حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

ارزیابی کلی Nikon D750 + 24-120 F/4 VR

از خصوصیات این دوبین عکاسی میتوان به ویژگی‌ ارگونومیک عالی، ساختمان مونوکاک یا تخم‌مرغی شکل – در لغت به معنی ساختمان و طراحی «تک پوسته‌ای» است و منظور طراحی یکپارچه‌ای است که در آن لایه بالایی تمام تنش‌های وارد بر ساختمان را جذب می‌کند درزبندی شده و سبک و طراحی کم مصرف باعث شده‌اند اشاره کرد.  دوربین عکاسی کمپانی نیکون مدل  D750 آزادی عمل فول فریم واقعی‌ای را فراهم می کند.

دستگیره یا گریپ گود این دوربین عکاسی سبب می‌شود بتوانید آن را فارق از اندازه دستان خود محکم در دست بگیرید و باعث می‌شود بدون خستگی بتوانید دوربین عکاسی نیکون D750 را در زمان‌های طولانی به‌راحتی در دست بگیرید. دوربین D750 مجهز به شاتری از جنس کولار (Kevlar) / کامپوزیت کربن است که عمر آزمایش‌شده آن 150000 شات می‌باشد و با هر شارژ کامل باطری فوق کامپکت  و سبک لیتیوم – یون مدل EN-EL15 دوربین می‌توانید به میزان 1230 شات عکس و 55 دقیقه فیلمبرداری کنید.

سنسور

حتمالاً سنسور تصویر CMOS 24 مگا پیکسل دوربین عکاسی نیکون مدل Nikon D750 ا مرتبط با سنسوری است که در مدل D610 مشاهده کرده ایم. برخلاف مدل جدید شرکت نیکون، این سنسور تصویر در دوربین D750 مجهز به یک فیلتر AA یا فیلتر پایین گذر اپتیکال داخلی است. این دوربین باکیفیت Full HD با حداکثر سرعت فیلم 60  فریم بر ثانیه فیلم‌های بسیار خوب و باکیفیتی را ضبط خواهد کرد.

فلاش

فلاش داخلی دوربین عکاسی مدل D750، با عدد راهنمای 13 متر در ISO 100، برای شات های فوری آماده است،البته این فلاش داخلی می‌تواند برای گروهی از فلاش‌های خارجی نیز نقش یک فلاش فرمان ده را ایفا کند. حداکثر سرعت سینک آن 1.200 ثانیه می باشد.
دکمه فلاش دوربین عکاسی دیجیتال کمپانی نیکون مدل D750 چندین کار مختلف را انجام می‌دهد.

این دکمه در حالت‌های عکاسی P/A/S/M فلاش را فعال کرده، تنظیمات فلاش مانند خودکار، کاهش قرمزی چشم، سینک آهسته را تغییر می‌دهد و این امکان را برای عکاس فراهم می‌کند جبران نوردهی را تنظیم کند. دکمه بازه بندی (BKT) دقیقاً کاری را انجام می‌دهد که از اسمش پیداست. دایره موجود در بین این دو دکمه گیرنده یک ریموت کنترل بی‌سیم اختیاری می باشد.

صفحه بالای دوربین Nikon D750

دوربین عکاسی دیجیتالی فول فریم مدل  Nikon D750 از بالا بسیار شبیه به D610 و D7100 است. یک پیچ حالت نوردهی قابل قفل اکثر فضای سمت چپ صفحه بالا را به خود اختصاص داده است و یک خوشه کنترل نسبتاً استاندارد کمپانی نیکون در سمت راست محفظه فلاش قرارگرفته است. در این قسمت دکمه‌هایی برای ضبط فیلم، نورسنجی، و جبران نوردهی و همچنین دکمه شاتر که اطراف آن را یک سوئیچ سه وضعیته برای روشن / خاموش دوربین و روشن کردن چراغ LCD وضعیت اشغال کرده است، قرار دارند. دکمه ضبط فیلمی که در این قسمت تعبیه‌شده است یکی ازتعداد زیاد دکمه‌های دوربین عکاسی  فول فریم Nikon D750 است که دارای قابلیت تغییر کاربری آن به‌صورت سفارشی می باشد.

پیچ حالت های نوردهی

دوربین عکاسی مدل  D750 مجهز به یک پیچ حالت‌های نوردهی قفل‌دار است که سوئیچ حالت‌های درایو دوربین در زیر آن به کار برده شده است. باوجودی که این مدل یک دوربین عکاسی فول فریم گران‌قیمت است، کمپانی نیکون کاربران مبتدی و تازه‌کار را فراموش نکرده و مجموعه‌ای از حالت‌های صحنه را در این دوربین ارائه کرده است. سوئیچ حالت‌های درایو حالت‌های عکاسی متوالی، حالت بی‌صدا، تایمر خودکار، و قفل آینه را ارائه می‌نماید.

