حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نگاهی به دوربین فیلمبرداری سونی Sony DCR-HC62

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری منحصر بفرد سونی مدل DCR-HC62 از مدل‌های MiniDV می باشد که عمل‌کرد و قابلیت های خوبی را ارائه می‌نمایدد. از مشخصات این دوربین فیلمبرداری جدید می‌توانیم به زوم اپتیکال 25 برابر، زوم دیجیتال 2000 برابر، نمایشگر 2.7 اینچی لمسی، Super NightShot® Plus برای فیلم‌برداری در تاریکی مطلق و USB اشاره کنیم.

 

گفتنیست دوربین خوش دست سونی مدل DCR-HC62 به لنز کارل زایس Vario-Tessar و لرزش‌گیر Super SteadyShot تجهیز شده. این دو، در کنار هم به داشتن تصاویر ویدیویی شفاف، شارپ و واضح کمک می‌نمایند.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

 
قابل ذکر است که نمایشگر LCD دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  DCR-HC62یک نمایش‌گر 2.7 اینچی 123.000 پیکسلی با زاویه چرخش 270 درجه‌ای می باشد با این LCD دیگر مشکلی در پیش رو نخواهید داشت. جزییات و کیفیت تصاویر به نمایش درآمده بر روی آن نیز بسیار خوب م یباشد و از آن راضی خواهید بود. این نمایش‌گر برای عکاسی و فیلم‌برداری، مرتب کردن تصاویر و تماشای ویدیوهای ضبط شده کارآیی خوبی دارد.

 

نکته ی قال توجه اینکه حس‌گر به کار رفته در ددوربین فیلم‌برداری سونی مدل  DCR-HC62 یک حس‌گر HAD™ است که 6/1 اینچ اندازه دارد. تعداد پیکسل‌های موثر آن نیز 690.000 پیکسل می باشد. روی هم رفته می‌توان گفت حس‌گر DCR-HC62 عمل‌کرد خوبی دارد و جزییات و وضوح خوبی را ارائه می‌کند. تکنولوژی Megapixel به کار رفته در این دوربین جذاب عمل‌کرد عکاسی دیجیتال و فیلم‌برداری دیجیتال آن را بسیار بالا برده می باشد.

 
یک خبر دیگر اینکه زوم اپتیکال دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  DCR-HC62 یک زوم 25 برابر است که در کنار زوم دیجیتال 2000 برابر، کمک زیادی به داشتن یک نمای کلوزآپ بسیار عالی می‌کند. درون‌یابی زوم دیجیتال (Digital Zoom Interpolation) قابلیت دیگری است که به داشتن یک زوم دیجیتال خوب می‌انجامد.

اگر در مورد لنزهای کارل زیس اطلاعات کافی ندارید بابد توضیح دهیم که لنزهای کارل زایس Vario-Tessar اکثرآ برای دوربین‌های جمع و جور طراحی و ساخته شده‌اند. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC62 نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. به کمک این لنزها شارپنس و کنتراست تصاویر به به‌ترین شکل ممکن حفظ می‌گردد.
و دیگر اینکه لرزش‌گیر به کار رفته در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  DCR-HC62 نیز از نوع Super SteadyShot است که با تشخیص لرزش‌ دوربین یا دست، و برآورد شدت این لرزش، اثرات ناشی از آن را به شکل بسیار خوبی جبران می‌نماید و کیفیت تصاویر شما تا حد زیادی حفظ می‌گردد.

 
توجه داشته باشید که باتری‌های شارژی یون لیتیوم سونی بر خلاف باتری‌های NiCad (نیکل کادمیومی)، کیفیت خود را در اثر شارژهای پی دی پی از دست نداده است. به همین سبب به راحتی می‌توانید بدون هیچ گونه نگرانی نسبت به عمر باتری‌ها، آن‌ها را شارژ نمایید و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.

 

 

کارکرد جالب توجه دیگری که در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  DCR-HC62 تعبیه شده کارکرد Tele Macro است. این کارکرد طوری بر روی سوژه فوکوس می‌کند که بر روی قسمت‌های دیگر کادر دوربین فوکوس نمی‌شود. حالت Tele Macro نیز برای تصویربرداری از نماهای بسیار نزدیک (به ویژه زمانی که نمی‌خواهید سایه‌ای بر روی سوژه داشته باشید) بسیار مناسب می باشد.

خبر خوش اینکه شما با فوکوس دستی دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  DCR-HC62 قادر هستید از پانل لمسی دوربین، تنظیمات فوکوس را اعمال کنید. فوکوس دستی از قابلیت های کارآمدی است که کار در شرایط سخت را راحت می‌کند. سیستم NightShot® Plus Infrared نیز به داشتن ویدیوهایی کمک می‌کند که کم‌تر به سبزی می‌زنند. در مورد افکت‌های تصویری این دوربین هم می‌توان به حالت Picture Effect اشاره نمود. این افکت‌ها در مود Camera موجود هستند: Monotone، Pastel و Sepia. در عین حال، در مود پخش مجدد هم وجود دارند.

 

در اینجا شایان ذکر است دکمه‌های Zoom و Record از مشخصات دیگری هستند که در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  DCR-HC62 دیده می شوند. این دکمه‌ها بر روی کادر LCD نمایشگر قرار دارند. به این ترتیب، هنگام کار به طور مثال  با زاویه‌های پایین و مانند آن، راحت‌تر کار می‌نمایید.

 
و در اخر این نقد و بررسی گفتنیست شما قادر هستید با این دوربین جدید و مدرن تصاویر ویدیویی خود را با صدا و به صورت زنده و از طریق USB برای دیگر دوستان خود پخش نمایید. امکان پخش مجدد تصاویر از روی نوار دوربین هم میسر است. توانایی دیگری که می‌توان به آن اشاره نمود دکمه‌ی Easy Handycam است. در صورت فشار دادن این دکمه بیش‌تر مشخصه‌های این دوربین فوق االعاده قفل می‌شوند و شما تنها با دکمه‌هایی کار خواهید کرد که برای ضبط فیلم اهمیت دارند.

 

ویژگیهای فنی دوربین فیلم‌برداری سونی  DCR-HC62

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  DCR-HC62 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•1- دارای حس‌گر HAD™ است که 6/1 اینچی
•2- صفحه نمایش 2.7 اینچی 123.000 پیکسلی با زاویه چرخش 270 درجه‌ای
• 3-دارای زوم اپتیکال 25 برابر
•4- قابلیت زوم دیجیتال 2000 برابر
•5- Super NightShot® Plus
•6- لنز کارل زایس Vario-Tessar
•7- لرزش‌گیر Super SteadyShot

 

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X