حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نگاهی منتقدانه به دوربین عکاسی Sony Alpha DSLR-A350

در این پست از سایت عکاسی برای شما دوستان عزیز نقد و بررسی  عکاسی Alpha DSLR-A350 را آماده کرده ایم.دوربین عکاسی سونی آلفای A350 یک دوربین عکاسی حرفه‌ای DSLR است که قابلیت‌های خوب و کارآمدی را به کاربر ارائه می‌کند. A350 به حس‌گر 14.9 مگاپیکسل (14.2 مگاپیکسل موثر) مجهز است. در این دوربین با بهره‌گیری از تکنولوژی‌ها و مشخصه‌هایی که در A350 در نظر گرفته شده نه تنها سرعت خوبی را تجربه می‌کنید، بلکه این قابلیت‌ها به راحت‌تر شدن هرچه بیش‌تر عکاسی نیز کمک می‌کنند. صفحه نمایش 2.7 اینچی 230.000 پیکسلی، فلاش جهنده با برد 12 متر، لرزش‌گیر Super SteadyShot و مکانیسم جدید Pentamirror Tilt از دیگر مشخصه‌های این دوربین هستند. دوربین دیگری که در این‌جا معرفی می‌شود دوربین دیجیتال سونی مدل آلفای A350 است. این دوربین در ژانویه سال 2008 میلادی به بازار دوربین‌های دیجیتال معرفی شد. دوربین سونی آلفای A350 یک دوربین حرفه‌ای DSLR است که قابلیت‌های خوب و کارآمدی را به کاربر ارائه می‌کند. A350 به حس‌گر 14.2 مگاپیکسل موثر مجهز است. در این دوربین با بهره‌گیری از تکنولوژی‌ها و مشخصه‌هایی که در A350 در نظر گرفته شده نه تنها سرعت خوبی را تجربه می‌کنید، بلکه این توانایی ها به راحت‌تر شدن هرچه بیش‌تر عکاسی نیز کمک خوااهند کرد.

دوربین عکاسی سونی آلفای  A350 را به تکنولوژی جدید Quick AF Live View مجهز کرده است. به این ترتیب، به شما امکان داده شده تا عکس‌های خود را بر روی صفحه نمایش دوربین عکاسی کادربندی کنید. وقعا دیگر نگران سرعت اتوفوکوس دوربین نخواهید بود. اگر با دوربین عکاسی سونی آلفای A350 کار کنید به طور مطمئن از مکانیسم جدید Pentamirror Tilt استقبال خواهید کرد. به این صورت که نور به حس‌گر دوربین تابانده می‌شود. از این رو، حتی در حالت نمایش زنده نیز می‌توانید به صورت اتوماتیک فوکوس داشته باشید.

به طور کلی می‌توانیم بگوییم دوربین عکاسی سونی آلفای  A350 دوربین عکاسی سریع و کارآمدی است که در هر دو حالت کار با منظره‌یاب اپتیکال یا live view از عمل‌کرد بسیار خوبی برخوردار است.
حالت Quick AF Live View به ردیابی سوژه و فوکوس سریع روی آن کمک زیادی می‌کند. به نحوی که می‌توانید با کیفیت و سرعت خوبی به صورت پیاپی عکاسی کنید.
صفحه نمایشی که در دوربین عکاسی دیجیتال سونی آلفای A350 ارائه شده یک صفحه نمایش 2.7 اینچی 230.000 پیکسلی است. این صفحه نمایش کیفیت خوبی دارد و از نوع TFT می‌باشد. زاویه دید خوبی را نیز ارائه می‌کند. با بهره‌مندی از حالت Live View و صفحه نمایش قابل تنظیم در دوربین A350 دیگر نیازی نیست تا دوربین را درست جلوی چشم خود نگه‌دارید.

همچنین کمپانی سونی از سی پی یو BIONZ در دوربین الفای A350 استفاده کرده است. شایان ذکر است برای کارآیی هر چه به‌تر دوربین هنگام عکاسی در نور کم، لرزش‌گیر Super SteadyShot ارائه شده که به شما امکان می‌دهد با سرعت شاتری حدود 2.5 تا 3.5 گام کندتر از حد معمول به عکاسی بپردازید.
حدافل ایزوی دوربین دیجیتال عکاسی سونی آلفای  A350 ایزوی 100 و حداکثر ایزوی آن نیز 3200 می‌باشد. این دوربین محدوده دینامیکی خوبی نیز دارد. عکس‌های آن کیفیت خوبی دارند و از نوردهی مناسب و بهینه‌ای بهره می‌برند. از جزییات و کنتراست این تصاویر مطمئنا راضی خواهید بود.
زمان کار با منظره‌یاب اپتیکال دوربین دیجیتال عکاسی سونی آلفای  A350 می‌توانید با سرعتی معادل 2.5 فریم بر ثانیه به صورت پیاپی عکاسی کنید. باتری به کار رفته در این دوربین از نوع اینفولیتیوم است که برای 730 عکس با استاندارد CIPA عمر می‌کند. این حالت در صورت به کارگیری منظره‌یاب اپتیکال دوربین عکاسی می باشد و در صورت کار در حالت live-view، این تعداد عکس به چیزی حدود 410 عدد کاهش مپیدا می کند.
در انتها میتوانیم بگوییم  دوربین دیجیتال عکاسی سونی آلفای  A350  یک دوربین عکاسی بسیار خوش دست و زیبا می باشد که از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

گفتنیست وزن دوربین دیجیتال عکاسی سونی آلفای  A350 با احتساب باتری 632 گرم است. بدنه‌ آن نیز ابعادی با اندازه‌های 75×99×131 میلی‌متر دارد. سیستم ضد غبار، پشتیبانی از فرمت‌های JPEG و RAW، پشتیبانی از کارت‌های CompactFlash™ Type I/II، پشتیبانی از USB 2.0 پرسرعت، تراز سفیدی اتوماتیک و دستی هفت حالته به همراه هشت حالت عکاسی از پیش تنظیم شده از جمله توانایی  های  دیگری هستند که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم.

از دیگر مشخصه های بارز و بسیار مهم و اصلی دوربین عکاسی  دیجیتال سونی آلفای A350 به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

•دارای  یک دوربین کارآمد بسیار خوش‌ساخت و زیبا
•دارای حس‌گر 14.2 مگاپیکسل موثر
•دارای  صفحه نمایش 2.7 اینچی 230.000 پیکسلی TFT
• دارای پشتیبانی از USB 2.0 پرسرعت
•توانایی  لرزش‌گیر Super SteadyShot
• توانایی پشتیبانی از فرمت‌های JPEG و RAW
• پشتیبانی از کارت‌های CompactFlash™ Type I/II SD

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X