حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نقد و بررسی دوربین دیجیتال Nikon Coolpix L340

دوربین Nikon Coolpix L340 را می‌توان یکی از دستگاه‌های جدید و حرفه‌ای شرکت نیکون دانست که از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است. می‌توانید با آن تمامی لحظات خاطره‌انگیر خود را به ثبت برسانید؛ زیرا دارای یکی از دوربین‌های خاص بازار هستید.

از ویژگی‌های مهم این مدل می‌توان به کیفیت عمومی عکس و فیلم، کیفیت ساخت بسیار بالا، ارگونومی استاندارد، امکانات و قابلیت‌های فراوان، ارزش بالا در برابر قیمت بسیار مناسب، بزرگ‌نمایی استاندارد و صفحه‌نمایش باکیفیت ذکر کرد. وجود قابلیت vibration reduction با حذف تکان‌ها و لرزش‌های آزاردهنده در کنار وجود حسگر 20.2 مگاپیکسلی عکس‌هایی بی‌نهایت شارپ و واضح در اختیارت شما  قرار می دهد و لذت عکاسی را چندبرابر ممکن می‌کند.

بدنه

طراحی بدنه‌  Coolpix L340  با دستگیره‌ای که در کنار آن طراحی شده، حس راحتی و امنیت فوق العاده ای  را به شما منتقل می‌سازد و عکاسی کردن را راحت و لذت‌بخش می‌کند. دوربین به‌راحتی در یک دست جا می‌شود و برای دسترسی داشتن به کلیدها و شاسی، آزادی لازم را در اختیار انگشتان دست می‌گذارد. فلاش این دوربین از نوع بالاجهنده با برد خوب است. دکمه‌ی روشن و خاموش و دکمه‌ی شاتر در بالای دوربین قرار دارد. در پشت دوربین کنار صفحه‌نمایش، دکمه‌ی منو و تنظیماتتعبیه شده است. وزن این دوربین عکاسی 430 گرم و در ابعاد 111.1×76.3×83.3 میلی‌متر می باشد.

لنز

لازم به ذکر است لنز سوپرزوم تله‌ی این دوربین عکاسی که تا 28 برابر زوم می‌کند، امکان بی‌نظیری در اختیارتان می‌گذارد تا از فواصل دور کلوزآپ‌های زیبایی بگیرید و خلاقیتتان را در بوته‌ی آزمایش بگذارید. وجود قابلیت VR (vibration reduction) با حذف تکان‌ها و لرزش‌های آزاردهنده در کنار وجود حسگر 20.2 مگاپیکسلی، عکس‌هایی بی‌نهایت شارپ و واضح در اختیارتان می‌گذارد و لذت عکاسی را برای شما چندبرابر می‌کند. تمامی دوربین‌های نیکون Coolpix به لنزهای شیشه‌ای NIKKOR مجهز می باشند. لنزهای افسانه‌ای که تمام محبوبیتشرکت  نیکون وابسته به آن‌هاست. دوربین نیکون Coolpix L340 Nikon هم با تجهیز به لنز شیشه‌ای NIKKOR   و قابلیت زوم 28 برابری، کاربر را به سوژه‌ی مدنظرش نزدیک‌تر می‌کندو عکس‌هایی از واید تا تله و پرتره را در اختیار او قرار می دهند.

از طرف دیگر این دوربین عکاسی جالب از سیستم کاهش لرزش برخوردار است که بدین ترتیب لرزه‌ها و تکان‌های آسیب‌رسان به عکس را که موجب افت کیفیت عکس می‌شوند حذف می‌کند و تصویری شفاف و واضح در اختیار کاربر می‌گذارد. همچنین برای آن دسته از کاربرانی که به زوم تله‌ی بیشتری نیاز دارند، این دوربین عکاسی زیبا به سیستم Dynamic Fine Zoom مجهز است که تا دو برابر(56x) زوم تله‌ی بیشتری در اختیار کاربران قرار می دهد. فراتر از این حتی، زوم دیجیتال دوربین است که تا چهاربرابر امکان بزرگ‌نمایی بیشتر در اختیار مخاطب قرار می دهد.

عکسبرداری

میتوان گفت حداکثر سرعت شاتر این دوربین عکاسی زیبا  1/1500 ثانیه و حداقل سرعت آن 4 ثانیه است. دوربین نیکون  L340 Nikon coolpixبه‌ سادگی مشهور است. تنها کافی است سوژه‌ی موردنظر را انتخاب کنید و دکمه‌ی شاتر را بفشارید. به همین سادگی عکسی با کیفیتی عالی در اختیارتان است. برای افزودن فیلترهای جذاب روی عکس می‌توان  به‌راحتی از منوی ساده‌ی دوربین استفاده کرد و به فیلترها دسترسی پیدا کرد. منوی این دوربین بسیار ساده و در 16 حالت عکاسی است. حساسیت این دوربین عکاسی فوق الغاده  از 100 شروع می‌شود و تا 1600 قابل‌تغییر می باشد.

