حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

نگاهی گذرا به دوربین کنون پاورشات PowerShot A1200 IS

در این پست میخواهیم یکی دیگر از محصولات کانن PowerShot A1200 IS را معرفی و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

شرکت کانن با معرفی دوربین‌های کامپکت A2200 و A1200 دوربین‌های عکاسی برای علاقه مندان عکاسی POINT and SHOT  در سری A خود اضافه کرد. دوربین عکاسی 14 مگاپیکسلی A2200 باریک‌ترین دوربین سری A تا به این تاریخ می‌باشد و از باتری قابل شارژ لیتیوم-یونی برای تامین انرژی خود بهره می‌برد. این در حالی است که دوربین 12 مگاپیکسلی A1200 برای تامین انرژی از باتری‌های قلمی سایز AA استفاده می‌کند. هر دو دوربین های عکاسی از نمایشگرهای 2.7 اینچی، لنزهای واید 28 میلی‌متری با توانایی زوم 4 برابر و قابلیت ضبط ویدیویی 720p HD بهره می‌برند. به هر صورت دوربین‌های سری A پاورشات کانن ارزان قیمت‌ترین دوربین‌های کامپکت این شرکت به شمار می‌روند که برای افراد مبتدی با بودجه‌ی کم که به دوربین دیجیتال نیاز دارند انتخاب مناسبی می‌باشد. کاربری این دوربین‌های عکاسی بسیار ساده است و دوربین‌هایی Point to Shoot به حساب می‌آیند.در دوربین های POINT and SHOOT فقط کافی است که دوربین را به سوی سوژه نشانه بروید و دکمه‌ی شاتر را بفشارید. این دو دوربین عکاسی جدید با وجود قابلیت فیلم‌برداری 720p HD می‌توانند بسیار با ارزش باشند.

از نظر فن‌آوری دو دوربین A2200 و A1200 دقیقا مشابه هم و در حقیقت دوقلو یکدیگر به شمار میروند. هر دو این دوربین های عکاسی از لنز 28-112 میلی‌متر توانایی زوم 4 برابر بهره می‌برند که فاقد لرزش‌گیر اپتیکال است و در عوض نوعی لرزش‌گیر الکترونیکی بر روی این دوربین‌ها وجود دارد که می‌تواند تا حدودی لرزش دست شما را جبران کند تا اثر کمتری بر روی عکس نهایی داشته باشد. این لنز بیشینه‌ی گشودگی دیافراگم F/2.8-5.9 را پوشش می‌دهد که برای چنین دوربین‌هایی خوب است و با آن می‌توان عکاسی در شب بهتری داشت و در ضمن به عمق میدان کم در عکس‌ها نیز دست یافت. نزدیک‌ترین فاصله‌ی فوکوس لنز 3 سانتی‌متر است که عالیست. هر دو دوربین مجهز به نمایشگر 2.7 اینچی با کیفیت 230,000 نقطه هستند که البته بی شک برای دوربین‌های عکاسی در چنین رده و قیمتی بسیار مناسب محسوب میشود.

با تمام این توضیحات تنها تقاوت این دو دوربین عکاسی یکی در سنسور تصویر است که دوربین A2200 سنسور 14.1 مگاپیکسلی دارد و دوربین A1200 دارای سنسور 12.1 مگاپیکسلی است و دیگری در باتری است. A2200 دارای باتری لیتیوم-یونی قابل شارژ است که می‌تواند تا حدود 280 شات شارژدهی کند و این در حالی است که دوربین A1200 می‌تواند تا حدود 200 شات با دو باتری قلمی سایز AA بگیرد. البته می‌توانید باتری‌های شارژی AA هم تهیه کنید. خوشبختانه در قسمت بالای هر دو دوربین یک پیچ تنظیم شوتینگ مود وجود دارد که از آن طریق می‌توانید شوتینگ مود مورد نظر خود را تعیین کنید. اگر بخواهید به صورت خیلی آسان و Point to Shoot عکس بگیرید می‌توانید پیچ تنظیم را بر روی مود سبز رنگ Auto یا همان Smart Auto قرار دهید که دوربین در حقیقت در حالت تمام خودکار قرار می‌گیرد. توانایی فیلم‌برداری 720p HD هم امکان بسیار خوبی است که می‌تواند تا حد زیادی بر ارزش این دو دوربین بیفزاید. این فیلم‌برداری در 30 فریم بر ثانیه صورت می‌گیرد و در ضمن ویدیوها با فرمت MPEG ذخیره می‌شوند و صدا هم به صورت مونو ضبط می‌شود. این دوربین‌ها از فن‌آوری‌های بسیار خوبی چون Smart Auto, Face Detection, Auto Redeye Reduction و بعضی Creative Filters (فیلترهای خلاقانه) بهره می‌برند که خیلی خوب است. در ضمن این دو دوربین به پرداشگر تصویر DIGIC 4 مجهز می‌باشند. البته سرعت عکاسی پیاپی آن‌ها در حدود 1 فریم بر ثانیه است.

به هر صورت همانطور که گفتیم دوربین‌های عکاسی A2200 و A1200 برای عکاسان مبتدی و علاقه‌مندان به عکاسی که بودجه‌ی کمی هم دارند ولی به یک دوربین دیجیتال نیاز دارند انتخاب‌های بسیار مناسبی به شمار میروند. منتظر نقد و بررسی کامل این دوربین در آینده باشید.

 

به نقل از :دیجیکالا و دیگر منابع

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X