حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نگاهی کلی به دوربین Sony HDR-UX10

در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

در ابتدا باید بگوییم کمپانی  سونی یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه‌ی ساخت دوربین‌های فیلم‌برداری می باشد ، که توانست دوربین جدید دیگری از مدل‌های سری HD را به بازار دوربین‌های فیلم‌برداری عرضه کند. دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD از نمونه مدل‌هایی می باشد که بر اساس تکنولوژی AVCHD کار می‌کند و به قابلیت ضبط با رزولوشن کامل 1080×1920 مجهز شده می باشد.

کیفیت و وضوح تصاویر این دوربین زیبا بسیار خوب بوده و جزییات را به خوبی ثبت می‌نماید. سیستم ثبت تصویر آن نیز بسیار کارآمد است. این دوربین بر اساس استاندارد MPEG-4 AVC/H.264 کار می‌کند و با بسیاری از برنامه‌های ویرایشی نسل سوم سازگار می‌باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
در مجموع بای بگوییم ، مدل‌های AVCHD بهترین کارآیی را هنگام ضبط تصویر ارائه می‌نمایند. دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD نیز همین طور می باشد. این دوربین جذاب نیز با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های پیش‌رفته‌ی تصویربرداری، به توانایی  تشخیص چهره مجهز شده است که این ویژگی می‌تواند حداکثر 8 چهره را به صورت هم‌زمان در کادر LCD شناسایی نماید. به این ترتیب، تنظیماتی مانند فوکوس، نوردهی و رنگ برای داشتن چهره‌های طبیعی‌تر و تونالیته‌ی به‌تر پوست به طور اتوماتیک انجام می‌شود. در هنگام عکاسی نیز تنظیمات مربوط به فلاش انجام خواهد شد. دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD  به قابلیت فیلم‌برداری هیبریدی بر روی کارت حافظه و حداکثر تا 1 ساعت پیاپی (در حالت 1440 LP) و روی دیسک دو لایه‌ی DVD +R مجهز شده است.
در ادامه توجه داشته باشید که صفحه نمایشگر به کار گرفته شده در ادوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD نیز یک صفحه نمایش 2.7 اینچی میباشد. حال‌ آن‌که صفحه نمایش دوربین‌های بسیار پیش‌رفته‌ی HDD به صفحه نمایش 921.000 پیکسلی 3.2 اینچی مجهز شده‌اند.
شایان ذکر است حس‌گر به کار گرفته شده در دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD یک حس‌گر 5/1 اینچی CMOS می باشد که در مقایسه با مدل‌های پیشین این سری اندازه‌ی کوچک‌تری دارد. اما در عین حال از پردازش‌گر Bionz و تکنولوژی Exmor استفاده شده است. با به کارگیری سیستم Exmor/Bionz نویز کم‌تری را خواهید داشت.

 

قابل ذکر است که دوربین فیلم‌برداری بی نظیر سونی HDR-UX10 بر خلاف دیگر هندی‌کم‌های موجود در بازار، تعداد پیکسل‌های بیش‌تری را هنگام ضبط AVCHD برای چهره‌های مشخص شده محاسبه می‌نماید و به این صورت، تصاویر با کیفیت به‌تری ضبط می‌گردند. حس‌گر ClearVid CMOS و تکنولوژی Exmor از مشخصه های مهم این دوربین عالی به شمار می‌روند. این تکنولوژی به صورت دیجیتال و آنالوگ از نویز تصویر کم می‌نماید. سرعت خوب پردازش، سیستم کاهش نویز پردازش‌گر Bionz و بهینه‌سازی محدوده دینامیکی در کنار هم طوری عمل می‌نمایند که فیلم‌ها و عکس‌های دوربین فیلم‌برداری سونی UX10علاوه بر رزولوشن بالا، کیفیت رنگی و جزییات بسیار خوبی داشته باشند.

