حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نگاهی مقدماتی به دوربین نیکون Nikon Coolpix A

ابتدا باید بگوییم بارزترین  ویژگی دوربین عکاسی کولپیکس نیکون A  سنسور تصویر این دوربین زیبا می باشد.. سنسوری APS-C یا به ادعای کمپانی  نیکون DX-Format با رزولوشن 16 مگاپیکسل. به احتمال زیاد تقریبا همانی که بر روی دوربین عکاسی نیکون مدل D7000 استفاده شده است. میکرولنزهایی که بر روی این سنسور تصویر قرار گرفته باعث شده که هرچند این دوربین عکاسی جالب دارای لنزی واید است، اما اثر ویگنت کمتری در عکس ها بگذارد.

 

با این وجود این سنسور تصویر یک ویژگی دیگر دارد که آن را تا حد زیادی مشابه به دوربین عکاسی نیکون مدل D7100 و دوربین عکاسی Pentax K5 II می کند، این ویژگی بارز چیزی نیست جز فقدان فیلتر Low Pass. این سبب می شود که بر شارپنس عکس ها افزوده گردد. با این وجود مقداری اثر نامطلوب Moire اجتناب ناپذیر است. این را نیز فراموش نکنیم بگوییم که کمینه ی نسبت کانونی لنز این دوربین عکاسی شکیل f/2.8 است.

 

از این نظر واقعا بهترین نمی باشد. همچنین از 7 قطعه در 5 گروه ساخته شده است. بر طبق ادعای شرکت نیکون این لنز از نظر شارپنس و کیفیت در سطحی کاملا حرفه ای است. به دور بشکه ی لنز حلقه ی فوکوس دستی نیز قرار گرفته است. دیافراگم نیز از نوع 7 تیغه ای است.

لازم به گفتن است دوربین عکاسی کولپیکس نیکون A  مشخصا برای کاربران طبقه ی Enthusiast ساخته شده است. طبق گفته ی خود کمپانی نیکون کاملا مناسب عکاسان DSLR ی که به دنبال یک دوربین عکاسی کوچک پشتیبانی برای دوربین خود می باشند است. این دوربین به دو رنگ مشکی و تیتانیومی ساخته شده و به خصوص رنگ دوم آن ما را به یاد دوربین عکاسی های کنتاکس سری G می اندازد. انرژی دوربین عکاسی کولپیکس نیکون A  از همان باتری 7.4 وات ساعتی تامین می شود که پیش از این در دوربین های سری 1 این کمپانی استفاده شده بود. بعلاوه کفشک فلاش اکسترنال آن نیز از نوع i-TTL می باشد.

 

دوربین عکاسی نیکون کولپیکس A توانایی فیلم برداری Full HD در 30 فریم بر ثانیه و در فرمت MPEG4 را دارد. بعلاوه امکان کنترل کامل نوردهی در فیلم برداری وجود دارد. ولی سوکت میکروفون اکسترنال بر روی  این دوربین جالب موجود نیست تا از نظر ضبط صدا به محدودیت بمواجه شوید.

 

گفتنیست زمانی که به بدنه دوربین عکاسی کولپیکس نیکون A  که نگاه کنیم، در کل دوربین کوچکیست و فقط 10 درصد بزرگتر از دوربین عکاسی Sony RX100 است. پس جزو بزرگ جثه ترین ها نیست. پنل جلویی و پشتی آلومینیومی است و پنل های بالایی و پایینی هم از آلیاژ منیزیوم ساخته شده اند. بنابراین کاملا احساس مستحکم بودن را به شما منتقل می کند.

 

لازم است بدانید که با وجود سایز کوچک، دوربین عکاسی کولپیکس نیکون A   برای در دست گرفته شدن خیلی ساده است و در جای جای آن لاستیک هایی دیده می شود. تجهیزات جانبی هم که برای این دوربین وجود دارند زیاد هستند. به خصوص یک چشمی اپتیکال 450 دلاری وجود دارد که بر روی کفشک فلاش نصب می گردد. فلاش بالاجهنده ی خود دوربین  عکاسی نیز فوق العاده قدرتمند است و بردی در حد 11 متر را ارائه می کند.

در پایان گفتنیست که دوربین عکاسی کولپیکس نیکون A   حرکت بسیار خوبی از کمپانی نیکون بوده است. علی الخصوص از نظر کوچکی این دوربین عکاسی استثنایی می باشد و می تواند رقیبی جدی برای Fujifilm X100s به حساب آید. با این حال یک نکته ما را نگران می کند. آن چیزی نیست جز لنز معادل 28 میلی متر با f/2.8. X100 و X100s دارای لنز 35 میلی متری با f/2.0 هستند. به نظرمان می آید که لنز دوربین های فوجی فیلم مقداری کارآمدتر خواهند بود.

 

مشخصات اصلی نیکون کولپیکس A

 

  • مشخصات کلی نیکون کولپیکس A – وزن 299 گرم گرم
  • مشخصات نیکون کولپیکس A حسگر و تصویر حسگر CMOS 16.9 مگاپیکسل- اندازه APS-C-23.5X15.6
  • لنز نیکون کولپیکس A:  اندازه 28میلی متر میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال 1 برابرلرزشگیر تصویر
  • فیلم ابعاد Full HD – سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • عکسبرداری نیکون کولپیکس A :  سرعت شاتر از 1/2000 ثانیهتا 30 ثانیه- ایزو 100 تا 25600 – تکنولوژی تشخیص چهره – تکنولوژی تشخیص لبخند عکاسی سه بعدی
  • صفحه نمایش نیکون کولپیکس A:  اینچبا رزولوشن 921000 نقطهLive View
  • سایر مشخصات نیکون کولپیکس A:  ذخیره بر روی کارت حافظه SD, SDHC, SDXC – باتری یون لیتیوم استاندارد

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X