حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

چطور با آیفون تصاویر بهتری ثبت کنیم؟

 

آیفون به عنوان مطرح ترین موبایل امروزی طرفداران زیادی دارد. اگر نیاز به گرفتن عکس های بهتر با آیفون خود را حس میکنید این مقاله از دیجیکالا میتواند برای شما مفید باشد.

-learning-blog HDR1 - چطور با آیفون تصاویر بهتری ثبت کنیم؟

در ابتدا باید بگوییم تلفن‌های همراه به خصوص گوشی‌های آیفون از دوربین با کیفیتی برخوردار می باشند. عکاسی با آیفون درحال عادی بسیار ساده می باشد و به‌همین سبب گزینه مناسبی برای افراد آماتور و غیر حرفه‌ای به‌ شمار می‌ رود.

شما قادر هستید با گوشی آیفون خود تصاویر بسیار خوبی ثبت نمایید، به‌شرط اینکه بدانید این کار را باید به چه صورت انجام دهید.

-learning-blog HDR4 - چطور با آیفون تصاویر بهتری ثبت کنیم؟

گفتنیست باید به این موضوع اشاره کنیم که با گوشی‌های موبایل هم می‌توان عکس‌های بسیار خوب و حرفه‌ای را ثبت نمود، اما باید بدانید این کار را به چه صورت انجام دهید. یکی از توانایی هایی که سبب می‌شود با گوشی آیفون عکس‌های بسیار خوبی تهیه نمایید، HDR می باشد. گزینه HDR یا High Dynamic Range توانایی است که روی بیشتر دوربین‌هایی که برای تلفن‌های همراه هوشمند پیشرفته ساخته می‌شوند، قرار می‌گیرد. این توانایی جذاب در حالت کلی رنگ‌ها را تقویت می‌کند و گستره داینامیکی عکس را بالا می‌برد که سبب می‌شود جزییات در قسمت‌های تاریک و روشن عکس با وضوح بیشتری به‌نمایش در بیایند. در حالت کلی این مشخصه افکت‌های بسیار خوبی را به عکس شما اضافه می‌کند. در زمان عکاسی از طبیعت قادر می باشید به قدرت این توانایی آگاه شوید.

-learning-blog HDR3 - چطور با آیفون تصاویر بهتری ثبت کنیم؟

قابل ذکر است که افکت HDR‌ به شکل معمول با ترکیب چند عکس مختلف از یک صحنهحاصل می شود. این عکس‌ها در ویژگی‌های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشند. تمام این عکس‌ها با هم ترکیب می‌شوند تا کاربر تمام ویژگی‌ها را در قالب یک عکس مشاهده نماید. دوربین‌هایی که در گوشی‌های همراه مدرن به‌کار می‌روند دارای توانایی ISP داخلی می باشند و به همین سبب نیازی ندارید که از یک منظره چند عکس بگیرید. تنها کافی است HDR را روشن کنید تا خود گوشی چند عکس با ویژگی‌های مختلف به شکل پشت‌سر هم ثبت نماید.

-learning-blog HDR7 - چطور با آیفون تصاویر بهتری ثبت کنیم؟

توجه داشته باشید که به هرصورت ممکن می باشد که بخواهید با چند ترفند مختلف عکس‌های HDR بهتری را ثبت نمایید. البته درحالت کلی باید شرایط عکاسی در حالت HDR را بلد باشید. در ابتدا باید محیطی که در آن قرار دارید را بررسی نمایید. یکی از شرایطی که می‌توانید قدرت HDR را در آن مشاهده کنید، عکاسی در حالتی است که نور پشت سوژه مورد نظر بسیار زیاد است و به اصطلاح حالت ضد نور به‌وجود آمده می باشد. در این حالت اگر به شکل HDR عکس‌برداری کنید، مشاهده می‌نمایید که سوژه مورد نظر سیاه و تاریک نمی‌شود و جزییات خوبی را در آن مشاهده خواهید نمود. شناسایی کردن موقعیتی که در آن قرار دارید در همه حالت سبب می‌شود که بتوانید تصاویر بسیار خوبی در حالت HDR ثبت نمایید.

-learning-blog HDR5 - چطور با آیفون تصاویر بهتری ثبت کنیم؟

باید بگوییم بد نیست که از برنامه‌هایی که برای عکاسی در حالت HDR ساخته شده‌اند، استفاده نمایید. توانایی HDR که روی آیفون قرار گرفته، هیچ‌گونه تنظیماتی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد و به همین سبب حتما باید از یک برنامه جانبی استفاده نمایید. برنامه‌ای مثل vividHDR با قیمت ۱٫۹۹ دلار گزینه بسیار خوبی خواهد بود. این برنامه  توانایی های بسیار زیادی برای عکاسی در حالت HDR فراهم می‌کند و به‌ همین سبب به شما ایده‌های مختلفی برای عکاسی می‌دهد. در ادامه چند برنامه دیگر برای عکاسی در حالت HDR را به شما معرفی می‌کنیم که استفاده از آن‌ها می‌تواند تصاویر بسیار زیبایی به همراه داشته باشد.

vividHDR
Pro HDR X
HDR for Free
در زیر تصاویری را مشاهده می‌نمایید که به وسیله برنامه vividHDR ثبت شده‌اند.
-learning-blog HDR8 - چطور با آیفون تصاویر بهتری ثبت کنیم؟
 اگر شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به آنچه گفته شد دارید خوشحال خواهیم شد آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر این مقاله را مفید یافتید لطفا آن را با دوستان خود هم به اشتراک بگذارید.
مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X