حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نگاهی دوباره به دوربین عکاسی سونی Sony Alpha DSLR-A300

در این پست از سایت عکاسی یکی دیگر از محصولات شرکت سونی یعنی دوربین Sony Alpha DSLR-A300 را جهت نقد و بررسی برای شما آماده کرده ایم.

دوربین جدیدی که میخواهیم در این پست برای شما عزیزان معرفی کنیم دوربین سونی الفای A300 است که در اوایل سال 2008 میلادی راهی بازار شد. دوربین سونی آلفای A300 یک دوربین حرفه‌ای DSLR است که قابلیت‌های خوب و کارآمدی را به کاربر ارائه می‌کند. A300 به حس‌گر 10.2 مگاپیکسل موثر مجهز است. در این دوربین با بهره‌گیری از تکنولوژی‌ها و مشخصه‌های کارآمد، نه تنها سرعت خوبی را تجربه می‌کنید، بلکه این قابلیت‌ها به راحت‌تر شدن هرچه بیش‌تر عکاسی نیز کمک می‌کنند. از مشخصه‌های جالب A300 می‌توان به تکنولوژی Quick AF Live View اشاره کرد که تکنولوژی جدیدی است. به این ترتیب، به شما امکان داده شده تا عکس‌های خود را بر روی صفحه نمایش دوربین کادربندی کنید. در واقع دیگر نگران سرعت اتوفوکوس دوربین نخواهید بود. اگر با دوربین سونی آلفای A300 کار کنید مطمئنا از مکانیسم جدید Pentamirror Tilt استقبال خواهید کرد. به این صورت که نور به حس‌گر دوربین تابانده می‌شود. از این رو، حتی در حالت نمایش زنده نیز می‌توانید به صورت اتوماتیک فوکوس داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت دوربین A300 سونی دوربین سریع و کارآمدی است که در هر دو حالت کار با منظره‌یاب اپتیکال یا live view عمل‌کرد خوبی دارد. حالت Quick AF Live View به ردیابی سوژه و فوکوس سریع روی آن کمک زیادی می‌کند. به طوری که می‌توانید با کیفیت و سرعت خوبی به صورت پیاپی عکاسی کنید.

دوربین عکاسی سونی آلفای A300 یک دوربین حرفه‌ای DSLR است که قابلیت‌های خوب و کارآمدی را به کاربر ارائه می‌کند. دوربین عکاسی سونی آلفای A300 به حس‌گر 10.8 مگاپیکسل (10.2 مگاپیکسل موثر) مجهزشده است که امروزه پیکسل بالایی نیست اما در این دوربین با بهره‌گیری از تکنولوژی‌ها و مشخصه‌هایی که در A300 در نظر گرفته شده نه تنها سرعت خوبی را تجربه می‌کنید، بلکه این قابلیت‌ها به راحت‌تر شدن هرچه بیش‌تر عکاسی نیز کمک می‌کنند. صفحه نمایش 2.7 اینچی 230.000 پیکسلی، فلاش جهنده با برد 12 متر و مکانیسم جدید Pentamirror Tilt از دیگر مشخصه‌های این دوربین هستند.

دوربین عکاسی سونی الفای A300 از یک صفحه نمایش با کیفیت 2.7 اینچی بهره میبرد که این صفحه نمایش کیفیت خوبی دارد و از نوع TFT می‌باش و زاویه دید خوبی را نیز ارائه می‌کند. با بهره‌مندی از حالت Live View و صفحه نمایش قابل تنظیم در دوربین A300 دیگر نیازی نیست تا دوربین عکاسی را دقیقا جلوی چشم خود نگه‌دارید. از دیگر ویژگی‌های بارز دوربین عکاسی سونی الفای  A300می‌توان به پردازش‌گر BIONZ اشاره نمود. قابل ذکر است برای کارآیی هر چه به‌تر دوربین عکاسی هنگام عکاسی در نور کم، لرزش‌گیر Super SteadyShot ارائه شده که به شما امکان می‌دهد با سرعت شاتری حدود 2.5 تا 3.5 گام کندتر از حد معمول عکاسی کنید.

حدافل ایزوی A300 ایزوی 100 و حداکثر ایزوی آن نیز 3200 می‌باشد.دوربین عکاسی سونی الفای A300  محدوده دینامیکی خوبی نیز دارد. عکس‌های این دوربین زیبا کیفیت خوبی دارند و از نوردهی مناسب و بهینه‌ای بهره می‌برند. از جزییات و کنتراست این تصاویر راضی خواهید بود. هنگام کار با منظره‌یاب اپتیکال دوربین عکاسی سونی الفای A300  می‌توانید با سرعتی معادل 3 فریم بر ثانیه به صورت پیاپی عکاسی کنید. باتری به کار رفته در این دوربین عکاسی فوق العاده از نوع اینفولیتیوم است که برای 740 عکس با استاندارد CIPA عمر می‌کند. این حالت در صورت به کارگیری منظره‌یاب اپتیکال دوربین عکاسی می باشد و در صورت کار در حالت live-view، این تعداد عکس به چیزی حدود 410 عدد کاهش پیدا می کند.

در مجموع میتوانیم بگوییم  دوربین عکاسی سونی الفای A300  هم مثل سایر محصولات کمپانی سونی که اکثرا با کیفیت هستند با کیفیت است. بسیار خوش‌دست می‌باشد و از نگه‌داشتن آن احساس خستگی نخواهید کرد. وزن دوربین عکاسی سونی الفای A300  با احتساب باتری 632 گرم است. بدنه‌ آن نیز ابعادی با اندازه‌های 75×99×131 میلی‌متر دارد. سیستم ضد غبار، پشتیبانی از فرمت‌های JPEG و RAW، پشتیبانی از کارت‌های CompactFlash™ Type I/II، پشتیبانی از USB 2.0 پرسرعت، تراز سفیدی اتوماتیک و دستی هفت حالته به همراه هشت حالت عکاسی از پیش تنظیم شده از جمله توانایی دیگری هستند که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

از ویژگی های  بارز و یسبار مهم دوربین  عکاسی دیجیتال سونی آلفای A300 میتوانیم به  موارد زیر اشاره کنیم:

• یک دوربین کارآمد بسیار خوش‌ساخت و زیبا
• دارای حس‌گر 10.2 مگاپیکسل موثر
• دارای صفحه نمایش 2.7 اینچی 230.000 پیکسلی TFT
•توانایی پشتیبانی از USB 2.0 پرسرعت
•دارای لرزش‌گیر Super SteadyShot
•توانایی پشتیبانی از فرمت‌های JPEG و RAW
•قابلیت  پشتیبانی از کارت‌های CompactFlash™ Type I/II SD

 

منبع: دیجیکالا و دیگر منابع

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X