چشمی

می توان گفت چشمی اپتیکال دوربین عکاسی  دیجیتالی نیکون D750  هیچ تفاوتی با چشمی مدل D810 ندارد. بزرگنمایی 0.7x آن برای کلاس این دوربین کاملاً رایج و عادی است، و به این معنی است که یکی از بزرگترین و خوب‌ترین ویزورهایی است که می‌توان بدون رفتن به سراغ DSLR های حرفه‌ای و سطح بالای ورزشی، داشته باشیم.
چشمی دوربین  عکاسی مدل Nikon D750 دارای یک پنل (صفحه‌نمایش شفاف) OLED است، که در مقایسه با یک چشمی عادی می‌تواند اطلاعات بیشتری را نمایش دهد، از قبیل گزینه جاری برای «کنترل عکس» و همچنین این امکان را فراهم می‌کند زمانی که لازم داشته باشید خطوط شبکه یا یک افق مجازی را دارا باشد. این صفحه‌نمایش در نور شدید نیز دید بهتری را ارائه می‌کند.

صفحه‌نمایش

باید در نظر داشت ال سی دی  یا LCD موجود در صفحه بالای دوربین نیز نقش یک مرجع سریع برای تنظیمات اصلی نوردهی و تصویربرداری نظیر حالت عکاسی، حالت درایو، کیفیت تصویر و عمر باطری (همراه با سایر پارامترهای نوردهی مثل سرعت شاتر، دیافراگم و یا ISO) را ایفا می‌کند.
در دوربین‌ عکاسی های  Nikon DSLR، ما اغلب LCD های مفصل دار را در مدل‌های سطح پایین و مبتدی مشاهده می‌کنیم، اما LCD تاشوای که در پشت دوربین عکاسی دیجیتال D750  قرارگرفته است یکی از نمایشگرهای مقاوم و محکمی می باشد که تابه‌ امروزه دیده‌ایم و به‌هیچ‌وجه به نظر نمی‌آید که باعث کاهش استحکام کلی دوربین شده باشد.

میتوان گفت صفحه‌نمایش LCD دوربین  عکاسی کمپانی نیکون مدل D750 همان ویژگی‌ها و مشخصاتی را ارائه می‌کند که صفحه‌نمایش موجود در عقب دوربین D810 را ارائه می‌کند (یعنی  رزولوشن 1229000  نقطه و آرایش RGBW، (با این تفاوت که در این مدل جدید مفصل دار است – که در بین دوربین‌های عکاسی DSLR  این شرکت با فرمت سنسور FX  فول فریم شرکت نیکون برای اولین بار است). البته طراحی لولایی این صفحه‌نمایش آزادی عمل کمتری نسبت به یک مفصل کاملاً قابل چرخش فراهم می‌سازد، لبته بااین‌ وجود برای فیلم‌برداری و گرفتن عکس از زاویه پایین و بالا بسیار مناسب‌تر از یک صفحه‌نمایش ثابت و بدون مفصل یا لولا می باشد.

سیستم Wi-Fi

دوربین عکاسی  فول فریم دیجیتالی مدل  Nikon D750 یکی از تعداد دوربین‌های عکاسی DSLR شرکت نیکون است که مجهز به سیستم Wi-Fi داخلی است. با استفاده از نرم‌افزار Wireless Mobile Utility شرکت نیکون – که برای iOS و اندروئید موجود است – می‌توانید دوربین را از راه دور کنترل کرده و تصاویر خود را دانلود کنید. متأسفانه این نرم‌افزار عملکرد خیلی خوبی ندارد. باوجودی که دوربین Nikon D750  فاقد ساپورت قابلیت NFC یا اتصال میدان نزدیک است، ایجاد یک اتصال Wi-Fi با این دوربین به‌اندازه کافی آسان و راحت است. برای تزویج این دوربین با یک تلفن هوشمند سه روش وجود دارد: استفاده از دکمه‌فشاری یا WPS باقابلیت واردکردن PIN و یا از طریق انتخاب مستقیم SSID دوربین.  عکاس پس از برقرار شدن اتصال می‌تواند کنترل دوربین را از راه دور به‌دست بگیرد یا عکس‌های خود را انتقال دهید هم از طریق انتخاب کردن آنها از قبل و هم از طریق مرور از طریق نرم‌افزار.

دوربین عکاسی شرکت نیکون مدل  D750 مشابه بسیاری از دیگر دوربین‌های نیکون دارای قابلیت WiFi می‌باشد. به کمک اپلیکیشن Wireless Mobile Utility (قابل‌استفاده در سیستم‌عامل iOS و Android) می‌توانید از راه دور دوربین را کنترل نموده و عکس‌ها را منتقل نمایید. متأسفانه عملکرد این اپلیکیشن بسیار محدود است و تنها تنظیمی که برای کنترل دوربین در اختیاردارید تنظیم فوکوس است. به‌طور نرمال می‌توانید عکس‌های درون دوربین را بر روی گوشی خود مشاهده و آن‌ها را بر روی گوشی منتقل کنید.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X