حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی کامل دوربین Sony HDR PJ760v

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

 

در ابتدا باید بگوییم دو مدل PJ760v و CX760v دوربین های فیلم برداری هندی کم از شرکت سونی هستند که کاملا مشابه هم هستند. با این تفاوت که دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v مجهز به پروژکتور داخلی، و دیگری فاقد آن می باشد.

دوربین های نام برده شده از انواع نسبتا پیشرفته ی هندی کم های سونی به حساب می آیند و در قلب آن ها سنسور تصویر 6 مگاپیکسلی Exmor R CMOS قرار گرفته می باشد.

 

در نتیجه فیلم برداری Full HD دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v می تواند با کیفیت بسیار خوبی صورت گیرد.از ویژگی های دیگر این دوربین ها می توانیم به لنز ساخت کارل زایس با قابلیت زوم اپتیکال 10 برابر، نمایشگر 3 اینچی بسیار با کیفیت 921000 پیکسلی، چشمی سرخود و حافظه ی داخلی 96 گیگابایتی اشاره کنیم.

همچنین علاوه بر حافظه ی داخلی SSD، دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v  از کارت های حافظه ی SD نیز پشتیبانی می نماید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

باید بگوییم از ویژگی های مشترک این دوربین ها،  که این دو دوربین های چندان کوچک جثه ای نمی باشند، همچنین از نظر وزنی هم سبک ترین نمی باشند. این در حالی است که بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده و تا حد ممکن سعی شده که سبک طراحی شوند.دوربین 760v از آن دوربین های هندی کمی است که دارای کنترل های دستی فراوان می باشد.
این برای کاربران حرفه ای تر بسیار جذاب می باشد. در هنگام در دست گیری این دوربین متوجه مشکلات خیلی کمی شدیم که کاملا قابل چشم پوشی می باشند. این دوربین زیبا به خوبی و راحتی در دست جای می گیرد. میکروفون در بالا قرار گرفته که گاهی وقت ها ممکن است که از ورودی آن توسط انگشت شما جلوگیری شود.
واقعا نمی دانیم چرا کمپانی سونی چنین کاری را کرده، با این وجود به جز این و چند مسئله ی کوچک دیگر، موارد خاصی مشاهده نمی گردد. دوربین فیلمبرداری 760v سبک ترین نمی باشد ولی علی رغم وجود نمایشگر 3 اینچی، چشمی سرخود و پیچ های تنظیم مختلف، حقیقتا دوربین جمع و جوری می باشد.
گفتنیست خوشبختانه جایگاه باتری دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v از نوع باز می باشد. بدین صورت که از باتری های بزرگتر هم می توانید استفاده نمایید. این دوربین جذاب مجهز به نمایشگر 3 اینچی 921000 پیکسلی می باشد که به عنوان نمایشگر یک دوربین فیلم برداری واقعا عالیست.
البته سایز نمایشگر این دوربین فیلمبرداری از مدل های پیشین بزرگتر نیست ولی رزولوشن آن بهبود  بسیار زیادی داشته است که این بسیار خوب می باشد. اما چشمی الکترونیکی سرخود نیز خیلی گزینه ی خوبی بوده که سونی برای این دوربین فوق العاده انتخاب کرده است. این سبب شده که کاملا دوربینی برتر نسبت به مدل 30V باشد. در ضمن این چشمی الکترونیکی می تواند از جای خود به جلو بیاید و به سمت بالا نیز بچرخد.
در ادامه باید اضافه کنیم دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v مجهز به پروژکتور داخلی می باشد. البته مدل های پیشین هیچ کدام پروژکتور خیلی راضی کننده ای نداشتند. هرچند که کمپانی سونی تقریبا در این مورد پیشگام است، ولی باز هم جای کار در این جا وجود دارد. انتظار می رود که پیشرفت های بیشتری در این زمینه رخ دهد.
با این وجود طبق ادعای شرکت سونی، می توان دوربین را از فاصله ای تا دیوار قرار داد که قطر تصویر پروژکتور بتواند به 100 اینچ برسد.سنسور تصویر 6 مگاپیکسلی دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v دارای ابعادی در حد 1/2.8 اینچ است که این بسیار عالیست. این دوربین از کامپرشن AVCHD برای کمپرس کردن ویدیوهای HD استفاده می کند. ویدیوهای AVCHD به خصوص در هنگام اجرا بر روی HDTV ظاهر و کیفیت خیلی بالایی دارند. با این وجود در هنگام اجرا بر روی کامپیوتر قدرت پردازشی بالایی را احتیاج دارند.
در این دوربین فیلمبرداری یک کامپرشن AVCHD 2.0 نیز وجود دارد که بسیار سنگین تر می باشند و چند بار در برنامه های ویرایش ویدیویی روی کامپیوتر را دچار Crash کردند. این دوربین ها دارای 96 گیگابات حافظه ی داخلی نیز هستند که بسیار عالی است و سه برابر حافظه ی داخلی مدل پیشین می باشد.دوربین فوق مجهز به میکروفون داخلی 5.1 کاناله دالبی دیجیتال و جک 3.5 میلی متری میکروفون است.
شاید برای شما جالب باشد که بدانید که سیستم صوتی این دوربین نیز مجهز به فن آوری تشخیص چهره است. به طوری که دوربین چهره ی افراد را تشخیص می دهد و سپس ضبط صدا بر روی آن شخص فوکوس می شود. آنگونه که گفتیم، میکروفون ها در بالا قرار گرفته اند و نسبتا هم بزرگ می باشند که این باعث می شود به صورت غیر عمدی جلوی آن ها توسط انگشت شست شما گرفته شود. به عنوان دوربینی در رده ی Consumer یا کاربر عام، این دوربین با انواع پورت ها و اتصالات همراه شده است.
در ادامه باید بگوییم بر روی دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v می توانیم پورت هایی چون USB، هدفون، میکروفون و Multi-Av را مشاهده کنیم. پورت HDMI را نیز باید به آن بیفزایید. یک موضوع دیگری که  نباید فراموش کنیم  GPS داخلی این دوربین است. دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v مجهز به GPS می باشد که می توانید آن را خاموش و روشن نمایید. به کمک GPS اطلاعات دقیق مکانی فیلم هایی که می گیرید در فایل آن ها ذخیره می شود.
در پایان باید ذکر کنیم ، دوربین های CX760v و PJ760v هندی کم های بسیار خوبی از کمپانی سونی می باشند که کیفیت فیلم برداری بسیار خوب را به همراه امکانات عالی ارائه می نمایند.

