حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نگاهی کلی به دوربین Casio Exilim EX-FH25

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا محصولات کاسیو را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل FH25 با واسط کاربری ساده شده، قیمت کاملا پایین‌تر، بدنه‌ی بسیار سبک‌تر و بهبودهایی که در سیستم اپتیکی و عکس‌برداری انجام شده می باشد.باید بگوییم دوربین جدید سوپرزوم FH25 کاملا از مدل پیشین خود یعنی دوربین عکاسی F1 پیشی گرفته است. دوربین عکاسی جدید و سریع EXILIM EX-FH25 از طراحی جدیدی بهره برده است که طراحان با استفاده از چند ترفند آن را نسبت به مدل‌های قبلی برتر ساخته‌اند.

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل FH25 از حسگر 10 مگاپیکسلی CMOS Backside illuminated بهره برده است؛ در حالی که بر روی مدل قبلی از حسگر 9 مگاپیکسلی استفاده شده بود. حسگر جدید دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو مدل FH25 دارای ویژگی می‌باشد که مدارهای آن در قسمت پشت قرار گرفته‌اند،در نتیجه امکان جذب نور بیشتری را به آن اعطا می کند. این به معنای افزایش حساسیت نیز می‌باشد و ضمنا در این دوربین عکاسی زیبا ISO از 1600 به 3200 ارتقاء یافته است. تغییر بزرگ بعدی افزایش حافظه‌ی داخلی از 32 مگابایت به 86 مگابایت بوده است که برای گرفتن چند عکس در صورت نبود کارت حافظه مناسب است.دوربین عکاسی دیجیتال سوپر زوم کاسیو مدل FH25 از قابلیت زوم اپتیکال 20X برخوردار است. در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین  عکاسی زیبا داشته باشیم.

گفتنیست سرعت عکاسی پیاپی این دوربین عکاسی فوق العاده 40 فریم بر ثانیه می‌باشد. در ویژگی ضبط ویدیو این دو دوربین عکاسی بسیار شبیه به یکدیگر می‌باشند. در مورد ضبط ویدیو باید توضیح دهیم که توانایی‌های این دوربین عکاسی شکیل از رزولوشن بسیار بالا و سرعت فیلم‌برداری آرام تا رزولوشن پایین و عکاسی سریع را در بر می‌گیرد.دوربین عکاسی دیجیتال سوپر زوم کاسیو مدل FH25 توانایی ضبط ویدیویی با کیفیت HD در ابعاد 1280 × 1280 پیکسل و کیفیت DV در ابعاد 480 × 640 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه را داراست.

برای فیلم‌برداری با سرعت بالا اگر رزولوشن را تا 64 × 224 پیکسل پایین بیاورید شما می‌توانید سرعت فیلم‌برداری را تا 1000 فریم بر ثانیه و در رزولوشن 168 × 224 پیکسل تا سرعت 420 فریم بر ثانیه افزایش دهید. در رزولوشن 336 × 448 پیکسل می‌توانید سرعت‌های 240 و 30 فریم بر ثانیه و در رزولوشن 480 × 640 پیکسل می‌توانید سرعت‌های 120 و 30 فریم بر ثانیه را داشته باشید. دوربین عکاسی دیجیتال سوپر زوم کاسیو مدل FH25 این توانایی را دارد که با فشردن دکمه‌ی شاتر تا نیمه، تا 5 ثانیه یا 40 عکس پیش از رکورد را نیز ضبط کند. و این اجازه می‌دهد که تصاویر پیش از فشردن دکمه‌ی شاتر به طور کامل هم ضبط بشوند.

