حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نگاهی مقدماتی به دوربین المپوس Olympus SP-720UZ

چندی نمیگذرد که کمپانی المپوس از دو دوربین کامپکت سوپر زوم به نام های SP-820 UZ و SP-720 UZ رو نمایی کرده است
مشخصات هر دو کامپکت مبتنی بر سنسور CMOS 14 مگاپیکسلی ، فیلمبرداری Full HD 30 فریم در ثانیه و نمایشگر 3 اینچی 460k می باشد. در زیر به معرفی دوربین  المپوس Olympus SP-720UZ میپردازیم.

در ابتدا باید بگوییم در ادامه ی دوربین های عکاسی سطح Bridge المپوس، این کمپانی مدلی میانه را با نام 720UZ رونمایی کرده. باید یادآور شویم که دوربین های Bridge مشابه پلی بین دوربین های عکاسی کامپکت و DSLR قرار می گیرند بدین معنی که بدنه ای DSLR مانند دارند ولی درون آن ها سنسور تصویر و دیگر تکنولوژی های دوربین های عکاسی کامپکت قرار گرفته است. این دوربین عکاسی ها عمدتا قابلیت زوم بالایی را عرضه می کنند.
دوربین عکاسی دیجیتال الیمپوس مدل 720UZ نیز دارای دستگیره ای کاملا بزرگ می باشد و هرچند که از دوربین عکاسی 820UZ کوچکتر می باشد ولی در دست خیلی خوب جای می گیرد. اولین تفاوت بارز دوربین عکاسی دیجیتال الیمپوس مدل 720UZ با دوربین عکاسی 820UZ در قابلیت زوم لنز آن می باشد. در حالی که دوربین 820UZ قابلیت زوم 40 برابر را دارد و جزو یکی از سوپرزوم ترین دوربین های این رده قرار می گیرد، دوربین عکاسی دیجیتال الیمپوس مدل 720UZ قابلیت ارائه ی بزرگنمایی تا 26 برابر را ارائه می دهد.

به هر ترتیب همین مقدار توانایی در زوم هم با توجه به قیمتی که این محصول دارد بسیار خوب می باشد. لنز 820UZ در ضمن با کمینه ی فاصله ی کانونی 22 میلی متر عنوان یکی از وایدترین لنزهای موجود بر روی دوربین عکاسی ها را هم به خود اختصاص می دهد و این در حالی است که لنز دوربین عکاسی دیجیتال الیمپوس مدل 720UZ کمینه ی فاصله ی کانونی 26 میلی متر را ارائه می دهد.

 

باید در اینجا بگوییم که دوربین های دیجیتال کامپکت المپوس از تکنولوژی پردازشگر تصویر iHS  مجهز شده اند که منجر به حساسیت بالا ، نویز کم و فوکوس سریع می شوند. برای عکاسی با این دوربین کافیست که آن را بر روی مود iAuto یا اتوماتیک هوشمند قرار دهید، آن را به سوی سوژه نشانه روید و دکمه ی شاتر را بفشارید تا همه ی تنظیمات به صورت خودکار انجام گیرد و دوربین بهترین و با کیفیت ترین عکس ممکن را به صورت خودکار برای شما تولید کند یعنی به محض ظاهر شدن سوژه به راحتی میتوانید از آن عکاسی کنید.

به صورت منطقی این دوربین از لرزش گیر تصویر مکانیکی هم بهره برده است تا سبب کاهش اثر لرزش دست شما در عکسی که می گیرید بشود. از این که بگذریم، سنسور تصویر این دوربین دقیقا همانی می باشد که در دوربین عکاسی مدل 820UZ به کار رفته است. پس در نتیجه از نظر کیفیت عکاسی باید از آن انتظارات مشابه داشته باشیم.دوربین عکاسی دیجیتال الیمپوس مدل 720UZ هم قابلیت ضبط ویدیویی 1080p HD را ارائه می دهد که این بسیار عالی می باشد.
گفتنیست در قسمت پشتی دوربین عکاسی دیجیتال الیمپوس مدل 720UZ هم نمایشگر 3 اینچی 460000 پیکسلی قرار گرفته که کیفیت بسیار خوبی را ارائه می کند. برخلاف دوربین عکاسی مدل 820UZ که انرژی آن از طریق باتری های قلمی تامین می گردد، این دوربین عکاسی فوق العاده مجهز به باتری لیتیوم-یونی قابل شارژ می باشد. عکس ها و فیلم ها نیز بر روی کارت حافظه ی SD/SDHC/SDXC ذخیره می گردند.

در پایان باید بگوییم در مورد عکس های دوربین عکاسی دیجیتال الیمپوس مدل 720UZ و دوربین های عکاسی کامپکت اخیری که توسط شرکت المپوس به بازار آمده است، نظر ما این است که تصاویر مقداری آب رنگی می باشند. این حالت آب رنگی را حتی در ایزوهای پایین هم می توان مشاهده نمود. این مقداری نگران کننده می باشد چرا که نشانگر میزان استفاده ی زیاد از سیستم کاهش نویز می باشد. علی الخصوص از ایزوی 800 به بعد این روند چنان تشدید می شود که به وضوح از میزان جزئیات عکس ها کاسته می شود.

مشخصات مهم و اصلی دوربین المپوس SP-820 UZ :

  •  توانایی فیلمبرداری Full HD با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • دارای  نمایشگر 3 اینچی 460k
  • همچنین باید گفت  قطعا وجود مجیک فیلترها به تصاویرتان جلوه های هنری خواهد بخشید و عکاسی را سرگرم کننده تر و لذت بخش تر از قبل خواهد کرد.
  • دارای کابل خروجی HDMI
  • دارای  فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • توانایی  برخورداری از مود iAUTO
  •  توانایی  عکاسی پاناروما
  •  توانایی  عکاسی سه بعدی
  •  توانایی  فوکوس خودکار سریع
  •  توانایی شارژ باطری توسط USB
  •   پشتیبانی از کارت های حافظه SD . SDXC . SDHC . Eye-Fi
  •   دارای سنسور CMOS 14 مگاپیکسل

 

 

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X