حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

همکاری ال جی و اپل در طراحی ماژول تشخیص چهره آیفون 8

طبق اخبار غیر موثقی که منتشر شده است اینگونه به ذهن خطور میکند که کمپانی ال جی اینوتک وظیفه‌ی تامین ماژول‌های تشخیص چهره آیفون 8 (Apple iPhone 8) را بر عهده خواهد داشت. این گوشی انتهای سال 2017 با هزینه ای بیش از هزار دلار توزیع خواهد شد.

 

اخیرا مطبوعات کره‌ای گزارش داده‌اند که ال جی اینوتک تصمیم گرفته است هم کاری خود با اپل را گسترش دهد. به ادعای آن‌ها، این تولیدکننده وظیفه‌ی تولید ماژول تشخیص چهره آیفون 8 را بر عهده خواهد داشت. این بخش نیمه هادی کمپانی ال جی به علاوه از طرف دیگر با اسم مسئول تولید سنسورهای عکاسی این گوشی نمونه برتر نیز لقب خواهد گرفت. به ذهن خطور می کند آن‌ها با سرمایه‌گذاری به ارزش 238.5 میلیون دلار، یک کارخانه تازه را جهت برآمدن از پس تولید قطعات ضروری اپل راه‌اندازی کرده است.

تفاوت تشخیص چهره آیفون 8 و گلکسی اس 8

طبق این گزارشات سنسور تشخیص چهره آیفون 8 دارای اختلاف از گلکسی اس 8 خواهد بود

آنطور که در خبرها آمده است از سال 2016 تا این لحظه، تولید کننده آیفون و ال جی اینوتک در حال پیشرفت دیزاین یک سیستم دوربین تشخیص چهره سه بعدی برای اپ های ایمنی و سرگرم‌کننده هستند. این تکنولوژی بطور کلی تازه و نو خواهد بود. هم اینک شیوه‌های متفاوتی جهت تشخیص چهره مانند توانایی ذکر شده در موبایل های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس می باشد که از شیوه اسکن دو بعدی سود میبرد و می‌توان آن را به سادگی با نشان دادن تصویری از چهره فرد صاحب گوشی، دور زد.

همچنین باید بگوییم که اندازه‌ی آن نیز کوچکتر از سنسورهای تشخیص چهره‌ای است که تا به امروز به وسیله دیگر کمپانی‌ها پیشرفت یافته است. این سنسور ویژه اپل از امنیت ممتازی دارا است و از تکنولوژی 3 بعدی برای جلوگیری از جعل سود میبرد. با این وجود هم کاری این دو کمپانی چیز تازه ای نیست، ال جی اینوتک به علاوه از طرف دیگر تولیدکننده ماژول دوربین دوتایی گوشی آیفون 7 پلاس نیز هست. با اینکه برنامه ریزی شده است دوربین ویژه تشخیص چهره آیفون 8 در قسمت جلویی این گوشی قرار بگیرد.

در نهایت باید اذعان کنیم که این‌ها تنها اطلاعاتی‌ست که ما از سنسور تشخیص چهره آیفون 8 اپل به دست آورده‌ایم و توانایی‌های دیگر آن تا به امروز به بیرون درز یپدا نکرده است. با این وجود آنچه که مسلم است، باید در اینجا این خبر خوب را به شما بگوییم که اپل و ال جی با هم کاری یکدیگر سعی بر آن دارند تا قابلیتی بسیار ایمن و مطمئن را در دست خریداران آیفون بعدی اپل قرار دهند. باید برای تشخیص صحت این اخبار منتظر عرضه این موبایل باشیم.

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X