حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

هر آنچه باید در مورد دوربین Canon Powershot S110 بدانید

در این پست میخواهیم یکی دیگر از محصولات کانن را معرفی و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما علاقه منداد سایت عکاسی قرار بگیرد.

دوربین کوچک ولی بسیار کار آمد Canon Powershot S110  زمانی وارد بازار شده که رقبای سرسختی چون Sony RX100 و Fujifilm XF1 در آن قرار دارند. S110 را می توان یک آپدیت ملایم نسبت به S100 دانست به طوری که با همان سنسور 12.1 مگاپیکسلی 1/1.7 اینچی، پردازشگر DIGIC 5 و لنز 24-150 میلی متر با توانایی زوم 5 برابر تقریبا همان S100 است! در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

همانطور که گفتیم، S110 یک آپدیت نسبتا ملایم بر روی S100 است. لنز این دوربین هم همانند لنز مدل پیشین در حالت واید کمینه ی نسبت کانونی سریع f/2.0 و در حالت زوم نسبت کانونی نسبتا بالای f/5.9 را ارائه می دهد. دکمه ها و کنترل ها هم تقریبا یکسان هستند. اما بزرگترین آپدیت این دوربین را می توان در نمایشگر لمسی مولتی تاچ خازنی و گیرنده ی داخلی Wi-Fi دید. این باعث شده که GPS دوربین S100 بر روی S110 یافت نشود. البته می توانید با Sync کردن دوربین با گوشی هوشمند خود از طریق Wi-Fi، از GPS گوشی خود برای Geo Tag استفاده نمایید.

S110 مقداری مربعی تر ساخته شده و گوشه های آن تیز تر می باشند. از بالا نیز که به دوربین نگاه کنیم کاملا شبیه به مدل پیشین است. این در حالیست که دکمه ی پاور کمی کوچک تر شده و دکمه ی شاتر هم از رنگ نقره ای به رنگ مشکی در آمده است.

نمایشگر لمسی همان عملکردهایی را ارائه می کند که انتظار داشتیم که شامل Touch to Focus نیز می شود. از یکی از آپدیت ها می توان به اضافه شدن عملکرد Virtual Dial اشاره کرد که با فشردن این دکمه از طریق نمایشگر لمسی می توانید عملکرد حلقه ی دور لنز را تغییر دهید. برای مثال اگر در مود AV باشید با چرخش حلقه می توانید گشودگی دیافراگم را تغییر دهید ولی با فشردن دکمه ای که گفتیم می توانید جبران نوردهی را نیز تغییر بدهید.

Wi-Fi داخلی هم عملکردهایی استاندارد دارد به صورتی که می توانید از آن برای انتقال تصاویر به گوشی هوشمند، تبلت یا لپ تاپ استفاده کنید یا آن ها را مستقیما بر روی شبکه های اجتماعی آپلود نمایید. بعلاوه می توانید آن ها را مستقیما برای چاپ از طریق پرینترهای دارای Wi-Fi نیز ارسال نمایید. این دوربین همچنین از یک ویژگی به نام Zoom Plus بهره می برد که به نوعی زوم دیجیتال بهبود یافته را رقم می زند تا کیفیت تا حد ممکن پایین نیاید. این فن آوری در دوربین های سونی با نام Clear Image Zoom شناخته می شود.

در اینجا نیز نظر شما را به جدول مقایسه‌ای بین دوربین S110 با سایر رقبا جلب می‌کنیم. برای مشاهده اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید بر روی جدول کلیک نمایید.

سخن آخر

در کل باید گفت که هرچند دوربین Canon Powershot S110 بهبودی نسبتا کوچک نسبت به مدل پیشین است، ولی همانند مدل های پیشین خود دوست داشتنی می باشد. نمایشگر لمسی نیز باعث می شود که کاربری این دوربین کاملا لذت بخش تر شود.

 

منبع دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X