حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

پایان نافرجام گوشی پر زرق برق Galaxy Note 7

سامسونگ پس از ماه‌ها دست و پنجه نرم کردن با مشکل باتری‌های خراب Galaxy Note 7 بالاخره به صورت رسمی خبر پایان تولید و جمع آوری کامل این گوشی پر سر و صدا در سال 2016 را در تمام دنیا اعلام کرد. این شرکت دیگر قصد ادامه‌ی تولید یا درست کردن آن را ندارد و به طور کلی، پرونده‌ی Galaxy Note 7 را بسته است.

سامسونگ در بیانیه‌ای گفته است: “ما امنیت و سلامت مشتریان خود را در اولویت قرار داده‌ایم و به همین دلیل، تصمیم گرفته‌ایم تا فروش و تولید Galaxy Note 7 را متوقف کنیم.”

پیش‌بینی می‌شود جمع‌آوری گوشی‌های Galaxy Note 7 برای سامسونگ ۱۷ میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد.

شرکت سامسونگ دیروز خبر از جمع‌آوری تمام مدل‌های Galaxy Note 7 داد و گفت که چه مدل‌های اصلی و چه مدل‌های تعویضی این گوشی، باید خاموش شوند و در این حالت بمانند. دارندگان تمام مدل‌های Galaxy Note 7 می‌توانند گوشی‌های‌شان را به سامسونگ ارایه دهند و پول خودشان را پس بگیرند.

اپراتورهای مختلفی که اقدام به فروش Galaxy Note 7‌ کرده بودند، به مشتریان خود طبق بیانیه‌ای گفته‌اند که می‌توانند گوشی‌های‌شان را با یک گوشی دیگر سامسونگ، یا دیگر شرکت‌ها تعویض کنند.

گوشی Galaxy Note 7 در ماه مرداد عرضه شد و از سوی تمام منتقدان مورد توجه قرار گرفت؛ با این حال، ماه تمام نشده بود که اولین گزارش‌ها مبنی برا آتش گرفتن باتری این گوشی منتشر شدند. سامسونگ در ابتدا از دارندگان این گوشی‌ها خواست تا مدل فعلی‌شان را با مدلی سالم تعویض کنند، اما مدل‌های سالم هم آتش گرفتند.

 

شرکت سامسونگ می‌گوید که خارج کردن گوشی‌های هوشمند “گالاکسی نوت ۷” باعث شده تخمین سود سه ماهه این شرکت به یک سوم کاهش پیدا کند

ارزش سهام این شرکت امروز ۸ درصد کاهش یافت که در ده سال اخیر بی‌سابقه است. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند فقط جمع‌آوری گوشی‌های Galaxy Note 7 برای سامسونگ ۱۷ میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد.

به نظر کارشناسان پیروز این اتفاق نافرجام ، شرکت اپل و گوشی جدید ایفون 7 خواهد بود که بزرگترین رقیب خود را از میان برداشته است .

منبع: The Verge

کلیدواژه : سامسونگ
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X