خصوصیات دوربین سونی PJ760v

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مشخصات کلی :

ذخیره سازی بر روی بر روی حافظه ی داخلی 96 گیگابایتی و کارت حافظه

مشخصات حسگر و تصویر حسگر Exmor R CMOS با دقت 6.5 مگاپیکسل

تصویربرداری با کیفیت Full HD با فرمت HD: MPEG4-AVC/H.264 AVCHD 2.0 format compatible; STD: MPEG2-PS

دارای لنز Carl Zeiss Movie Mode: 26.0mm – 260mm (16:9), 31.8mm-318mm (4:3); Photo Mode: 26.0mm – 260mm (16:9), 31.8mm-318mm (4:3) میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر- لرزشگیر تصویر Active : 27.2mm – 461.8mm (16:9)

نمایشگر 3.0 اینچ921000 پیکسل- دارای چشمی بله 0.5cm (0.2″) / Color 201,600dots equivalent

ورودی و خروجی ها ورودی میکروفون – خروجی هدفون – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون

قابلیت های دیگر دوربین فیلم برداری سونی مدل  PJ760v:

  فلاش – فیلمبرداری در شب Standard: 6 lux (1/60 Shutter Speed); Low Lux: 3 lux (1/30 Shutter Speed); NightShot: 0 lux (1/60 Shutter Speed) لوکس- GPS – پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی 96 گیگابایت – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی – ریموت کنترل

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X