حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نکات مهم در عکاسی از انعکاس روی گودال های آب

بهار فصل زیبایی هاست. این فصل زیبا با باران های گاه و بی گاهش، گودال ها را پُر کرده و آب های جمع شده بر سطح زمین فرصت های زیبایی را برای ثبت انعکاس مناظر و سوژه های مختلف بوجود می آورند. معمولا عکاسان از این صحنه ها به خوبی استفاده میکنند.  از بازتاب آسمان و ابر ها بر سطح آب و تقارن زیبایی که ایجاد می کنند گرفته تا نور دلنشین چراغ های مناظر شهری در شب، همه به اضافه کردن حس و حال سورئال به تصویر های شما کمک می کنند. شما حتی در صورت نیاز قادر اید سطح گودی را برای هدف عکاسی خود با یک بطری آب پُر نمایید. در این نوشته لنزک ۵ نکته برای عکاسی از گودال های آب و چند نمونه تصویر برای الهام شما علاقه مندان آورده شده است.

 

 

نکته اول: تا قادر اید دوربین را به زمین نزدیک کنید و زوایای مختلف را امتحان نمایید

همیشه زوایای مختلف را قبل از ثبت تصویر امتحان کنید. تصویر گرفتن با یک زاویه پایین (ارتفاع نزدیک به زمین) می تواند کاری کند که گودال آب مانند پهنه آبی وسیعی به نظر برسد. کمی دوربین را به بالا و پایین زاویه دهید تا به کادربندی مطلوب دست پیدا کنید.

 

نکته دوم: برای ثبت یک تصویر خوب از خیس شدن نترسید، با این وجود مراقب دوربین خود باشید

این واقعیت وجود دارد که احتمال خیس شدن می باشد، با اینحال جرات خود را افزایش دهید و از آب به نفع خود استفاده کنید. تولیدات فراوانی برای نگهداری از دوربین در مقابل باران وجود دارند. شما در بیشتر مواقع قادر اید یک کیسه پلاستیکی جهت اطمینان در کیف دوربین خود حمل نمایید.

نکته حرفه ای تر: با اینکه به تصویر کشیدن انعکاس روی آب فارغ از همه چیز زیباست، با اینحال شما قادر اید فرا تر رفته و با ثابت یا فریز کردن حرکت پاشیدن آب در هوا (با تنظیم یک سرعت شاتر سریع مانند ۱/۵۰۰ ثانیه یا سریع تر) تصویر پویا تری بگیرید.

 

نکته سوم: مانند همیشه در مواجه با آب در جستجوی تقارن باشید

حقیقتا باید بگوییم که تقارن برای چشم انسان بسیار خوش آیند است. از آب جمع شده روی سطح زمین از قبیل یک آینه استفاده کنید و در جستجوی تقارن های دلچسب باشید. دنبال جزئیات معماری، الگو ها و خطوط هدایتگری که چشمان تماشاگر را به داخل عکستان هدایت کنند.

 

نکته چهارم: در ساعت طلایی عکاسی کنید

احتمالا با ساعت طلایی آشنایی دارید. این یک قانون مهم در عکاسی است. به ساعت قبل از غروب و بعد از طلوع خورشید، «ساعت طلایی» گفته می شود. این زمانی است که آسمان با محدوده ای از رنگ ها و الگوی ابر ها زنده می شود. ساعت طلوع و غروب خورشیدد را در برنامه هواشناسی خود چک کنید تا برای عکاسی برنامه ریزی کنید.

 

نکته پنجم: در جستجوی چراغ های روشن شهری بعد از تاریک شدن هوا باشید

عکاسی یعنی ثبت نور. چه چیزی زیباتر از ثبت نور چراغ ها در تصویر است؟ پیشنهاد میکنیم وقتی که هوا تاریک می شود و چراغ های شهر روشن، نمایی بطور کلی دارای اختلاف خواهید داست. ایزو (ایزو – حساسیت سنسور دوربین به نور) را بالا ببرید و از سرعت شاتر های آهسته تر استفاده کنید تا به نوردهی مطلوب برسید. سرعت شاتر آهسته به معنی شانس ثبت لرزش دوربین و تار شدن تصویر است، از اینرو در اینجا بهره برداری از سه پایه پیش نهاد می شود.

 

نمونه تصویر های الهام دهنده از انعکاس روی گودال آب

پیشتر چند نمونه تصویر دلچسب از ثبت انعکاس روی آب جمع شده بر سطح زمین برای الهام شما علاقه مندان آورده شده:

امیدواریم که نکات و فرضیه های مطرح شده در این نوشته برای شما علاقه مندان مفید بنا شده باشند، از تصویر ها الهام گرفته باشید و هر بار که از کنار آب جمع شده بر روی زمین می گذرید آن ها را به خاطر آورید.

منبع: لنزک

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X