلH101 یک نقطه‌ی قوت محسوب شود. این دوربین فوق العاده مجهز به نمایشگر 2.7 اینچی 123,000 پیکسلی است که اگر رزولوشن بالاتری ارائه می‌داد بهتر بود.
در مجموع باید بگوییم که دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلH101 در سطح خود دوربین خوبی است و می‌تواند فیلم های با کیفیت نسبتا بالایی تولید نماید.

 

اینکه سازنده ترجیح داده که دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدلH101نتواند فیلم برداری HD انجام دهد کاملا هوشمندانه بوده چرا که کیفیت پایین تر در تصویر کوچکتر نمود کمتری دارد.

 

از نظر امکانات دیگر هم باید بگوییم که حافظه‌ی داخلی 80 گیگابایتی هارد دیسکی واقعا عالی است و مقدار بسیار زیادی فیلم می‌تواند بر روی آن ذخیره گردند. شما باز هم اگر به فضای بیشتری نیاز داشتید می‌توانید از کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC استفاده نمایید. مود فیلم برداری iA یا اتوماتیک هوشمند نیز کار فیلم برداری را بسیار راحت ساخته است تا بتوانید با خیال راحت دوربین خود را به هر سو که می‌خواهید نشانه بروید و کار تنظیمات نوردهی را به سیستم های خودکار خود دوربین واگذار نمایید.

قابلیت های پاناسونیک SDR-H101

  • مشخصات کلی پاناسونیک SDR-H101:  – ذخیره سازی بر روی هارد دیسک 80 گیگاباتی ((HDD (80GB) و کارت‌های حافظه‌ی SD, SDHC, SDXC Memory Card
  • مشخصات حسگر پاناسونیک SDR-H101:  و تصویر حسگر CCD با دقت 0.8 مگاپیکسل
  • فیلمبرداری پاناسونیک SDR-H101 : کیفیت Standard (DV/VGA) با فرمت (MPEG2, H.264/AVC (Motion Image
  • لنز پاناسونیک SDR-H101 : پاناسونیک (Panasonic Lens) 2.38 تا 104 میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال 70 برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال پیشرقته (Advanced Optical Image Stabiliser)
  • صفحه نمایش پاناسونیک SDR-H101:  صفحه نمایش 2.7 اینچ123,200 پیکسل
  • ورودی و خروجی های پاناسونیک SDR-H101: – خروجی USB – خروجی تلویزیون
  • سایر قابلیت های پاناسونیک SDR-H101:  در حالت صحنه کم نور 5 لوکس و در حالت دید در شب رنگی 2 لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی 80 گیگابایت – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X