شایان ذکر است لنز دوربین عکاسی دیجیتال سوپر زوم کاسیو مدل FH25 که قابلیت زوم 20X را دارد دارای بیشترین گشودگی دهانه‌ی دیافراگم F2.8 تا F4.5 از حالت واید تا زوم می‌باشد و حداقل آن بدون وابستگی به زوم F7.9 می‌باشد. دوربین عکاسی دیجیتال سوپر زوم کاسیو مدل FH25 از سیستم فوکوس خودکار کنتراست بهره می‌برد که امکان تشخیص چهره، AF Tracking و انتخاب دستی نقاط فوکوس را به عکاس می‌دهد. امکان فوکوس دستی نیز وجود دارد. در حالت معمولی حداقل فاصله‌ی فوکوس 12 سانتی‌متر‌ و حداکثر بی‌نهایت می‌باشد. در حالت ماکرو حداقل 12 سانتی‌متر‌ و حداکثر 50 سانتی‌متر‌ می‌باشد و در حالت سوپر حداقل فاصله‌ی فوکوس به 1 سانتی‌متر‌ و حداکثر به 12 سانتی‌متر کاهش پیدا می‌کند. همانطور که انتظار می‌رفت دوربین عکاسی دیجیتال سوپر زوم کاسیو مدل FH25 چشمی اپتیکال ندارد و در عوض از چشمی الکترونیکی 0.2 اینچی با رزولوشن 201,600 نقطه بهره برده است. نمایشگر 3 اینچی این دوربین عکاسی نیز رزولوشن 230,400 نقطه را ارایه می‌نماید.

در ادامه باید بگوییم دوربین عکاسی دیجیتال سوپر زوم کاسیو مدل FH25دارای گستره‌ی ISO از 100 تا 3200 می‌باشد. در حالت‌های عادی و اتوماتیک سرعت شاتر از 1/2000 ثانیه تا 1 ثانیه و در حالت‌های Priority AE و دستی از 1/2000 ثانیه تا 30 ثانیه می‌باشد. ولی هنگامی که در مود High-Speed به عکاسی می‌پردازید سرعت شاتر می‌تواند تا 1/40,000 ثانیه افزایش یابد.

اضافه بر 18 مود صحنه، این دوربین عکاسی خوشدست مودهای Aperture Priority و Shutter Priority را نیز ارایه می‌کند که بوسیله‌ی این دو کاربر قادر است تا گشودگی دیافراگم و سرعت شاتر را به صورت دستی تنظیم کند. مود Full Manual نیز برای تنظیم دستی تمامی پارامترهای عکاسی وجود دارد. مترینگ مودهای نوردهی شامل Multi-Pattern, Center Weighted, Spot می‌شوند. این دوربین عکاسی خوش استایل 8 تنظیم ترازسفیدی یا White Balance دارد که شامل Auto یا اتوماتیک ، Manual یا دستی و شش مود از پیش تنظیم شده می‌شوند. فلاش POP-UP یا داخلی آن قابلیت پوشش 7 متر در حالت واید و 4.4 متر در زوم را دارد و چهار مود تنظیمات از قبیل بر طرف کردن سرخی چشم را داراست.

در انتها باید توضیح دهیم دوربین عکاسی دیجیتال سوپر زوم کاسیو مدل FH25 قابلیت پشتیبانی از کارت‌های حافظه‌ی SDHC, MultiMediaCard, MultiMediaCardplus را داراست. همچنین 86 مگابات حافظه‌ی داخلی نیز موجود می‌باشد. عکس‌ها می‌توانند در فرمت‌های JPEG و DNG RAW ذخیره گردند و در سرعت‌های بالاتنها در فرمت JPEG ذخیره می‌گردند. ویدیوها در فرمت AVI و Motion JPEG ذخیره می‌گردند و ضبط صدا نیز به صورت Mono انجام می‌شود. برای تهیه‌ی انرژی دوربین عکاسی دیجیتال سوپر زوم کاسیو مدل FH25 باید از 4 باتری قلمی‌AA استفاده نمایید.توجه داشته باشید که برای اقتصادی‌تر بودن می‌توانید باتری شارژی به همراه شارژر تهیه کنید. پورت ارتباطی این دوربین عکاسی سوپرزوم USB نسخه‌ی 2.0 می‌باشد ولی دارای HDMI نمی باشد.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X