حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

احیای مجدد هیپستاماتیک کلاسیک

 

در ابتدا باید بگوییم «هیپستاماتیک» یکی از قوی‌ترین اپلیکیشن‌های عکاسی با موبایل برای سیستم عامل iOS می باشد که از زمان معرفی تا کنون توجه بسیای را به خود جلب کرده است. از عکاسان حرفه‌ای گرفته تا کاربران عادی، روزانه افراد زیادی از سراسر جهان به انتشار عکس‌های گرفته شده توسط این اپلیکیشن می‌پردازند. تیم هیپستاماتیک جمعه‌ی گذشته برای اپلیکیشن عکاسی پرطرفدار خود Hipstamatic Camera یک بروزرسانی جدید در اپل استور منتشر نمود. نسخه‌ی جدید ۳۱۱ پس از مدت‌ها انتظار دو مشکل جدی رابط کاربری این اپلیکیشن را برطرف می‌کند. بسیاری از کاربران آیفون از زمان معرفی نسخه‌ی ۳۰۰ هیپستاماتیک از برخورد با این اشکالات شکایت کرده اند.

گفتنیست نسخه‌ی ۳۰۰ هیپستاماتیک با تغییرات اساسی همراه بوده است. تجربه ثابت کرده است که تغییرات بزرگ همیشه مشکلاتی را هم در پی دارند. در نسخه‌ی ۳۰۰ یک حالت جدید به نام دوربین حرفه‌ای (Pro Camera) به این نرم‌افزار عکاسی اضافه شد که امکان استفاده از تنظیمات دستی را برای فوکوس، نورسنجی، سرعت شاتر، تراز سفیدی و ایزو فراهم کرد. ولی از آن‌جاکه شهرت و محبوبیت هیپستاماتیک به سبب ظاهر و عملکرد متمایز آن در بازسازی حس عکاسی با یک دوربین نگاتیو کامپکت می باشد، سازندگان حالت اصلی را تحت عنوان دوربین کلاسیک (Classic Camera) حفظ نمودند. بنابراین در نسخه‌ی جدید عکاسان می‌توانند هنگام عکاسی میان دو حالت حرفه‌ای و کلاسیک رفت‌ و برگشت کنند. ولی این رفت‌ و برگشت تا قبل از انتشار بروزرسانی جدید یعنی نسخه‌ی ۳۱۱ خالی از ایراد نبوه است.

قابل ذکر است که مشکل اول، زمان تغییر وضعیت از حالت حرفه‌ای به حالت کلاسیک پیش می‌آمد. بسیاری از مواقع بعد از این تغییر حالت، بخش زیادی از ویزور به نمایش درنیامده و سیاه می‌گردید. اگر شما تجربه‌ی برخی ژانرها نظیر عکاسی خیابانی را داشته باشید حتما می‌دانید که سرعت عمل تا چه اندازه می‌تواند در عکاسی اهمیت داشته باشد. تصور کنید یک سوژه‌ی مناسب به شما نزدیک می‌شود و شما به دلیل این‌که مجبورید نرم‌افزار را به طور کامل بسته و از نو اجرا نمایید لحظه‌ی مناسب را از دست می‌دهید. هیچ‌چیز برای یک عکاس ناراحت‌کننده‌تر از این نمی باشد.

شایان ذکر است مشکل دوم مربوط به امکان زوم کردن روی ویزور بود. این توانایی با دو بار ضربه زدن روی صفحه نمایش، ویزور را جلو می‌آورد تا بتوانید کنترل بیشتری روی سوژه‌ی عکاسی داشته باشید. ولی پس از انتشار نسخه‌ی ۳۰۰، در بسیاری از گوشی‌های آیفون، ویزور بیش‌از‌حد جلو آمده و سبب می‌شد بخشی از کادر دوربین از دید عکاس خارج شود. در عمل، چنین مشکلی باعث می‌شود ترجیح دهید از این توانایی مهم حالت کلاسیک استفاده نکنید و بدون این توانایی،قطعا  عکاسی در حالت کلاسیک چندان خوشایند و لذت‌بخش نخواهد بود.

در پایان باید بگوییم  شاید شما هم از آن دسته عکاسان موبایل باشید که به سبب این مشکلات از حالت کلاسیک هیپستاماتیک نا امید شده اید و به حالت جدید حرفه‌ای روی آورده‌اید؛ یا شاید بدتر از آن به طور کامل هیپستاماتیک را کنار گذاشته و به سراغ نرم‌افزارهای دیگری رفته‌اید. ولی به احتمال زیاد  شما هم مانند ما نرم‌افزاری را نیافتید که بتواند جای هیپستاماتیک و دوربین کلاسیک آن را پر نماید. خوشبختانه هم‌اکنون با انتشار نسخه‌ی ۳۱۱ این مشکلات برطرف شده و می‌توانید دوباره از حس نوستالژیک دوربین کلاسیک هیپستاماتیک لذت ببرید. نسخه‌ی جدید اپلیکیشن عکاسی هیپستاماتیک را می‌توانید از اپ استور دانلود نمایید.

اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.

 

منبع: دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X