حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی کانن Canon Vixia HF R300

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی کانن را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

برای خلاصه کردن این مقاله باید گفت کانن ویکسیا HF R300 مدل دیگری از دوربین‌های فیلم برداری سطح مبتدی این شرکت می‌باشد که از لنز با توانایی زوم 51 برابر و لرزش گیر تصویر اپتیکال بهره می‌برد. این لنز در حالت واید کمینه‌ی فاصله‌ی کانونی 33 میلی متر را ارائه می‌دهد. این دوربین به سنسور تصویر 3.28 مگاپیکسلی HD CMOS با توانایی فیلم برداری 1920X1080p Full HD مجهز شده است. همچنین از پردازشگر تصویر DIGIC DV III نیز بهره می‌برد. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF R300 دوربین سطح مبتدی دیگری از این کمپانی است که از ویژگی‌های بسیار خوبی بهره می‌برد. این دوربین زیبا مجهز به سنسور تصویر 3.28 مگاپیکسلی CMOS می‌باشد که توانایی ضبط ویدیویی Full HD را فراهم می‌نماید. در ضمن به کمک پردازشگر DIGIC DV III باز هم کیفیت افزایش می‌یابد.

اما این دوربین جذاب مجهز به مود فیلم برداری اتوماتیک Smart Auto نیز می‌باشد. وقتی دوربین را بر روی این مود فیلم برداری قرار می‌دهید کافی است که برای فیلم برداری آن را به سوی سوژه نشانه بروید و دکمه‌ی Rec را بفشارید تا بهترین و با کیفیت ترین فیلم‌ها تهیه گردند. فیلم‌ها نیز خوشبختانه در دو فرمت AVCHD و MPEG4 ذخیره می‌گردند. دومی برای کار بر روی کامپیوتر و وب آسان تر می باشد.ضبط صدا نیز به صورت Dolby Digital 2 Channel صورت می‌گیرد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

مشخصات اصلی کانن Vixia HF R300

مشخصات کلی  کانن Vixia HF R300:ذخیره سازی بر روی کارت حافظه‌ی خارجی
مشخصات حسگر و تصویر  کانن Vixia HF R300 :حسگر CMOS با دقت 3.28 مگاپیکسل
فیلمبرداری  کانن Vixia HF R300 :کیفیت Full HD با فرمت AVCHD, MPEG-4
لنز  کانن Vixia HF R300 :کانن 2.8 تا 89.6 میلیمتر – بزرگنمایی اپتیکال 32 برابر – لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال لنز (Optical System (Lens-Shift system))
صفحه نمایش  کانن Vixia HF R300 :صفحه نمایش 3.0 اینچ 230,000 پیکسل
ورودی و خروجی های  کانن Vixia HF R300 :خروجی HDMI – خروجی تلویزیون
سایر قابلیت ها:5lx لوکس – پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ندارد – میکروفون داخلی

از لحاظ ابعاد باید بگوییم که دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF R300با ابعاد 115 × 55 × 54 میلی متر و وزن تنها 250 گرم فوق العاده کوچک و سبک می‌باشد. بعلاوه حافظه‌ی داخلی هم ندارد و فیلم‌ها بر روی کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC ذخیره می‌گردند. دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF R300 مجهز به لنز با قابلیت زوم اپتیکال 32 برابر می باشد. این لنز همانطور که گفتیم در حالت واید کمینه‌ی فاصله‌ی کانونی 33 میلی متر را ارائه می‌دهد که گستره‌ی میدان دید نسبتا عریض و خوبی را در بر می‌گیرد.

کمینه‌ی نسبت کانونی آن نیز f/1.8 می‌باشد که بسیار عالی است. این لنز از لرزش گیر تصویر اپتیکال بهره می‌برد که باعث می‌شود لرزش دست شما اثر کمتری در عکسی که ثبت می کنید داشته باشد و بنابراین دیگر نگران این موضوع نباشید.
باید بگوییم خوشبختانه بر روی دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF R300 دو شیار کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC وجود دارد که به معنی ظرفیت دوبرابر در ضبط ویدیویی می‌باشد. این دوربین فوق العاده  در ضمن مجهز به نمایشگر 3 اینچی واید 230,000 پیکسلی نیز می باشد که در این کلاس دوربین نمایشگری کاملا استاندارد با کیفیت خوب محسوب می‌شود.

نتیجه گیری:

روی هم رفته باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF R300 دوربین فیلم برداری سطح مبتدی دیگری از این کمپانی می باشد که مجهز به امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی است.

 

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X