 

فیلم‌برداری

زمانیکه تنها یک عکس ثابت راضی‌کننده نیست، می‌توانید با فشار دکمه‌ی مخصوص فیلم‌برداری صدا و تصویر، موقعیت موردنظر خود را ضبط کنید. برای فیلم‌برداری هم درست همان کار عکاسی را انجام می‌دهید. نیاز نیست حالت دوربین را روی پیچ‌های دایال دوربین تغییر دهید. فقط کافی است دکمه‌ای را بفشارید که به فیلم‌برداری اختصاص دارد. آن‌گاه فیلمی با کیفیت HD و رزولوشن 720 در اختیار خواهید داشت. حداکثر سرعت فیلم این دوربین 30 فریم بر ثانیه است. فرمت فیلم این دوربین JPEG است و صدا را به صورت مونو ضبط  خواهد کرد.

 

حالت‌های عکاسی

در بیشتر مواقع عکاسان حرفه‌ای با توجه به موقعیت سوژه و مکان عکس‌برداری خود، دوربینشان را روی بهترین حالت ممکن برای گرفتن بهترین عکس ممکن تنظیم می‌کنند. اکنون دیگر نیاز نیست خود را به زحمت بیندازید. دوربین نیکون Coolpix L340 Nikon با برخورداری از 16حالت عکاسی به جای شما این کار را انجام می‌دهد. این 16 حالت عبارت‌اند از: ساحل، هوای برفی، پرتره‌ی شبانه، غروب خورشید و… . تنها کافی است بسته به شرایط عکس‌برداری دوربین را روی یکی از این 16 حالت قرار دهید. آسان‌تر حتی اینکه می‌توانید با قراردادن دوربین روی حالت اتوماتیک، تمام تنظیمات را برعهده‌ی دوربین بگذارید و تنها شاتر را فشار دهید.

صفحه‌نمایش

دیگر اینکه صفحه‌نمایش این دوربین عکاسی جالب 3 اینچ است که این اندازه برای دیدن عکس‌ها و فیلم‌ها اندازه‌ای استاندارد است. دقت این صفحه‌نمایش 460,000 نقطه بوده که برای نمایش جزییات کیفیتی مناسب است. این صفحه‌نمایش چه به هنگام عکس و فیلم‌برداری و چه به هنگام نمایش مجدد عکس‌ها و فیلم‌ها کیفیت قابل‌قبولی دارد و رنگ‌بندی و وضوح آن نیز مناسب میباشد.

امکانات‌دیگر

میتوان اشاره کرد که از قابلیت‌های دیگر این دوربین عکاسی تکنولوژی تشخیص چهره و تکنولوژی تشخیص لبخند است. زمان‌سنج خودکار این دوربین 2 تا 10 ثانیه و این دوربین دارای تصویر زنده Live View است. دوربین خود مجهز به میکروفون است که شفافیت خوبی در ضبط صداها دارد. با اتصال دوربین به دستگاه تلویزیون از طریق سیم رابط به‌راحتی می‌توانید آنچه را ضبط کرده‌اید در جمع دوستان و آشنایاندر معرض نمایش بگذارید.

باتری

دوربین عکاسی  Coolpix L340   از جمله معدود دوربین‌هایی است که از سیستم باتری +AA برخوردار می باشد. این دوربین با برخورداری از این سیستم باتری مصرف بسیار کمی داشته و همواره برای عکس‌برداری آماده است. در این دوربین‌ها  همچنین می‌توان از باتری‌های آلکالاین، لیتیومی یا باتری‌های مجدد شارژشونده‌ی نیکون مورد استفاده قرار داد.

جمع‌بندی

در نهایت دوربین عکاسی Coolpix L340  از جمله معدود دوربین‌هایی است که از سیستم باتری +AA برخوردار می باشد. این دوربین عکاسی فوق العاده با برخورداری از این سیستم باتری مصرف بسیار کمی داشته و همواره برای عکس‌برداری آماده است. در این دوربین‌ها می‌توان از باتری‌های آلکالاین، لیتیومی یا باتری‌های مجدد شارژشونده‌ی نیکون مورد استفاده قرار داد.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X