 

در ادامه باید بگوییم  همراه با دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD  قادر هستید اظلاعات تصویری خود را به سه روش مختلف ذخیره نمایید: DVD، کارت حافظه یا حافظه‌ی داخلی 8 گیگابایتی. حافظه‌ی داخلی 8 گیگابایتی دوربین برای ذخیره‌ی یک ساعت فیلم (در حالت 1920 HD) بسیار مناسب است. شما می‌توانید فیلم‌های خود را از حافظه داخلی و کارت‌های حافظه به هارد دوربین انتقال دهید. هم‌چنین، امکان انتقال عکس‌ها از حافظه‌ی داخلی دوربین بر روی کارت‌های حافظه نیز میسر شده می باشد. شما قادر هستید تصاویر خود را بر روی DVD یا کارت‌های حافظه PRO Duo ذخیره نمایید. بر روی این دوربین کلیدی در نظر گرفته شده که به کمک آن به منوی اصلی دوربین دست‌رسی خواهید داشت.
نکتهی دیگر اینکه لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot و لنز کارل زایس Vario-Sonnar T از دیگر ویژگی هایی هستند که در این دوربین جالب خواهید دید. به کمک این دو مشخصه فیلم‌ها و تصاویر شما بسیار نرم و شفاف خواهند بود. قابلیت‌های صوتی دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD نیز بسیار پیش‌رفته می باشد. ضبط صدای دیجیتال دالبی مزیت بسیار خوبی به شمار می‌رود. مشخصه‌ی دیگری که می‌توانیم به آن اشاره کنم میکروفون داخلی دوربین برای زوم صدا می باشد. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل UX10 از بلوتوث ECM-HW1 سونی برای ضبط بی‌سیم از حداکثر فاصله‌ی 100 پایی نیز پشتیبانی می‌نماید.

 به طور کلی میتوان گفت دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-UX10 از جمله‌ دوربین‌هایی است که به حس‌گر ClearVid CMOS و تکنولوژی Exmor مجهز شده است. این دوربین از DVD و کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. زوم اپتیکال 15 برابر، میکروفون داخلی برای زوم صدا و مشخصه‌ی تشخیص چهره برای شناسایی حداکثر 8 چهره از جمله مشخصه‌هایی هستند که در این دوربین می‌بینید. صفحه نمایش آن نیز یک صفحه‌ نمایش 2.7 اینچی 211.000 پیکسلی است که کیفیت خوبی را از خود نشان داده است.

باید بدانید دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD  قادر می باشد تصاویر را با فرمت x.v.Color نیز ضبط نماید. رنگ‌های به عمل آمده از کار با فرمت x.v.Color بسیار شفاف‌تر و واضح‌تر از فرمت sRGB می باشند. از دیگر مشخصه هایی که در UX10 مشاهده می کنید می‌توانیم به لرزش‌گیر اپتیکال اشاره کنیم. مشخصه‌ی “Link to Zoom” اولویت صوت را با افزایش زوم دوربین تغییر می‌دهد.

قابلیت های سونی  HDR-UX10 DVD

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل HDR-UX10 DVD می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•1-دارای حس‌گر 5/1 اینچی CMOS
•2 -دارای پردازش‌گر BIONZ
• 3-عکس‌های 4 مگاپیکسلی
•4 –زوم اپتیکال 15 برابر
• 5-زوم دیجیتال 180 برابر
• 6-صفحه نمایشگر 2.7 اینچی 211.000 پیکسلی
•7 -قابلیت ضبط ویدیویی AVCHD با رزولوشن 1080×1920 بر روی DVD
• 8-حافظه‌ی داخلی 8 گیگابایتی
• 9-قابلیت تشخیص چهره حداکثر تا 8 چهره (فیلم‌برداری)
•10- استفاده از DVD-R، DVD+R، DVD+RW، DVD-RW و DVD+R DL (8 سانتی‌متری)
•11 -مجهز شده به میکروفون زوم داخلی
• -12فوکوس اتوماتیک و دستی
•13-دارای  فلاش داخلی
•14 -باتری شارژی سونی NP-FH60
• 15-خروجی ویدیو، A/V و USB

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X