حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نگاهی کلی به دوربین کوچک Nikon Coolpix S30

دوربین عکاسی Nikon Coolpix S30  را میتوان تا حدودی ارزان قیمت ترین دوربین عکاسی ضد آب و ضد ضربه‌ای که تا به حال معرفی شده دانست. در ادامه با ما در سایت عکاسی همراه باشید.

دوربین Nikon Coolpix S30  برای افتادن از فاصله‌ی حدود 80 سانتی متری ضد ضربه و تا عمق حدود 3 متری هم ضد آب می‌باشد. به هر صورت نسبت به استانداردهای سال 2012 کمی ابتدایی می‌نماید ولی به هر صورت قیمت را نباید فراموش کنیم. ظاهر آن نیز در نوع خود خاص است و اتفاقا برخلاف بسیاری از دوربین عکاسی های هم رده لنز آن در قسمت میانی قرار گرفته می باشد.

اگر بخواهیم خیلی سریع به سراغ ویژگی های بارز عکاسی برویم، اول به سنسور تصویر می‌رسیم که رزولوشن 10 مگاپیکسل را ارائه می‌دهد و سایز آن تنها 1/3 اینچ می‌باشد. یعنی چیزی در حد 4.8X3.6 میلی متر. سنسور تصویر خیلی کوچکی است و حتی از سنسورهای 1/2.3 اینچ هم کوچکتر می‌باشد. به هر صورت طراحان  دوربین عکاسی  نیکون مدل کولپیکس S30 تصمیم گرفته اند که رزولوشن آن از 10 مگاپیکسل هم بالاتر نرود چرا که تراکم پیکسل بیش از حد زیاد می‌شد. حساسیت سنسور نیز فقط تا 1600 بالا می‌رود.

این دوربین مجهز به لنز 29-87 میلی متر با قابلیت زوم 3 برابر می‌باشد. این لنز خیلی واید نیست و توانایی زوم زیادی هم ندارد. البته کمینه‌ی نسبت کانونی آن f/3.3-5.9 می‌باشد که باعث می‌شود در شرایط نوری ضعیف بتوانید بهتر عکاسی کنید. این لنز فاقد لرزش گیر اپتیکال می‌باشد. پس باید توجه کنید که در هنگام عکاسی دست شما لرزش نداشته باشد. کمینه‌ی فاصله‌ی فوکوس این لنز نیز در مود ماکرو 1 سانتی متر می‌باشد. به هر صورت از دوربینی در این رده‌ی قیمتی انتظار بیش از این هم نداریم.

دوربین عکاسی  نیکون مدل کولپیکس S30 قابلیت  فیلم برداری با رزولوشن 720p HD را دارد. این فوق العاده است چرا که از چنین دوربین عکاسی در این سطح قیمت و همچنین سنسور تصویر کوچک این توانایی ضبط ویدیویی بعید بود.

انرژی  دوربین عکاسی  نیکون مدل کولپیکس S30  از دو باتری قلمی سایز AA تامین می‌شود. اگر دو باتری نو و خوب را درون آن قرار دهید می‌توانند تا 240 عکس را پشتیبانی کنند. استفاده از این باتری‌ها تا حد زیادی بر وزن دوربین عکاسی اضافه کرده است به نحوی که علی رغم ابعاد کوچک، وزن آن به 214 گرم می‌رسد که نسبتا زیاد است.

ضمنا دوربین عکاسی  نیکون مدل کولپیکس S30 مجهز به نمایشگر 2.7 اینچی 230,000 پیکسلی نیز می باشد که در برابر دیگر ویژگی های بارز  این دوربین عکاسی جالب کاملا استاندارد است.

در مجموع دوربین عکاسی  Nikon Coolpix S30  یک دوربین عکاسی مقاوم ضد آب و ضد ضربه‌ی خیلی ارزان قیمتی می باشد  که ویژگی هایی کاملا در سطح مبتدی‌ها را ارائه می‌کند. کاربری  دوربین عکاسی  نیکون مدل کولپیکس S30  بسیار ساده است و کافی است که آن را به سوی سوژه نشانه بروید و دکمه‌ی شاتر را بفشارید تا بهترین و با کیفیت ترین عکس گرفته شود. پس اگر به دنبال دوربین عکاسی با این ویژگی‌ های خاص  و قیمت فوق العاده ارزان می باشید،  این دوربین گزینه‌ی بسیار مناسبی می باشد.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X