حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نگاهی کلی به دوربین Nikon 1 J3

معرفی کلی دوربین نیکون J3
اگر بخاطر بیاورید در نمایشگاه CES امسال شرکت  نیکون به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی و مورد استقبال بازدیدکنندگان در زمینه‌ی دوربین‌های دیجیتال دست به کار شده و  مدل جدید و نسبتاً ارزان از خانواده دوربین‌های بدون آیینه را رونمایی کرده است.البته گفتنیست که دو لنز جدید نیز به همراه این مدل معرفی شده است.J3   دارای لنز قابل تعویض می باشد و با وجود کامپکت بودن و قیمت پایینش همانند سایر دوربین های بدون آیینه از امکانات پیشرفته ای برخوردار است.
J3 دارای حسگر 14 مگاپیکسلی است و S1 نیز به حسگر 10 مگاپیکسلی بسنده کرده است. این حسگرهای CMOS هر دو از نوع CX هستند. هر دو دوربین از سیستم AF هیبریدی و موتور پردازش گرافیکی اکسپیدی A3 که محصول نیکون است، برخوردارند و عامل تصاویرشفاف و ویدئو های HD در تمامی شرایط نوری می باشند.

دوربین عکاسی نیکون مدل J3 بعد  از دوربین های عکاسی مدل های J2 و J1 معرفی شده تا به عنوان یک سری میانی بین سری S و V ایفای نقش کند. دوربین عکاسی نیکون مدل J3 بیشتر به دوربین عکاسی S1 شبیه است تا به دوربین عکاسی مدل V1. به صورتی که بدنه ای کاملا کوچک و بدون دستگیره دارد و طراحی و کاربری آن نیز خیلی ساده است. دو دوربین عکاسی در نگاه اول کاملا شبیه به یکدیگر می نمایند. با این حال در قسمت بالای دوربین عکاسی نیکون مدل J3 پیچ تنظیم بزرگی دیده می شود.

 

 

 

عکاسی پی در پی در نیکون J3

عکاسی پی در پی میتواند در بسیاری از مواقع کمک حال عکاس باشد. برای مثال هنگامی که در صحنه های پر تحرک حضور دارید بسیار سخت است که بدانید چه لحضه ای باید عکسبرداری کنید و راه حل آن دیدن با حرکت آهسته است. برای این منظور هنگامی که دکمه ی شاتر را نیمه فشار دهید دوربین J3 به صورت پی در پی عکسبرداری کرده و به مدت چند ثانیه با سرعت تقریبی 20 فریم در ثانیه عکسبرداری کرده و شما میتوانید اتفاقی که افتاده است را به صورت حرکت آهسته بر روی نمایشگر دیده و زمانی که عکس (لحظه) دلخواهتان را دیدید مجددا بت فشردن کامل دکمه ی  شاتر آن را ثبت کنید.

 

 

جالب توجه این جاست که برخلاف بسیاری از پیچ های تنظیم دست کم بر روی دوربین عکاسیهای مشابه، نمی توانیم مودهای عکاسی دستی چون Av، Tv یا M را بیابیم. البته این بدین معنی نیست که دوربین عکاسی نیکون مدل J3  فاقد چنین مودهایی نباشد، شما می توانید آن ها را از طریق منو انتخاب بکنید.

گفتنیست سنسور تصویر دوربین عکاسی نیکون مدل J3   برخلاف S1 از نوع 14 مگاپیکسلی می باشد. S1 سنسور تصویر 10 مگاپیکسلی دارد. به طور معمول قابلیت عکاسی RAW و فیلم برداری Full HD نیز از جمله ویژگی های این دوربین می باشند. اما یکی از ویژگی های بسیار جالب دوربین عکاسی نیکون مدل J3 و دوربین عکاسی مدل  S1 بیشینه ی سرعت شاتر این دو است. این دو دوربین بیشینه ی سرعت شاتر 1/16000 ثانیه را ارائه می دهند. یعنی دو برابر بیشتر از DSLR های سطح حرفه ای.

چنین سرعت شاتر بالایی کاملا مناسب عکاسی های بسیار پر سرعت استودیویی در شرایط نورپردازی مطلوب می باشد. دوربین عکاسی نیکون مدل J3   ویژگی خاص دیگری ندارد.  این دوربین جالب فقط  اینکه نسبت به مدل پیشین خود پیشرفتی نسبتا خوب حساب می شود.

 

در انتها باید یادآوری کنیم که نیکون J3 با لنز 10-30 میلیمتر و S1 با لنز 11-27.5 میلیمتر تا فوریه 2013 در دسترس علاقه مندان قرار خواهند گرفت و به احتمال فراوان قیمت آنها به ترتیب 500 و 600 دلار خواهد بود.همچنین برای تطابق با شخصیت و سلیقه ی کاربران J3 در انواع رنگ های مختلف و شیکی از جمله بنفش سیاه ، سفید ، نقره ای و بژ نمایان خواهد شد و S1 در رنگ های سفید ، سیاه و سفید ، قرمز ، صورتی و خاکی موجود می باشد.

 

مشخصات اصلی نیکون مدل J3

  • مشخصات کلی نیکون مدل J3 :  – وزن 201 گرم
  • مشخصات حسگر نیکون مدل J3 :  و تصویر حسگر CMOS 14.2 مگاپیکسل- اندازه 1 اینچ 13.2X8.8 میلی متر
  • لنز  نیکون مدل J3 : لرزشگیر تصویر
  • فیلم نیکون مدل J3 :  ابعاد Full HD – سرعت 60 فریم بر ثانیه
  • عکسبرداری نیکون مدل J3 :  سرعت شاتر از 1/16000 ثانیهتا 30 ثانیه- تکنولوژی تشخیص چهره – تکنولوژی تشخیص لبخند
  • صفحه نمایش 3 اینچبا رزولوشن 921000 نقطهLive View
  • سایر مشخصات نیکون مدل J3 : ذخیره بر روی کارت حافظه SD/SDHC/SDXC – باتری یون لیتیوم استاندارد
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X