حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

چند روش برای تسلط بر استفاده از پیش زمینه

آیا تا به حال در هنگام عکاسی به پیش زمینه فکر کرده اید؟

اگر مهارت و استعداد ذاتی برای ترکیب بندی داشته باشید، ممکن است بتوانید پیش زمینه های جالب را بدون حتی فکر کردن به آنها به دست آورید. با این حال، تلاش آگاهانه برای قرار دادن المان های پیش زمینه در کادر، جذابیت و کیفیت عکس های شما را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد.

استفاده از المان های «مخفی»

تعریف یک روایت در تصاویرتان یکی از شیوه های همه در عکاسی است. یک راه برای انجام این کار، نشان دادن چیزی به بیننده است که شخصی که در عکس قرار دارد، آن را نمی داند یا نمی تواند ببیند.

-learning-blog photo foreground 1 4 - چند روش برای تسلط بر استفاده از پیش زمینه

قایم موشک، اثر استوریل (Estoril)

این تصویر اجرای ساده تکنیک فوق است. قرار فرد مخفی شده در پیش زمینه، این ذهنیت را به بینندگان می دهد که آنها نیز دارند همراه با پسربچه مخفی می شوند.

این کار نه تنها باعث ایجاد یک داستان می شود، بلکه تضاد نیز ایجاد می کند. بینندگان اکنون چیزی را تجربه می کنند که انتظارش را نداشتند. این تفاوت بین این است که به مشتریان بگویید یک چیز دقیقا چیست یا اجازه دهید خودشان داستان ها و مشاهداتشان را بسازند.

مهم است شما در عکس کاری کنید که بینندگان احساس یا فکر کنند، به جای این که تنها بگویید «همه چیز همانطور است که همیشه بوده»!

نگاه بیننده را به سمت پس زمینه هدایت کنید

زمانی که ما به یک تصویر نگاه میکنیم، شمهایمان به صورت منظم از تمامی قسمت های عکس عبور میکند. پس شما می توانید با استفاده از ترکیب بندی توجه بیننده را به سمتی که خود میخواهید هدایت کنید. استفاده از یک المان پیش زمینه برای توجه نگاه بیننده به سوی پس زمینه یک راه بسیار خوب برای پویاتر کردن عکس های شماست.

-learning-blog photo foreground 2 4 - چند روش برای تسلط بر استفاده از پیش زمینه

چمدان های رها شده، اثر کامرون نایت (Cameron Knight)

در عکس فوق، اولین چمدان در پایین کادر توجه شما را جلب می کند. سپس از تکنیک ترکیب بندی به نام «تکرار شکل یا فرم» استفاده شده. اَشکال تکرار شده چمدان های دیگر، نگاه بیننده را به سمت پس زمینه تصویر هدایت می کنند، که در آن می توانند فضای خالی گسترده را ببینند.

پیش زمینه ها نباید حواس بیننده را از چیزی که شما می خواهید ثبت کنید منحرف یا دور کنند. حتی استفاده از ساده ترین پیش زمینه ها نیز می تواند توجه را جلب کرده و نگاه ها را به سمت پس زمینه هدایت کند.

«خطوط هدایتگر» یکی دیگر از تکنیکهای ترکیب بندی نام دارد که در آن چشم های ما به طور طبیعی خطوط را دنبال می کنند، بنابراین اگر چیزی در پیش زمینه شروع شده و به پس زمینه هدایت شود، بیننده آن را دنبال خواهد کرد.

انتخاب درست نقطه فوکوس

باید توجه داشته باشید که عمق میدانی که شما انتخاب می کنید به طرز چشمگیری ظاهر تصویر شما را تغییر خواهد داد. فرقی نمیکند که شما پس زمینه را مات و پیش زمینه را شارپ کنید، و یا پیش زمینه را مات و پس زمینه را شارپ کنید، و یا حتی کل تصویر را در فوکوس قرار دهید، در حقیقت همه چیز به دید و سوژه شما بستگی دارد.

-learning-blog photo foreground 3 4 - چند روش برای تسلط بر استفاده از پیش زمینه

ساخت و ساز، اثر آنتوینت سیمن (Antoinette Seaman)

به یاد داشته باشید که عمق میدان به چند عامل، از جمله دیافراگم، فاصله کانونی، فاصله بین شما و سوژه، و فاصله بین سوژه و پس زمینه بستگی دارد. در واقع، هر یک از این سه گزینه جایگاه خاص خود را دارد و میتواند بسته به شرایطی که در آن قرار دارید انتخاب شمارا تغییر دهد.

استفاده از یک پس زمینه شارپ به جداسازی و هدایت توجه به سمت سوژه کمک کرده و نگاه بیننده را عمیق تر به تصویر جلب می کند. داشتن پیش زمینه، اما خارج از فوکوس، می تواند آرامش بهتری ایجاد کند، در حالیکه با جزئیات شارپ حواس بیننده را از سوژه اصلی منحرف نمی کند. هنگامی که ترکیب بندی جالب تری می خواهید، اما نمی خواهید هیچ المان حواس پرت کننده ای در کادر باشد، از این تکنیک استفاده کنید.

استفاده از یک پیش زمینه شارپ می تواند به تصویر شما حس رمز و راز یا شگفتی ببخشد. بینندگان نمی توانند بگویند در پس زمینه دقیقا چه خبر است، اما در عوض می توانند فرضیات خودشان را تصور کنند. یک پس زمینه مات هدفمند می تواند به دور نگه داشتن بینندگان از صحنه نیز کمک کند و باعث شود که آنها بخواهند بیشتر ببینند.

-learning-blog photo foreground 4 4 - چند روش برای تسلط بر استفاده از پیش زمینه

عروسی، اثر کامرون نایت

نگه داشتن همه چیز در فوکوس، پیش زمینه و پس زمینه تصویر شما را کنار هم آورده و آنها را فشرده می کند. شما می توانید این کار را با کوچک نگه داشتن دیافراگم، در حدود f/16-22 انجام دهید. با این کار تصاویر شما فوق العاده شارپ و فوق رئالیسم می شوند. به همین دلیل شما عمق میدان های عمیق مورد استفاده در مناظر HDR را می بینید. دلیل دیگر برای شارپ نگه داشتن همه چیز تاکید بر جزئیات کوچک است، که در ترکیب بندی های خلوت و بدون درهم ریختگی بهتر جواب می دهد.

-learning-blog photo foreground 5 4 - چند روش برای تسلط بر استفاده از پیش زمینه

گشت و گذار، اثر آنتوینت سیمن

فهمیدن آن که پیش زمینه چه کمکی به تصویر شما میکند، عکاسی شما را شگفت آور خواهد کرد. با استفاده از تکنیک هایی که امروز از آنها نام برده شد، می توانید به تصاویر خود روایت های دراماتیک ببخشید، و نگاه بیننده را به شیوه ای پویا به عکس خود هدایت کنید، یا حتی حالت کار خود را کاملا تغییر دهید.

شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را در مورد کار با پیش زمینه ها در قسمت نظرات مطرح کنید!

نویسنده: کامرون نایت (Cameron Knight)

منبع لنزک

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X